Αποκλεισμένη από θαλάσσης η Θεσσαλονίκη
Η πρωτοφανής αυτή απομόνωση της πόλης ξεσηκώνει τρομακτικές αντιδράσεις από τους φορείς του τουρισμού, ενώ παράλληλα προκαλεί έντονη δυσφορία στους απλούς πολίτες που σχεδίαζαν να ταξιδέψουν στα νησιά την περίοδο των θερινών τους διακοπών.
Το θέμα προκάλεσε έντονες αναταράξεις στην πόλη και πρόκειται να τεθεί στην επικαιρότητα από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης (ήδη η Χρύσα Αράπογλου ανακοίνωσε πως θα παραθέσει μεθαύριο συνέντευξη Τύπου) και να έχει συνέχεια. Και ενώ ο δήμαρχος, ακολουθώντας την προσφιλή του τακτική, δεν ασχολείται με το θέμα, υποστηρίζοντας πως δεν ανήκει στις αρμοδιότητές του, ο Παναγιώτης Ψωμιάδης το ‘πιασε και αποφάσισε να το θέσει ο ίδιος, προτού τον υποχρεώσουν οι της αντιπολίτευσης να τοποθετηθεί επ’ αυτού.
Ο νομάρχης εξέδωσε λοιπόν ανακοίνωση, με την οποία εκφράζει τη ριζική του αντίθεση στον θαλάσσιο αποκλεισμό της πόλης. Βέβαια, ως κολλητός του Μανώλη Κεφαλογιάννη, ο Γιώτης έριξε την ευθύνη στο… ΠΑΣΟΚ, υπογραμμίζοντας πως οι βουλευτές της αντιπολίτευσης δεν αντέδρασαν στην απόφαση των πλοιοκτητών να μη δρομολογήσουν πλοία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Η Χρύσα Αράπογλου και ο Γιάννης Μαγκριώτης αντέδρασαν αμέσως και με ανακοινώσεις τους του υπενθύμισαν τις συνεχείς ερωτήσεις που κατέθεσαν στη Βουλή και τις άλλες πρωτοβουλίες που πήραν και του επεσήμαναν σκωπτικά πως τον τόπο κυβερνά η Νέα Δημοκρατία.
Ο Γιώτης δεν ανέμενε τέτοια αντίδραση και υπαναχώρησε, δηλώνοντας πως δεν εννοούσε τους τοπικούς βουλευτές αλλά τον… Χρήστο Πρωτόπαπα, ο οποίος εκπροσωπούσε το ΠΑΣΟΚ στη συζήτηση για τη νομοθετική ρύθμιση που εισηγήθηκε ο Κεφαλογιάννης (ναι, αυτός που είπε πως όλοι είναι καραγκιόζηδες!).
Επί της ουσίας σημειώνω πως πέρσι, όταν επίσης η εξυπηρέτηση των επιβατών ήταν ελλιπής, είχαν δρομολογηθεί οκτώ οχηματαγωγά πλοία. Φέτος απέμειναν μόλις δύο.
Είναι προφανές ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν αποδεικνύεται ελκυστικό στον ανταγωνισμό. Αυτό το γνώριζε ο νομοθέτης και γι’ αυτό παραχώρησε στην πολιτεία τη δυνατότητα παρέμβασης στις περιπτώσεις που οι δυνάμεις της αγοράς δεν μπορούν από μόνες τους να εξασφαλίσουν επαρκές επίπεδο εξυπηρέτησης.
Το πρόβλημα είχε εγκαίρως επισημανθεί από τους φορείς της πόλης και από την αντιπολίτευση, αλλά ο αρμόδιος υπουργός… σφύριζε αδιάφορα. Και μόλις την περασμένη Παρασκευή, θορυβημένος από το αρνητικό για την κυβέρνηση κλίμα που δημιουργήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας αποφάσισε να ασχοληθεί για να βρει λύση.
Ο κ. Κεφαλογιάννης επιτέθηκε μάλιστα στην αντιπολίτευση, επειδή δεν έσπευσε, λέει, να αποδεχτεί τη ρύθμιση που πρότεινε, την οποία όμως ακόμη δεν έχει καταθέσει στη Βουλή. Κι όλα αυτά ενώ έχει ήδη παρέλθει ουσιαστικά ο πρώτος από τους τρεις «καυτούς» καλοκαιρινούς μήνες.
Ο υπουργός προτείνει να περιοριστεί στο τρίμηνο αντί του δεκαμήνου η υποχρέωση του πλοιοκτήτη να διατηρεί πλοία του στη γραμμή Θεσσαλονίκης – Κυκλάδων.
Το… χαριστικό τρίμηνο, το οποίο φαίνεται να προωθεί ο Μ. Κεφαλογιάννης, μπορεί να φαντάζει… σωσίβιο της τελευταίας στιγμής, αλλά είναι εξαιρετικά αμφίβολο εάν θα λύσει το πρόβλημα. Διότι το πρόβλημα δεν είναι τα πέντε ή δέκα περισσότερα καράβια, αλλά το γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη και η πέριξ περιοχή δεν είναι ελκυστικές στους παντός είδους επιχειρηματίες, όχι μόνο στους ακτοπλόους.