Περί δημοσκοπήσεων

Αυτονόητο τρίτο: πολλάκις τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων είναι αντιφατικά και αναξιόπιστα (όπως έχει αποδείξει η λαϊκή ετυμηγορία). Αυτονόητο τέταρτο: δημοσκοπήσεις που διεξάγονται πριν οργανωθεί η εκλογική συμπεριφορά των ψηφοφόρων έχουν περιορισμένη σημασία, καταγράφουν μόνο την πολιτική συγκυρία και δεν προδιαγράφουν τις πολιτικές εξελίξεις.

• Οι πρόσφατες δημοσκοπήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας αμφισβητήθηκαν από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Αθανασάκης, έκανε λόγο για «μαγικές εικόνες», φέρνοντας ως παράδειγμα τα διαφορετικά ευρήματα τριών δημοσκοπήσεων σε ό,τι αφορά τη συσπείρωση των ψηφοφόρων του κόμματος. Άλλα στελέχη πάντως, όπως η Άννα Διαμαντοπούλου, βρέθηκαν σε άλλο μήκος κύματος, παραδεχόμενα ότι «υπάρχει πρόβλημα» για το ΠΑΣΟΚ, από τα στοιχεία των δημοσκοπήσεων. Ο ίδιος ο Γιώργος Παπανδρέου άφησε αιχμές για εταιρείες μετρήσεων, επισημαίνοντας ότι «έχουν σοβαρές οικονομικές δοσοληψίες με τα υπουργεία της κυβέρνησης». Όμως «δοσοληψίες» είχαν οι εταιρείες μετρήσεων και επί διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, ωστόσο αυτό δεν τις εμπόδισε από ένα χρονικό σημείο και μετά να δίνουν στη ΝΔ σταθερό προβάδισμα, παρότι ήταν στην αντιπολίτευση.

• Εμείς δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν οι εταιρείες δημοσκοπήσεων «μαγειρεύουν» τα στοιχεία των ερευνών τους, ανάλογα με τις «εξαρτήσεις» που έχουν. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ένα: το ΠΑΣΟΚ δύσκολα θα πάρει κεφάλι στις δημοσκοπήσεις αυτή την τετραετία, καθότι η κοινή γνώμη κρίνει ακόμα με επιείκεια τη ΝΔ και με αυστηρότητα το ΠΑΣΟΚ. Εάν κανείς προσθέσει σ’ αυτό και το ασαφές πολιτικό στίγμα που εκπέμπει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, θα δει ως απολύτως φυσιολογικά τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων αυτής της περιόδου.


Σχολιάστε εδώ