Περιτύλιγμα προσφορών τελικά οι εφημερίδες

Όπως η προσφορά του DVD της «Πολίτικης κουζίνας» από το «Θέμα» που εκτίναξε την εφημερίδα στα 280.000 φύλλα. Πούλησε δηλαδή, χάρη στην ταινία που προσέφερε, 117.560 φύλλα παραπάνω. Ο ανταγωνισμός και η παραπλάνηση του κοινού φτάνουν σε τέτοιο σημείο που μεγάλες εφημερίδες, οι οποίες υπερηφανεύονται για την αξιοπιστία τους, διαφημίζουν τόμους και καταλήγουν να δίνουν βιβλιαράκια στο πιο φθηνό χαρτί που υπάρχει!

Οι ανταγωνιστές του «Θέματος», που παζαρεύουν επίσης ταινίες, εκτιμούν πως για τα δικαιώματα της «Πολίτικης κουζίνας» η εφημερίδα πρέπει να έδωσε 160.000 ευρώ και πληρώνοντας 0,2 ευρώ ανά δίσκο (280.000 επί 0,2 +160.000), η κίνηση πρέπει συνολικά να στοίχισε 216.000 ευρώ. Για τα δικαιώματα δε του «Άρχοντα των δαχτυλιδιών», που θα διανείμει σε συνέχειες, η εφημερίδα πρέπει να πληρώσει το ποσό των 380.000 ευρώ. Η διανομή της «Πολίτικης κουζίνας» επαναφέρει το ζήτημα του διπλού αθέμιτου ανταγωνισμού προς τα DVD κλαμπ και τις άλλες εφημερίδες και πλέον είναι θέμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, εκτός κι αν κάνει ότι δεν βλέπει ή ζει σε άλλον πλανήτη. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι τα καταστήματα πωλούσαν σε προσφορά την «Πολίτικη κουζίνα» σε θήκη, μαζί με DVD με επιπλέον πλάνα, προς 7,5 ευρώ. Η εφημερίδα έδωσε το DVD με 0,8 ευρώ έξτρα, καθώς πωλούνταν προς 2,5 ευρώ, ενώ η κανονική τιμή είναι 1,7 ευρώ.

Η προσφυγή σε DVD, CD και δωρεάν βιβλία για να κρατηθούν οι μεγάλες κυκλοφορίες, που εξασφαλίζουν μεγαλύτερο μερίδιο της διαφημιστικής πίτας, είναι αποτέλεσμα του ότι οι εφημερίδες έχουν χάσει την αξιοπιστία τους και πλέον δεν αγοράζονται, όπως προκύπτει από την πτώση της κυκλοφορίας τους τις μέρες που δεν έχουν DVD ή CD. Αποτελούν δηλαδή το… χασαπόχαρτο του… κρέατος!

Οι εφημερίδες έχουν μεταβληθεί σε… Lidl του Τύπου. Πωλούν σε φθηνότερες τιμές προϊόντα που στην υπόλοιπη αγορά κοστίζουν πολύ ακριβότερα. Με τις εξωπραγματικές προς την απήχησή τους κυκλοφορίες, που οφείλονται αποκλειστικά σε προϊόντα εκτός μίντια, εξακολουθούν να λειτουργούν ως μοχλοί πίεσης και εκβιασμού του πολιτικού κόσμου και των επιχειρηματιών, την ίδια ώρα που οι πολίτες απλώς δεν τις διαβάζουν.

Για ορισμένες βέβαια εφημερίδες είναι μονόδρομος πλέον, καθώς προ πολλού έχουν εγκαταλείψει το ρεπορτάζ και έχουν φτάσει ακόμη και οι δημοσιογράφοι τους να φορούν… φανέλες ομάδων!

Η σύγκρουση των εφημερίδων έχει μεταφερθεί και το Σάββατο, εκεί που η «Καθημερινή» με τις νέες εκδόσεις της για τους ζωγράφους, προς 5,90 ευρώ, προσπαθεί να κερδίσει την αγορά, ενώ τα «Νέα» απαντούν με τις ταινίες του Γαβρά σε DVD και η «Ελευθεροτυπία» με ντοκιμαντέρ για τον κώδικα Ντα Βίντσι.


Σχολιάστε εδώ