«Πάνθεον» αντιδράσεων από τους… εργαζομένους
Σημειώνεται ότι πλειοψηφία στο ΔΣ της ΟΣΠΑ είναι οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, οι οποίοι στο συνέδριο της Πέμπτης δέχτηκαν «επίθεση» από παρατάξεις και συνέδρους της συνδικαλιστικής Αριστεράς, αλλά και από τους ίδιους τους χώρους τους, ότι «σεβάστηκαν το χρονοδιάγραμμα Λιάπη που εξελίσσεται από το τέλος του 2004 και δεν προχώρησαν σε απεργίες με συνέπεια η ΟΑ να απειλείται να αντικατασταθεί από τη νέα ιδιωτική αεροπορική εταιρεία ʽʽΠΑΝΘΕΟΝ” και να προχωρεί μέσα σε ασφυκτικά πλαίσια η εκκαθάρισή της».
Τέσσερα μέλη του ΔΣ της ΟΣΠΑ, οι κ. Κ. Ήσυχος, Ηλ. Μάντζαρης, Π. Τουμανίδης και Ζ. Τσάβαλος, με έγγραφό τους στο οποίο αποδίδουν ευθύνες στην πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΣΠΑ για τον κυβερνητικό «αιφνιδιασμό» υποστηριζόμενα μάλιστα από τις διοικήσεις σωματείων – μελών της Ομοσπονδίας, υπογραμμίζουν το σχέδιο δράσης που οφείλει το σύνολο των εργαζομένων στη ΟΑ να υιοθετήσει, για να παραμείνει ο εθνικός ρόλος και ο δημόσιος χαρακτήρας τού, μέχρι στιγμής, εθνικού μας αερομεταφορέα.
Λένε συγκεκριμένα με το έγγραφό τους τα τέσσερα αυτά συνδικαλιστικά στελέχη:
Σήμερα βρισκόμαστε σε σημείο καμπής: είτε θα τορπιλίσουμε αποφασιστικά το σχέδιο της κυβέρνησης που ούτως ή άλλως προβλέπει τον άμεσο θάνατο της ΟΑ κατ’ απαίτηση του διευθυντηρίου της ΕΕ, είτε θα κινηθούμε άβουλοι και μοιραίοι συμπληρωματικά στη λογική του.
Άποψή μας παραμένει ότι πρέπει να μπει τέλος στην πορεία μιας εξευτελιστικής διολίσθησης:
Από την επίσημη θέση του συνδικαλιστικού κινήματος για δημόσια ΟΑ συζητήσαμε την «ανάγκη» ανεύρεσης ιδιωτικών κεφαλαίων και management, τη θέση του ενιαίου την εκχωρήσαμε «στη λύση» Βερελή για τη λειτουργική κατάτμηση-ιδιωτικοποίηση, δώσαμε ανοχή στην ανεύρεση ιδιωτών-επενδυτών, αγνοώντας ότι δηλωμένοι οπαδοί του νεοφιλελευθερισμού στην Ευρώπη εγκαταλείπουν την ιδιωτικοποίηση ως ανεπίκαιρη τουλάχιστον, υπό το πρίσμα μιας λογικής της πλειοψηφίας που λέει: άλλο είναι οι πολιτικές αποφάσεις, άλλο τα συνδικαλιστικά μέτρα προστασίας των εργαζομένων.
Μονόδρομος πιστεύουμε ότι είναι:
– Η περιφρούρηση της Ολυμπιακής ως δημόσιου, ενιαίου εθνικού αερομεταφορέα με το σύνολο των δραστηριοτήτων της.
– Η διεύρυνση της μόνιμης εργασίας με πλήρη δικαιώματα, με διεκδίκηση μονιμοποίησης των συμβασιούχων στη βάση ενός αναπτυξιακού προγράμματος.
– Η απόδοση του χρέους του κράτους προς τη δημόσια ΟΑ, που είναι οικονομικά αυτονόητη και πολιτικά αφετηριακή αρχή διαπραγμάτευσης από θέση ισχύος έναντι της ΕΕ.
– Η διεκδίκηση ΣΣΕ 2006 με έμφαση στην οργανωτική και λειτουργική ανασυγκρότηση της επιχείρησης, την εξομοίωση δικαιωμάτων των συμβασιούχων και διασφάλιση της ΕΙΣΦ στο συλλογικό πλαίσιο διαπραγμάτευσης.
– Η επαναφορά του Olympic Catering στον ενιαίο δημόσιο όμιλο της ΟΑ.
Απέναντι σε μια καθηλωτική πολιτική διαρκούς υποχώρησης και ήττας οφείλουμε να καταδείξουμε ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που έχει αιχμή για ακόμα μια φορά την ΟΑ μπορεί και πρέπει να αποτύχει. Πιο συγκεκριμένα, ως άμεσο πρόγραμμα δράσης της ΟΣΠΑ προτείνουμε, εφόσον η κυβέρνηση επιμείνει στην πρότασή της:
1. Εξαγγελία και υλοποίηση απεργιακών κινητοποιήσεων σε συνεργασία με τη ΓΣΕΕ και τα εργατικά κέντρα με διαδικασίες κλιμάκωσης έως και κλεισίματος αεροδρομίων.
2. Ναύλωση αεροσκάφους για τις Βρυξέλλες με συμμετοχή διαδηλωτών εργαζομένων για περικύκλωση του Ευρωκοινοβουλίου με απαίτηση να άρει τον εποπτικό-εκβιαστικό ρόλο που ασκεί έναντι της ΟΑ.
3. Συγκέντρωση των εργαζομένων της ΟΑ έξω από το Κοινοβούλιο με αίτημα τη διενέργεια συζήτησης προ ημερήσιας διάταξης με θέμα το χρέος του κράτους προς την ΟΑ και την ανασυγκρότηση της δημόσιας και ενιαίας ΟΑ.
4. Ειδική συγκέντρωση της ΟΣΠΑ για τους συμβασιούχους με κεντρικό θέμα τη συμπαράταξη μονίμων – συμβασιούχων για τη δημόσια ΟΑ και τη μονιμοποίησή τους με πλήρη δικαιώματα.
Ο εθνικός ρόλος, η πτητική ασφάλεια, η κοινωνική συνοχή, η περιφερειακή ανάπτυξη, οι διεθνείς σχέσεις της χώρας είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα της ΟΑ και αποτελούν αδιαπραγμάτευτες αξίες για το εργατικό, συνδικαλιστικό κίνημα.