Για τα 35.000 παιδιά που έγραψαν κάτω από τη βάση κάποιοι πρέπει να φταίνε…
Μια καταγραφή των βαθμών που έχουν στο απολυτήριο, των καθηγητών που είχαν, καθώς και αν πήγαν σε φροντιστήριο, είναι χρήσιμη, γιατί θα βγάλει συμπεράσματα που θα επιμερίσουν τις ευθύνες. Κατ’ αρχάς για το πώς έφθασαν να περάσουν όλες τις τάξεις και να πάρουν απολυτήριο και στις εξετάσεις να μην πιάσουν τη βάση. Πρέπει ο καθηγητής να γίνει πιο υπεύθυνος, να έχει ζήλο για τα παιδιά που έχει στην τάξη του και να αξιολογείται με βάση την απόδοση των μαθητών του στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Από κει και πέρα η ευθύνη ανήκει στο υπουργείο, που θα πρέπει να προχωρήσει σε τομές, ώστε πριν από το Λύκειο παιδιά που δεν έχουν έφεση στα γράμματα να στραφούν στην επαγγελματική εκπαίδευση, για κλάδους που η αγορά έχει ανάγκη. Και οι αποδοχές σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι πολύ μεγαλύτερες από τον μισθό ενός πρωτοδιοριζόμενου καθηγητή ή δασκάλου.
Ίσως επίσης είναι η ώρα να δημιουργηθούν π.χ. αγροτικά σχολεία, που θα εγκατασταθούν σε διάφορες περιοχές και ανάλογα με το είδος που παράγεται να είναι π.χ. σχολές για γαλακτοκομία ή για οινοπαραγωγή και καλλιέργεια αμπελιών κ.λπ., όπως συμβαίνει χρόνια τώρα σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.
Όλα αυτά είναι ευκαιρία, τώρα που ανοίγει η συζήτηση για μια καλύτερη παιδεία, να μπουν στο τραπέζι. Για να μην έχουμε κάθε χρόνο τέτοια εποχή τη «σφαγή του Ηρώδη».