Βάρβαρη παρέμβαση στον τάφο του Μπελογιάννη…

ΕΝΑ ΣΟΒΑΡΟ θέμα αναμένεται να απασχολήσει αύριο εκτός ημερήσιας διάταξης το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Αθηναίων και το οποίο έχει δημιουργηθεί στο Γʼ Νεκροταφείο της Νίκαιας, το οποίο ως γνωστό ανήκει στην αρμοδιότητα του δήμου Αθηναίων, με μια παρέμβαση που έκανε στον τάφο του μεγάλου αγωνιστή και συμβόλου της Αριστεράς και γενικότερα του προοδευτικού κόσμου, του Νίκου Μπελογιάννη, που ως γνωστόν εκτελέστηκε για τις ιδέες του…

ΣΥΜΦΩΝΑ με επιστολή που έχει στείλει προς τον δήμαρχο Αθηναίων ο γιος του, ο Νίκος, και την οποία αποκαλύπτουμε σήμερα στις ΠΑΡΩΔΙΕΣ, συνεργείο του δήμου Νίκαιας επιχείρησε αισθητική παρέμβαση στον τάφο και αλλοίωσε την ιστορική του εικόνα, χωρίς να έχει πάρει την άδεια της οικογένειας… Συγκεκριμένα, ο Νίκος Μπελογιάννης σημειώνει: «Στις 28-3-2006 έλαβε χώρα στον οικογενειακό τάφο του πατέρα μου, Ν. Μπελογιάννη, εντελώς αυθαίρετη επέμβαση από πλευράς του παντελώς αναρμόδιου δήμου Νίκαιας. Η επέμβαση έγινε από τριμελές συνεργείο του δήμου, με χρήση ηλεκτρογεννήτριας, η οποία μεταφέρθηκε επί τούτου».

Η ΕΠΕΜΒΑΣΗ αυτή, σύμφωνα πάντα με την καταγγελία, περιελάμβανε «πρώτον τη λείανση της επιφάνειας του τάφου με μηχανικό τριβείο (σβουράκι), που αλλοίωσε την ιστορική εικόνα του τάφου, αφαιρώντας την ʽʽπατίνα του χρόνου” και προσδίδοντας σε αυτόν όψη μαυσωλείου και δεύτερον στο πλαίσιο της ίδιας αισθητικής, έγινε γενική αποψίλωση του ʽʽχαλιού” από αγριολούλουδα τα οποία είχαν φυτευτεί και καλλιεργηθεί με μέριμνα της οικογένειας και οικείων προσώπων, ώστε να υπάρχει μια διαφορετική βλάστηση στον τάφο ανάλογα με την εποχή».

ΑΚΟΜΗ στην επιστολή τίθενται ορισμένα ερωτήματα ως προς τον δήμο Αθηναίων, για τα οποία ο Ν. Μπελογιάννης ζητάει απαντήσεις και τα οποία αφορούν, κυρίως, αν είχε ενημερωθεί η διεύθυνση του Κοιμητηρίου για «μια τέτοια τρισβάρβαρη αισθητική παρέμβαση», γιατί δεν ειδοποιήθηκε η οικογένεια του νεκρού και αν προτίθεται ο δήμος να προβεί σε κάποια ενέργεια εκ των υστέρων…

ΤΟ ΘΕΜΑ αναμένεται να συζητηθεί αύριο εκτός ημερήσιας διάταξης στο δημοτικό συμβούλιο, όπου θα τεθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Γιάννη Δημαρά, προκειμένου να διασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για να μη γίνονται τέτοιου είδους παρόμοιες αυθαίρετες παρεμβάσεις…

ΠΑΝΤΩΣ, έγκυρες πληροφορίες για το θέμα αυτό λένε ότι η παρέμβαση αυτή έγινε αυθαίρετα με εντολή του δημάρχου Νίκαιας, χωρίς να έχει ενημερωθεί κανένας, ούτε καν η οικογένεια του Μπελογιάννη και χωρίς να υπάρξει σχεδιασμός για το τι ακριβώς θα γίνει. Αυτή η παρέμβαση μάλιστα έγινε λίγες μέρες πριν από την επέτειο της εκτέλεσης του Μπελογιάννη, με αφορμή μια εκδήλωση που οργάνωσε εκεί το ΚΚΕ και στην οποία παρέστη και η Γενική Γραμματέας του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, γεγονός που έπαιξε ρόλο στην παρέμβαση αυτή του δήμου Νίκαιας…

ΑΙΣΘΗΣΗ έκανε η δήλωση του δημοτικού συμβούλου Παναγιώτη Μπέη, που δημοσιεύθηκε στο προηγούμενο φύλλο, σχετικά με τα οικονομικά του δήμου και τον απολογισμό που έκανε ο πρώην αντιδήμαρχος Θ. Σκυλακάκης… Ο Παν. Μπέης αποκάλυψε με τη δήλωσή του άλλες πλευρές των οικονομικών και άλλες παραμέτρους που διαβάζονται πίσω από τις επίσημες γραμμές που προσπαθούν να περάσουν η τέως δήμαρχος και η παράταξή της… Όμως θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο Παν. Μπέης δεν μας μίλησε μόνο για τα οικονομικά του δήμου… Στη δήλωση που μας έκανε αναφέρθηκε και στο έργο που έγινε σε διάφορους τομείς… Ας δούμε λοιπόν τι μας είπε για τους τομείς αυτούς:

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ: «Με τα τεράστια ποσά που διέθεσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ -επεσήμανε ο Π. Μπέης- ο δήμος απέκτησε πλούσιο τεχνικό εξοπλισμό και έτσι παρατηρήθηκε βελτίωση στην αποκομιδή, αλλά μόνο στην περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Σήμερα ξαναγυρίσαμε στις απαράδεκτες εικόνες του παρελθόντος, παρότι οι φορολογούμενοι υποχρεούνται να πληρώνουν κατά 40% αυξημένα τέλη και φόρους καθαριότητας…».

ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ: Για το θέμα αυτό τόνισε ότι «Ουσιαστικά δεν αποκτήθηκε κανένας νέος χώρος, τουναντίον ελεύθεροι χώροι που είχαν δεσμευθεί από τη δημαρχία Αβραμόπουλου χάθηκαν, εγκαταλείφθηκαν ή τσιμεντοποιήθηκαν. Η τσιμεντοποίηση της Αθήνας στην τριετία Μπακογιάννη ανήλθε σε επίπεδα ρεκόρ. Ούτε για την ανέγερση των αναγκαίων σχολικών κτιρίων δεν υπάρχει χώρος».

ΠΡΑΣΙΝΟ: «Ο δήμος εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων έλαβε μεγάλα ποσά για να εφαρμόσει πρόγραμμα δενδροφύτευσης. Πλήρης αποτυχία. Φυτεύτηκαν λουλούδια εξάμηνης διάρκειας. Τα όποια δένδρα φυτεύτηκαν ήσαν λιγότερα από τα δένδρα που ξεράθηκαν ή κόπηκαν και οι λακκούβες τους μένουν ανοιχτές. Η κ. Μπακογιάννη δεν αγαπάει το πράσινο. Είναι η μοναδική δήμαρχος που μετέτρεψε σε πάρκινγκ γήπεδα που είχαν αγοραστεί για να γίνουν άλση. Εγκατέλειψε ακόμη και το Πάρκο στο Γουδί»…

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ – ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ: «Η Αθήνα έχει επιτακτική ανάγκη γκαράζ. Ενώ συνοικίες της Αθήνας υποβαθμίζονται από την έλλειψη χώρων στάθμευσης, η κ. Μπακογιάννη επέδειξε αδιαφορία και ανικανότητα να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Όταν ανέλαβε τον δήμο υπήρχαν πέντε σημαντικοί χώροι για υπόγεια γκαράζ, για τους τρεις είχαν συνταχθεί και οι μελέτες των έργων που προέβλεπαν στην επιφάνεια δημιουργία πλατειών με πράσινο, όπως αντιμετωπίζεται το πρόβλημα στάθμευσης και πρασίνου και στις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Δεν έκανε τίποτε. Ήταν αντίθετη στα γκαράζ. Σκεφτόταν ότι όταν τελείωνε η κατασκευή τους αυτή θα είχε φύγει από τον δήμο και δεν θα έκανε τα εγκαίνια!».

«ΝΙΩΘΕΙ τόσο ένοχη -είπε κλείνοντας τη δήλωσή του ο Παν. Μπεής- ώστε στον απολογισμό της δεν μίλησε καθόλου για γκαράζ και μάλιστα θα λέγαμε ότι η ανικανότητα της δημάρχου αποδείχθηκε και στην ελεγχόμενη στάθμευση. Βρισκόμαστε στο τέταρτο έτος δημαρχίας Μπακογιάννη και η Αθήνα δεν έχει ελεγχόμενη στάθμευση, ενώ θα μπορούσε να έχει λειτουργήσει από το πρώτο εξάμηνο. Αναξιοποίητοι, τέλος, παραμένουν οι 650 δημοτικοί αστυνομικοί, λόγω της διάλυσης των δημοτικών υπηρεσιών. Η προσφορά του δήμου στο κυκλοφοριακό και τη στάθμευση των οχημάτων είναι μηδενική».

ΑΠΟ ΤΑ θέματα της αυριανής ημερήσιας διάταξης του δημοτικού συμβουλίου σημειώστε το θέμα 36, μια και μπαίνουμε σε προεκλογική περίοδο… Εμείς είμαστε καχύποπτοι έτσι και αλλιώς, για αυτό και καλό θα είναι να είναι γνωστά τα κριτήρια με τα οποία προσδιορίζονται τα αναξιοπαθούντα άτομα που θα πάρουν οικονομικές ενισχύσεις… Επίσης θα πρέπει να δούμε και το θέμα 37, γιατί ειλικρινά δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι ακριβώς μπορεί να αναθέτει απευθείας ο δήμος στην Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου Αθηναίων και αφορά σε εργασία για την ανάπλαση των πεζοδρομίων, του οδοστρώματος (!) και της φύτευσης…Τι ακριβώς εννοείτε, βρε παιδιά;

ΠΑΜΕ στο θέμα 48, όπου ζητείται η έγκριση δαπανών για τη διοργάνωση συναυλίας ελλήνων καλλιτεχνών στο Ζάππειο Μέγαρο στις 15 Μαΐου 2006, από τον δήμο Αθηναίων σε συνεργασία με την ΕΡΤ, στο πλαίσιο του 51ου Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού. Δηλαδή, αν καταλάβαμε καλά, θα πληρώσει ο δήμος για τη Eurovision… Πάντως, θα πρέπει να πούμε ότι δύο φορείς που συντηρούνται από την τσέπη του πολίτη απευθείας, μέσω μάλιστα των λογαριασμών της ΔΕΗ, το ‘χουν ρίξει στις σπατάλες και στη διασκέδαση…

ΕΠΕΙΔΗ έχουμε μια εμμονή με το θέμα των επιτροπών φορολογικών διαφορών, να σας πούμε ότι έχουμε δέκα θέματα (85-94) για την έγκριση και την αποδοχή προτάσεων και έγκριση ενός πολύ μεγάλου αριθμού πρακτικών φορολογουμένων που έχουν κάνει συμβιβασμό με τον δήμο στον οποίο χρωστάνε ή έχουν χρεωθεί με τέλη τα οποία θεωρούν υπερβολικά και, όπως σημειώσαμε και σε άλλο σχόλιο, συνήθως αυτοί οι συμβιβασμοί αυξάνονται επικίνδυνα την τελευταία χρονιά, όταν μπαίνουμε στην προεκλογική περίοδο…

ΕΧΟΥΜΕ ακόμη στο θέμα 95 τη λήψη απόφασης για μετατοπίσεις ή μη περιπτέρων… Ειλικρινά δεν ξέρω πόση εμπλοκή έχει ο δήμος, γιατί στο θέμα αυτό μπερδεύεται και η νομαρχία, αλλά είναι ένα θέμα στο οποίο υπάρχει αδιαφάνεια… Με ποια κριτήρια γίνονται οι μετατοπίσεις, οι οποίες, όπως ξέρετε, μπορεί να μετατρέψουν ένα περίπτερο σε χρυσωρυχείο, και το ανάποδο… Άλλωστε σ’ αυτήν τη βιομηχανία των αδειών αναπήρων πολέμου, κοντά 60 χρόνια μετά τη λήξη του τελευταίου πολέμου, χρειάζεται να πέσει άπλετο φως…

ΘΕΛΟΥΝ αρκετές εξηγήσεις τρία θέματα (141, 142, 143) που αφορούν και πάλι στη Βαρβάκειο Αγορά και στον περιβάλλοντα χώρο, η οποία έχει μετατραπεί σε «γεφύρι της Άρτας» και έτσι ξαφνικά για περσινά έργα ζητάνε παράταση περαίωσης του έργου… Έχουμε λοιπόν και λέμε. Στο θέμα 141 ζητείται η έγκριση για χορήγηση παράτασης της συμβατικής προθεσμίας περαίωσης του έργου «Ανάπλαση πεζοδρόμων Αριστογείτονος – Αρμοδίου και των παρακειμένων καταστημάτων της Δημοτικής Οπωραγοράς» κατά έντεκα μήνες, δηλαδή από 1-6-2005 έως 1-5-2006, χωρίς να εξηγεί κανείς γιατί άργησε τόσο πολύ να έλθει το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο…

ΣΤΟ ΘΕΜΑ 142 η δημοτική αρχή ζητάει έγκριση για χορήγηση παράτασης συμβατικής προθεσμίας περαίωσης του έργου «Ανακατασκευή πλακόστρωτων περιβάλλοντος διατηρητέου κτιρίου Κεντρικής Δημοτικής Αγοράς – αντικατάσταση φθαρμένων υλικών επικάλυψης» κατά 175 ημέρες έως την 24-3-2006, ημερομηνία που έχει ήδη περάσει…

ΣΤΟ ΘΕΜΑ 143 ζητείται έγκριση για τη χορήγηση παράτασης της συμβατικής προθεσμίας περαίωσης του έργου «Ανάπλαση του κτιρίου εισόδου του Α΄ Κοιμητηρίου για τη δημιουργία αίθουσας εκθέσεων» κατά 167 ημερολογιακές ημέρες, έως τη 2-3-2006, που έχει ήδη και αυτή λήξει… Ο Θεός βοηθός σε όσους ψηφίσουν αυτές τις παρατάσεις…

ΑΚΟΜΗ μία συναυλία έχουμε αυτή την εβδομάδα από τα Μουσικά Σύνολα, με πρωτοβουλία της προέδρου των Μουσικών Συνόλων Κατερίνας Κατσαμπέ-Μαρνέρη, η οποία εντάσσεται στο πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδος, εκφράζοντας έτσι τη θρησκευτική κατάνυξη των ημερών. Τη Μεγάλη Τετάρτη, 19 Απριλίου 2006 και ώρα 8:30 μ.μ., στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στην αίθουσα Μαρία Κάλλας, η Συμφωνική Ορχήστρα και η Μικτή Χορωδία των Μουσικών Συνόλων του Δήμου Αθηναίων θα ερμηνεύσουν το έργο του W. A. Mozart: REQUIEM. Σολίστ είναι η σοπράνο Μάρθα Αράπη, η άλτο Λυδία Αγγελοπούλου, ο τενόρος Σταμάτης Μπερής και ο μπάσος Πέτρος Μαγουλάς. Τη διδασκαλία της χορωδίας έχει αναλάβει ο Σταμάτης Μπερής. Στη διεύθυνση ορχήστρας είναι ο Ελευθέριος Καλκάνης. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη. Για κρατήσεις θέσεων επικοινωνήστε στα τηλέφωνα 210 9243327, 210 5277526.


Σχολιάστε εδώ