Δωρεάν η διακίνηση των κατοίκων των νησιών των άγονων γραμμών

Να σημειώσουμε ότι ο σχεδιασμός αυτός που χαρακτηρίζεται από όλους τους φορείς της ναυτιλίας ως ο πλέον δίκαιος και αντικειμενικός είναι προϊόν μελέτης του γενικού γραμματέα του ΥΕΝ, καθηγητή Γιάννη Τζωάνου, ο οποίος έχει εξετάσει όλες τις λεπτομέρειες του θέματος και έχει καταλήξει ακόμα και στους μαθηματικούς τύπους σύμφωνα με τους οποίους θα γίνονται οι αυξομειώσεις των επιδοτήσεων ανάλογα με τις τιμές του πετρελαίου. Γιατί ο νέος σχεδιασμός καινοτομεί, αφού προβλέπει πως όταν αυξάνονται οι τιμές των καυσίμων θα αυξάνεται και η επιδότηση, ενώ όταν μειώνονται θα υπάρχει και αντίστοιχη μείωση των επιδοτήσεων!

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό για τις επιδοτούμενες γραμμές, η ανάθεση κάθε γραμμής θα έχει διάρκεια 12 ετών, για να έχει το περιθώριο ο κάθε πλοιοκτήτης να κάνει τους υπολογισμούς του, ώστε να αποφασίσει να φέρει νεότευκτα πλοία στις γραμμές αυτές για να παρέχουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Βέβαια, η οδηγία της ΕΕ προβλέπει διάρκεια των συμβάσεων μέχρι 6 χρόνια, ωστόσο αφήνει το περιθώριο των ειδικών περιπτώσεων που μπορεί να διαρκέσει η σύμβαση μέχρι και 12 χρόνια. Αυτό το περιθώριο το εκμεταλλεύθηκε το ΥΕΝ και κατάφερε να κατοχυρώσει τα 12 χρόνια για τις συμβάσεις του είδους….

Ωστόσο, θα υπάρχουν κριτήρια για να πάρει κάποια εταιρεία μέρος στον διαγωνισμό. Δηλαδή θα πρέπει να προτείνει πλοίο ηλικίας μέχρι 8 ετών (να έχει ναυπηγηθεί μετά την 1-1-1999) και ικανοποιητική ταχύτητα (αυτή δεν έχει καθοριστεί, αλλά σίγουρα θα πρέπει να είναι άνω των 18 μιλίων την ώρα). Σε περίπτωση που υπάρχει εταιρεία που να καλύπτει με το πλοίο της ένα από τα δύο κριτήρια, θα τής δίνεται ανάθεση των γραμμών για 30 μήνες προκειμένου στο διάστημα αυτό είτε να το αντικαταστήσει με νεώτερο (αν δεν καλύπτει το κριτήριο της ηλικίας) είτε να αλλάξει μηχανή (αν δεν καλύπτει το κριτήριο της ταχύτητας).

Αν και πάλι δεν υπάρχει ενδιαφέρον οι αναθέσεις θα έχουν ετήσια διάρκεια. Εξυπακούεται ότι θα υπάρχει εγγύηση για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό και εγγυητική ίση με το 10% της αξίας του συμβολαίου για την καλή εκτέλεση των δρομολογίων. Η καινοτομία που εισάγει ο νέος σχεδιασμός είναι η ρήτρα πληθωρισμού και η ρήτρα καυσίμου (σ.σ.: για την οποία ήδη αναφερθήκαμε στην αρχή). Η ρήτρα πληθωρισμού θα προβλέπει ότι κάθε χρόνο το ποσό της σύμβασης θα αναπροσαρμόζεται στο ύψος του επίσημου πληθωρισμού.

Στον διαγωνισμό θα μπορούν να παίρνουν μέρος εκτός από ελληνικές και κοινοτικές εταιρείες.

Όσον αφορά τη δωρεάν διακίνηση των κατοίκων των μικρών νησιών προς και από τα μεγάλα, αυτό θα γίνει με βάση τους εκλογικούς καταλόγους. Ενδεικτικά αναφέρουμε στη συνέχεια ορισμένες γραμμές στις οποίες θα ισχύει η δωρεάν διακίνηση των κατοίκων των νησιών που καλύπτουν:

Από Άγιο Ευστράτιο για Λήμνο, από Φούρνους προς Ικαρία και Καρλόβασι, από Λειψούς για Πάρο και Πάτμο, από Σίκινο και Φολέγανδρο προς Ίο, από Ηρακλειά, Σχοινούσα, Δονούσα και Κουφονήσια στη Νάξο, από Κίμωλο για Μήλο, από Ανάφη προς Θήρα, από Αστυπάλαια προς Κάλυμνο, από Κύθηρα και Αντικύθηρα προς Γύθειο ή Νεάπολη, από Οθωνιούς προς Κέρκυρα κ.λπ. Η δωρεάν διακίνηση ισχύει τόσο για τη μετάβαση όσο και για την επιστροφή. Ο κατάλογος αυτός θα… συμπληρωθεί και με νησιά που θα προτείνει το υπουργείο Αιγαίου.


Σχολιάστε εδώ