Κόλπο γκρόσο για δεύτερους μισθούς στην ΕΡΤ…

Η πληροφορία είναι έγκυρη και εγείρει σειρά νέων ερωτημάτων για τη διοίκηση, η οποία καλύπτεται πίσω από την πολιτική στήριξη που της παρέχουν τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και το ΠΑΣΟΚ που δείχνει αξιοπερίεργη ανοχή για όσα συμβαίνουν στο Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής. Σύμφωνα με πληροφορίες σειρά στελεχών της ΕΡΤ, ανάμεσά τους και μέλη του ΔΣ της εταιρείας, φέρονται να λαμβάνουν δεύτερο μισθό από την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση. Μόλις πριν από λίγες μέρες ακούστηκαν έντονες φήμες για 20.000 ευρώ που μοιράστηκαν σε ορισμένα στελέχη, αλλά δεν έγινε γνωστό αν πρόκειται για κάποιο από τα δεκάδες πριμ που μοιράζονται στα κρυφά από τη διοίκηση ή για κάτι άλλο. Το μυστήριο φαίνεται να λύνεται από την αποκάλυψη περί αμοιβών από μια εταιρεία που δεν υπάρχει καν! Θυμίζουμε ότι το ΔΣ της μητρικής ΕΡΤ αποφάσισε μεν την απόσχιση του κλάδου της ψηφιακής και του Ίντερνετ, αλλά νέα εταιρεία δεν υπάρχει ακόμη. Υπάρχει η Νέα Συνδρομητική, στον ισολογισμό της οποίας απεικονίζονται μισθοί και αμοιβές, παρά το ότι αυτή είναι ανενεργός και, σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των ορκωτών λογιστών που υπογράφουν τον ισολογισμό, θα γίνει «απορρόφησή» της από μια νέα θυγατρική εταιρεία για την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση. Στην ΕΡΤ όμως δεν μπορούν να περιμένουν και άρχισαν να παίρνουν με έναντι από τον κεντρικό κορβανά της μητρικής εταιρείας τους μισθούς τους από την ψηφιακή.

…και νέα επιδότηση 19 εκατομμυρίων ευρώ για τα «παιχνίδια» τους

Στα έντονα ερωτήματα και στις αντιδράσεις που έχουν ξεσπάσει για το κόστος και τις σπατάλες της Eurovision προσθέτουμε ένα ακόμη. Σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες της στήλης, η διοίκηση της κρατικής τηλεόρασης έλαβε ένα ακόμη οικονομικό «δώρο» από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Έκτακτη επιχορήγηση ύψους 19 σχεδόν εκατομμυρίων ευρώ!

Το ποσό αυτό είναι το σύνολο τριών συνολικά επιχορηγήσεων υποτίθεται για την ψηφιακή, τη Εurovision και την κτιριακή αναβάθμιση του Ραδιομεγάρου. Τα ποσά είναι ύψους 2,5, 5 και 11 εκατομμυρίων ευρώ αντιστοίχως και προέρχονται από προγράμματα δημοσίων επενδύσεων από διαφορετικά υπουργεία. Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, φέρεται να έχει εξασφαλιστεί η υποστήριξη των υπουργείων Οικονομίας και Πολιτισμού και από τα δικά τους κονδύλια η ΕΡΤ παίρνει και άλλα λεφτά. Τα ερωτήματα πλέον είναι πολλά. Δεν φθάνει η αύξηση του ανταποδοτικού τέλους κατά 30% για να καλυφθεί η διοίκηση της ΕΡΤ για την ψηφιακή και τη Eurovision; Πόσα λεφτά θέλουν επιτέλους για να παρουσιάσουν έργο; Ή μήπως δεν τους φθάνουν τα 300 εκατομμύρια ευρώ έσοδα, αφού μοιράζονται αφειδώς σε δεκάδες συμβούλους και παρασυμβούλους, σε πριμ που δίνονται κατά το δοκούν χωρίς κανέναν έλεγχο;

Στέλνουν εξώδικα στους δημιουργούς

Με εξώδικα προσπαθεί η διοίκηση της κρατικής τηλεόρασης να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και να σκεπάσει τις καταγγελίες των δημιουργών για αδιαφάνεια, μίζες και καταχρηστικές συμβάσεις. Την ημέρα που γινόταν το πάρτι της Eurovision οι δικηγόροι της ΕΡΤ απέστειλαν εξώδικα σε όλους τους φορείς των παραγωγών, σκηνοθετών, σεναριογράφων που είχαν καταγγείλει όσα συμβαίνουν στο Ραδιομέγαρο. Με το εξώδικό της η ΕΡΤ ζητούσε να μάθει εντός τριών ημερών (!) αν το κείμενο που διανεμήθηκε στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ανήκει στους δημιουργούς!

Η απάντησή τους δόθηκε μία μέρα μετά, με την επισήμανση ότι επιχειρείται εκφοβισμός των δημιουργών που τόλμησαν να μιλήσουν. Ο ΣΑΠΟΕ μάλιστα δηλώνει πως στο κείμενο αυτό θα πρέπει να απαντήσει η διοίκηση και θέτει ξανά όλα τα ερωτήματα:

1. Διαφάνεια αναθέσεων
Διαδικασία-κανονισμός συνεργασίας, επαγγελματίες παραγωγοί-μητρώο, επιτροπή σεναρίων-συμμετοχή φορέα, επιτροπή κοστολογίου-συμμετοχή φορέα, ενίσχυση ανεξάρτητης παραγωγής, σύσταση επιτροπής παρακολούθησης, να καταργηθούν αμέσως οι καταχρηστικές συμβάσεις.

2. Συμβάσεις ανάθεσης
Εκσυγχρονισμός όρων, ίση μεταχείριση, πνευματικά δικαιώματα, δευτερογενή δικαιώματα, διαφάνεια στις αναθέσεις, συμμετοχή στο ΔΣ της ΕΡΤ εκπροσώπων των φορέων του οπτικοακουστικού χώρου.

3. Τρόπος πληρωμών
Ίση μεταχείριση-ίδιοι όροι αποπληρωμής, ίση κατανομή του διαφημιστικού χρόνου, μείωση χρόνου αποπληρωμών, διαδικασία ελέγχου, καταβολή ΦΠΑ, κατανομή των εσόδων από τον διαφημιστικό χρόνο σε όλες τις παραγωγές.


Σχολιάστε εδώ