«Δεν σηκώνω καμιά διαφωνία για την πώληση του ΟΤΕ»!

Δεν σηκώνω καμία διαφωνία και καμία διαφοροποίηση», διεμήνυσε προς τους πάντες και για να μην υπάρχουν μάλιστα παρεξηγήσεις με τον υπουργό Μεταφορών και ξάδελφο του Μιχάλη Λιάπη, που διαφωνούσε με την προοπτική αυτή, του τηλεφώνησε ο ίδιος προσωπικά για να μην υπάρξει καμία οικογενειακή παρεξήγηση…

Μάλιστα οι πληροφορίες λένε ότι ο υπουργός Μεταφορών, που είχε τις αντιρρήσεις του, τελικά συμφώνησε απόλυτα, πιθανόν επηρεαζόμενος και από τη σκέψη ότι μπορεί έτσι να ξεφορτωθεί τον ΟΤΕ, αλλά μαζί του θα ξεφορτωθεί και τον κ. Παναγή Βουρλούμη, τον πρόεδρο του Οργανισμού, τον οποίο δεν ήθελε ούτε να δει στα μάτια του… Οι ίδιες πληροφορίες μάλιστα λένε ότι ο πρωθυπουργός έχει αναλάβει το ρίσκο αυτής της απόφασης και επέλεξε ακόμη και την χρονική στιγμή που θα γίνει αυτή η ρήξη, η οποία είναι σύμφωνη με τις προγραμματικές διακηρύξεις του και είναι επίσης ενταγμένη στα χρονοδιαγράμματα του…

Με δεδομένο λοιπόν ότι θα υπάρξει μεγάλη σύγκρουση, οδεύει η κυβέρνηση προς την πώληση του ΟΤΕ, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της, μία πώληση που θα πρέπει να πούμε ότι αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2007.

Οι πρώτες πληροφορίες λένε ότι για το ζήτημα της πώλησης και της αποτίμησης ενός από τους μεγαλύτερους οργανισμούς στην πατρίδα μας θα προσληφθούν τρεις μεγάλες εταιρείες Συμβούλων -είναι άγνωστο αν μεταξύ αυτών είναι και η περίφημη Citigroup, που βρίσκεται πίσω από κάθε μεγάλη πώληση που κάνουν οι «γαλάζιοι»- και οι οποίες -σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες- θα πάρουν από 10.000.000 ευρώ η καθεμία!

Να θυμίσουμε πάντως ότι ο ρόλος των εταιρειών αυτών είναι ιδιαίτερα σημαντικός, αφού είναι εκείνες που θα επιχειρήσουν να αποτιμήσουν την αξία του Οργανισμού η οποία βέβαια θα πρέπει να είναι πολύ υψηλή, αφού στην τιμή αυτή θα πρέπει να υπολογιστεί και η τιμή που έχει «το διαμάντι του στέμματος» του ΟΤΕ, που είναι η COSMOTE, παρά το γεγονός ότι εξακολουθεί να υπάρχει ένα τεράστιο ερωτηματικό για την αγορά από την τελευταία του ΓΕΡΜΑΝΟΥ και μάλιστα πανάκριβα… Ένα ερωτηματικό για τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση για αγορά του ΓΕΡΜΑΝΟΥ, ένα ερωτηματικό που οδηγεί και σε σκέψεις για συναλλαγές κάτω από το τραπέζι, οι οποίες διατυπώνονται από επιχειρηματικούς κυρίως κύκλους… Διαφορετικά θα πρόκειται στην κυριολεξία για ξεπούλημα… Να υπενθυμίσουμε μάλιστα ότι αυτά τα σενάρια του ξεπουλήματος ΟΤΕ και COSMOTE, είχαμε αποκαλύψει από τις 22 Μαΐου 2005 στο φύλλο μας με πρωτοσέλιδο τίτλο «ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ ΟΤΕ ΚΑΙ COSMOTE» και θα προσθέταμε σήμερα κατά πάσα πιθανότητα και σχεδόν τσάμπα μαζί με την COSMOTE…

Είναι χαρακτηριστικά πάντως και αυτά που επισημαίνει σε σχέση με τον ΟΤΕ και ο πρώην υπουργός Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ Χρίστος Βερελής και αφορούν την αποτίμηση του Οργανισμού και τις υπεραξίες που έχει να δώσει τα επόμενα χρόνια. Το γεγονός ότι -τονίζει ο κ Βερελής- οι τηλεπικοινωνιακές αγορές στην νοτιοανατολική Ευρώπη δεν έχουν ακόμη ωριμάσει δείχνει ότι θα υπάρξουν μεγάλες υπεραξίες και επίσης ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης…

Δεν είναι τυχαίο, υποστηρίζει ο πρώην υπουργός, ότι οι επενδύσεις του ΟΤΕ στο εξωτερικό παράγουν κέρδη για τον οργανισμό και ότι η αποτίμησή τους είναι κατά 60% μεγαλύτερη από τη δαπάνη απόκτησής τους… Είναι ενδεικτικό, επισημαίνει ο κ. Βερελής, ότι ο ΟΤΕ έχει δαπανήσει μέχρι σήμερα για όλες τις αγορές εκτός Ελλάδος 1,7 δισ. ευρώ, ενώ η αποτίμησή τους ανέρχεται στα 2,6 δισ. ευρώ, χωρίς να έχετε προσθέσει σ’ αυτό το ποσό τα κέρδη που έχει τραβήξει ο ΟΤΕ. Πάντως στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων η κυβέρνηση φαίνεται ότι είναι αποφασισμένη να συνεχίσει την πορεία της, ειδικά μετά την υπόθεση πώλησης της Εμπορικής Τράπεζας που φαίνεται «να μην άνοιξε μύτη»…και ήταν μία κίνηση που εκτιμήθηκε θετικά από την κοινή γνώμη, καθώς και επιχειρηματικούς και τραπεζικούς κύκλους. Θα πρέπει ακόμη να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές οι εξελίξεις στα ζητήματα αυτά θεωρούνται θετικές, παρά το γεγονός ότι υπάρχει ένας έντονος προβληματισμός, για το τι θα γίνει με το δημόσιο που ξεπουλάει συνεχώς την εθνική περιουσία και είναι άγνωστο τι ακριβώς θα γίνει, όταν θα μείνει το δημόσιο χωρίς περιουσία και φυσικά υπάρχει απαισιοδοξία, όταν μάλιστα τα λεφτά από τις πωλήσεις αυτές δεν πηγαίνουν σε επενδύσεις αλλά σε λειτουργικά έξοδα και δαπάνες μη παραγωγικές… Όπως και να έχουν πάντως τα πράγματα το κυβερνητικό χρονοδιάγραμμα δεν φαίνεται να αλλάζει και έτσι οι πληροφορίες λένε ότι σειρά θα έχουν ο Ιππόδρομος και το Ξυστό, ενώ θα παραμείνει το ερώτημα τι θα γίνει με την Ολυμπιακή…

Η Ολυμπιακή

Τώρα ως προς την πώληση της Ολυμπιακής Αεροπορίας φαίνεται ότι και εδώ υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις μέσα στην κυβέρνηση, γεγονός που έχει δημιουργήσει δυστοκία στις κινήσεις και πάγωμα στις αποφάσεις. Η πρώτη προσέγγιση που υποστηρίζεται μετά πάθους από την πλευρά του υπουργείου Οικονομίας αναφέρεται στο να προχωρήσουν το ταχύτερο δυνατόν οι διαδικασίες πώλησης και της Ολυμπιακής, ανεξαρτήτως των φορέων που σήμερα χρησιμοποιούνται και των αντιδράσεων που υπάρχουν.

Η δεύτερη προσέγγιση είναι αυτή του υπουργείου Μεταφορών και αναφέρεται κυρίως στο να υπάρχει στάση αναμονής, να σέρνεται το θέμα μέχρι να βγει η απόφαση από την Ευρώπη για τα χρήματα που χρωστάει το δημόσιο στην Ολυμπιακή και αφού γίνει ο συμψηφισμός, τότε να μιλήσουμε πλέον για την διαδικασία πώλησης της εταιρείας…

Στο μεταξύ η διοίκηση της Ολυμπιακής εγκαινιάζει καινούργια τακτική σε συνεργασία με τους χορηγούς, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να επινοικιάζουν ακόμη και αεροπορικές γραμμές που εκ πρώτης όψεως για την Ολυμπιακή φαίνονται ασύμφορες…

Ήδη με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας FOLLI-FOLLI έχει γίνει η αρχή και έχει νοικιάσει την αεροπορική γραμμή με Κίνα, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα υπάρχει 60% πληρότητα…


Σχολιάστε εδώ