Μήνυση κατά της κοινοπραξίας Μπόμπολα και του ΟΣΕ για τα έργα του Προαστιακού…

ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ των διακοπών του καλοκαιριού φαίνεται ότι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν οι εργολάβοι της κοινοπραξίας Μπόμπολας κ.λπ., που έχουν αναλάβει το έργο του εκσυγχρονισμού των σιδηροδρομικών γραμμών του ΟΣΕ, οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε απίστευτες καταστροφές πρασίνου και τσιμεντώματος, στις περιοχές του κέντρου της Αθήνας γύρω από τους σταθμούς Πελοποννήσου και Λαρίσης, παρά την απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, παρά τις αντιδράσεις των κατοίκων, που πριν από λίγες μέρες είχαν εκδηλωθεί με επεισοδιακό τρόπο, παρά την έντονη κριτική από τον Τύπο, χωρίς μάλιστα να αναμένουν την οριστική απόφαση του ΣτΕ που αναμένεται μέχρι τον Οκτώβρη.

ΤΟ «ΠΑΡΟΝ» σήμερα αποκαλύπτει ότι την περασμένη εβδομάδα ο πρόεδρος του Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας και δημοτικός σύμβουλος της παράταξης της πλειοψηφίας, Θόδωρος Καλομοίρης, συνοδευόμενος από τον δικηγόρο του Γιάννη Μεγάλη, μετέβη στο Αστυνομικό Τμήμα της Ομόνοιας και κατέθεσε μήνυση κατά των υπευθύνων του ΟΣΕ ΑΕ καθώς και των εταιρειών που συγκροτούν την κοινοπραξία στην οποία κυριαρχεί ο Μπόμπολας, ζήτησε την ποινική τους δίωξη και την αυτόφωρη σύλληψή τους σε περίπτωση που παραβιάσουν τον νόμο και τις αποφάσεις του ΣτΕ…

ΣΤΗ ΜΗΝΥΣΗ του ο Θόδωρος Καλομοίρης μεταξύ άλλων ζητά «την άμεση ποινική δίωξη των υπευθύνων των ως άνω εταιρειών (ΟΣΕ ΑΕ που εδρεύει στην οδό Καρόλου αρ. 1 και Κοινοπραξίας «SIEMENS AG – ΑΚΤΩΡ ΑΕ και ΤΕΡΝΑ ΑΕ», που εδρεύει στη Λεωφόρο Μεσογείων αρ. 85), δηλαδή των προέδρων των ΔΣ, των διευθυνόντων συμβούλων και των επιβλεπόντων τα έργα μηχανικών» ιδιαίτερα «επειδή πρέπει να απελευθερωθεί αμέσως η οδός Σιδηροδρόμων και να παραδοθεί στην κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Αναστολών και μέχρι να δημοσιευθεί η απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας» για το ζήτημα αυτό.

ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ στην παρέμβαση πολιτών που έγινε το μεσημέρι της 22ας Ιουλίου για την οποία είχαμε γράψει στο «ΠΑΡΟΝ», ο Θόδωρος Καλομοίρης στη μήνυση τονίζει ότι πολλοί πολίτες μεταξύ των οποίων και οι διάδικοι στις δίκες ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, ζήτησαν την άρση των εμποδίων και την εφαρμογή της αποφάσεως του ΣτΕ, παρουσία της Αστυνομίας και αξιωματικών της Τροχαίας Αθηνών, οι οποίοι κατέφθασαν στον τόπο της καταστροφής, ενώπιον των οποίων οι εκπρόσωποι των εταιρειών είπαν ότι δεν αναγνωρίζουν καμιά απόφαση και επικαλέσθηκαν έγγραφο του ΥΠΕΧΩΔΕ που δήθεν τους επέτρεπε την κατάληψη της οδού, το οποίο είχε εκδοθεί τον Φεβρουάριο και αφορούσε παλαιότερο αίτημα της κοινοπραξίας, εν όψει της προσβληθείσης κοινής υπουργικής αποφάσεως των περιβαλλοντικών όρων.

Η ΑΝΩΝΥΜΗ εταιρεία ΟΣΕ ΑΕ -προσθέτει ο Καλομοίρης- καθώς και οι εταιρείες της κοινοπραξίας «SIEMENS AG – ΑΚΤΩΡ ΑΕ και ΤΕΡΝΑ ΑΕ» συνέχισαν απτόητες την εκτέλεση του έργου παρά το ότι κατά την συζήτηση που έγινε στο ακροατήριο στο ΣτΕ, η εισήγηση αναφέρει προτείνει την ακύρωση του έργου, παρά το ότι επανειλημμένως ανεγράφη στον Τύπο ότι το έργο ακυρώθηκε και παρά την απόφαση της επιτροπής αναστολών, παραβιάζοντας έτσι κάθε κανόνα της χρηστής διοικήσεως.

ΑΚΟΜΗ στη μήνυση αναφέρεται ότι οι εταιρείες της κοινοπραξίας συνέχισαν τις βαρύτατες εργασίες «τσιμεντώματος» όλης της περιοχής περί τους σταθμούς Λαρίσης και Πελοποννήσου, στις οδούς Σιδηροδρόμων και Κωνσταντινουπόλεως και προχώρησαν σε ευρύτατες καταστροφές αιωνόβιων δένδρων και οδήγησαν πρακτικώς σε μαρασμό το γραμμικό πάρκο της Λεωφόρου Κωνσταντινουπόλεως, αγνοώντας τα δημοσιεύματα σοβαρών εφημερίδων και τις διαμαρτυρίες των κατοίκων.

ΜΑΛΙΣΤΑ η ψυχρότατη αυτή παραβίαση της αποφάσεως του ΣτΕ ολοκληρώθηκε με πραξικοπηματική ενέργεια της ΟΣΕ και των κατασκευαστικών εταιρειών την 20ή Ιουλίου, όταν οι εταιρείες αυτές κατέβαλαν μεγάλο τμήμα της οδού Σιδηροδρόμων μετά τον Σταθμό Πελοποννήσου και μέχρι τη λεωφόρο Κωνσταντινουπόλεως και εγκατέστησαν εμπόδια και εξέτρεψαν την κυκλοφορία οχημάτων και πεζών, ενώ στο τμήμα αυτό της οδού εγκαταστάθηκαν γεωτρύπανα τα οποία έκτοτε εργάζονται ημέρα και νύχτα…

ΠΑΝΤΩΣ αναφερόμενος στην απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία διετάχθη η αναστολή εκτελέσεως της πράξεως, σε ό,τι αφορά την κοπή δένδρων και θάμνων, σημειώνει ότι απαγορεύτηκε ρητώς η κατάληψη της οδού Σιδηροδρόμων, που αρχίζει από την οδό Ανδρομάχης (Δεληγιάννη) και καταλήγει στη Λεωφόρο Κωνσταντινουπόλεως, μέχρι της δημοσιεύσεως της αποφάσεως της Ολομέλειας του ΣτΕ επί των εκκρεμών αιτήσεων ακυρώσεως (οι υποθέσεις δικάστηκαν την 03-02-2006 και αναμένεται η δημοσίευση των αποφάσεων).

ΓΙΑ ΤΗΝ ιστορία ακόμη σημειώνουμε ότι με την κοινή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Πολιτισμού, Γεωργίας και Μεταφορών-Επικοινωνιών εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για έργο με τον τίτλο «Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού διαδρόμου από Σταθμό Πελοποννήσου στον Πειραιά μέχρι τις τρεις Γέφυρες» και με βάση την απόφαση αυτή εδόθη άδεια εκτελέσεως ενός έργου με βαρύτατες συνέπειες για τις περιοχές δυτικά των γραμμών, κυρίως δε για τις περιοχές Κολωνού και Σεπολίων, δεδομένου ότι αφενός καταστρέφει μεγάλες εστίες πρασίνου (μεγάλες δενδροστοιχίες και γραμμικά πάρκα) αφετέρου δε τέμνει την πόλη στα δύο με τον αποκλεισμό κρίσιμων διαβάσεων και την καταστροφή οδών.

ΑΚΟΜΗ να σημειωθεί ότι με τρεις αιτήσεις ακυρώσεως που ασκήθηκαν από τον Δήμο Αθηναίων και ομάδες κατοίκων Κολωνού-Λόφου Σκουζέ και Σεπολίων ζητήθηκε η ακύρωση της αποφάσεως αυτής, με τις εταιρείες αυτές, να παρίστανται ως παρεμβαίνουσες τόσο στις δίκες των ακυρώσεων όσο και στις δίκες των αιτήσεων αναστολών.

ΕΙΔΙΚΑ σε ό,τι αφορά τα επεισόδια της 20ής Ιουλίου θα πρέπει ακόμη να συμπληρώσουμε ότι το θέμα ετέθη και στη συνεδρίαση εκτός ημερήσιας διάταξης από τον Σπύρο Χαλβατζή και θα λέγαμε ότι έγινε μια γενικότερη συζήτηση με τον δήμαρχο και τους επικεφαλής των παρατάξεων Χαλβατζή και Κουβέλη να καταδικάζουν τις παράνομες δραστηριότητες του ΟΣΕ και την κοινοπραξία Μπόμπολα και να ζητούν επίσπευση των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Ο ΣΠΥΡΟΣ Χαλβατζής ζήτησε να καταδικαστούν από τo Δημoτικό Συμβoύλιo οι ενέργειες αυτές και vα αvτιμετωπιστεί τo πρόβλημα τωv εvεργειώv, τωv δραστηριoτήτωv και τωv αυθαιρεσιώv από τηv πλευρά της Διεύθυvσης τoυ ΟΣΕ, μίλησε με αιχμές για το θέμα της απόφασης του ΣτΕ και αποκάλυψε ότι η παράταξή του έχει στείλει επιστολή στον πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας… Με την επιστολή αυτή ρωτάμε -είπε κατά την παρέμβασή του- γιατί, αφoύ δημoσιεύθηκε σε εφημερίδες, από ό,τι θυμάμαι, στηv «Καθημεριvή», στις 4 τoυ Απρίλη, η πληρoφoρία ότι υπήρχαv 25 υπέρ και 6 κατά στηv oλoμέλεια τoυ Συμβoυλίoυ της Επικρατείας, τέσσερις μήvες μετά, δεν δημoσιοποιείται η απόφαση…

ΑΠΟ ΤΗΝ πλευρά του o δήμαρχoς Θόδωρος Μπεχράκης τόνισε ότι ήδη βρίσκεται σε επαφή με τηv κυβέρvηση, ζητώvτας, εξ ονόματος τoυ Δημoτικoύ Συμβoυλίoυ, σε ό,τι αφoρά όλη τηv ιστoρία τoυ πρoαστιακoύ, vα υπάρξει απόλυτη voμιμότητα και επίσης -όπως είπε- εξέφρασε και τηv απoρία του, γιατί δεv εκδίδεται η απόφαση πoυ έχει λάβει η oλoμέλεια τoυ Συμβoυλίoυ της Επικρατείας και η oπoία λύνει τo θέμα, αφήνοντας μάλιστα αιχμές και διατυπώνοντας το ερώτημα «γιατί δε βγαίvει η απόφαση, τηv ώρα πoυ γvωρίζoυμε εξωδίκως, ότι η απόφαση έχει ληφθεί και έχει καθαρoγραφεί;»

ΣΤΟ ΙΔΙΟ μήκος κύματος κινήθηκε και ο βουλευτής και δημοτικός σύμβουλος του ΣΥΝ Φώτης Κουβέλης ο οποίος άφησε τις ίδιες αιχμές για την καθυστέρηση έκδοσης της απόφασης από το ΣτΕ επισημαίνοντας ότι έτσι με την καθυστέρηση αυτή έχουμε τη δυvατότητα δημιoυργίας τετελεσμέvωv και έvα από τα τετελεσμέvα είvαι η κoπή τωv δέvτρωv και η πρoώθηση τωv εργασιώv εκ μέρoυς τoυ ΟΣΕ και πρότεινε ότι πρέπει vα υπάρξει μία δημόσια τoπoθέτηση τoυ Δημoτικoύ Συμβoυλίoυ, με τηv oπoία vα εκφράζεται η απoρία για τηv καθυστέρηση στηv έκδoση μίας απόφασης η oπoία είvαι εξαιρετικά κρίσιμη για τηv πόλη…


Σχολιάστε εδώ