Υπονομεύουν την κάθαρση

Πρόκειται, όπως επισημαίνουν έγκυροι δικαστικοί και νομικοί κύκλοι, για μια ενέργεια πρωτοφανή, πραξικοπηματική, υπονομευτική της κάθαρσης επί της ουσίας και σε κάθε περίπτωση ανεξήγητη.

Επί της ουσίας και σε κάθε περίπτωση ανεξήγητη.

Για να γίνουμε σαφείς:

• Με διάταξη που περιέχεται σε νομοσχέδιο, το οποίο θα ρυθμίζει θέματα Δικαιοσύνης, προβλέπεται ότι για εγκλήματα που έχουν τελεστεί από δικαστικούς λειτουργούς και τιμωρούνται σε βαθμό κακουργήματος, «για την ανάκριση των εγκλημάτων αυτών ορίζεται από την ολομέλεια του Εφετείου Αθηνών ως ανακριτής πρόεδρος εφετών ή εφέτης, ο οποίος ολοκληρώνει την ανάκριση, έστω και αν μετά τον ορισμό του προαχθεί».

Ουσιαστικά με την απαράδεκτη, πρωτοφανή αυτή τροπολογία ορίζεται ο Ι. Σίδερης ως ισόβιος ανακριτής για την κάθαρση στον χώρο της Δικαιοσύνης, όπως και ο βοηθός του, εφέτης κ. Φιοράκης!

Σημειώνεται δε πως ο κ. Σίδερης ήδη από το καλοκαίρι του 2005, οπότε προήχθη σε πρόεδρο εφετών, έπρεπε να έχει εγκαταλείψει τις ανακρίσεις για την κάθαρση στη Δικαιοσύνη. Και όχι μόνο τον κράτησαν σε αυτή τη θέση, αλλά φροντίζουν από τώρα να τον κρατήσουν και μετά τη νέα προαγωγή του που προβλέπεται να γίνει (θα προαχθεί σε αρεοπαγίτη) τον προσεχή Ιούνιο. Ουσιαστικά δηλαδή ο κ. Σίδερης θα «καθοδηγήσει» την κάθαρση μέχρι να φύγει από το δικαστικό σώμα (λόγω ορίου ηλικίας), εκτός αν φροντίσουν με καμιά νεότερη τροπολογία να τον κρατήσουν εφ’ όρου ζωής!

Έγκυροι δικαστικοί, νομικοί, αλλά και πολιτικοί κύκλοι, σχολιάζοντας αυτή την πρωτοφανή τροπολογία, υπογράμμιζαν στο «ΠΑΡΟΝ» τα εξής:

• Συνιστά κυνική και απαράδεκτη εμπλοκή της εκτελεστικής εξουσίας στη δικαστική, την οποία προφανώς θεωρεί ανίκανη να διαχειριστεί τα του οίκου της. Εκτός αν δεν της έχει εμπιστοσύνη και τη θεωρεί ύποπτη!
• Δημιουργεί σοβαρότατες υποψίες για τις προθέσεις που υποκρύπτονται πίσω από αυτήν.
• Προδικάζει το αποτέλεσμα της κάθαρσης κατά τρόπο νομικά απαράδεκτο.
• Στερεί από τους κατηγορουμένους τους φυσικούς τους δικαστές κατά πρωτοφανή τρόπο. Έτσι όμως υπονομεύεται η κάθαρση. Τονίζεται εν προκειμένω πως αυτή η τροπολογία βάλλει ευθέως κατά της κάθαρσης, την οποία, υποτίθεται, έρχεται να υπηρετήσει!
• Ευτελίζει την όλη διαδικασία της κάθαρσης και προξενεί ποικίλα ερωτήματα για τη σκοπιμότητά της, αφού είναι σαν να θεωρεί τα αδικήματα, για τα οποία κατηγορούνται οι δικαστές, τετελεσμένα κατά παράβαση κάθε έννοιας δικαίου και δικαιοσύνης.
• Καταργεί το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο, το οποίο είναι κατά το Σύνταγμα αρμόδιο για τις προαγωγές και μεταθέσεις των δικαστικών λειτουργών.
• Επειδή η διάταξη χαρακτηρίζεται δικονομική, μπορεί να έχει και αναδρομική ισχύ. Και αυτό ανοίγει νέους ασκούς του Αιόλου.

Όπως είπαμε, η «σατανική» αυτή τροπολογία θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες σε νομοσχέδιο για τη Δικαιοσύνη, ένα από τα τρία που έχει προαναγγείλει ο αρμόδιος υπουργός Αν. Παπαληγούρας. Και στο μεταξύ ακόμα και αυτή η υπόθεση της κάθαρσης έχει αρχίσει να προκαλεί ερωτήματα σχετικά με το πώς προχωρά, ποιους περιλαμβάνει και ποιες σκοπιμότητες τελικά υπηρετεί. Και αυτά τα ερωτήματα ξέχωρα από τις… ταχύτητες με τις οποίες προχωρά.

Για παράδειγμα, από όλο και περισσότερους επισημαίνεται πως η περιβόητη κάθαρση έχει περιοριστεί στους πρωτοβάθμιους δικαστές και έχει επί της ουσίας αφήσει απέξω τους ανώτατους επίορκους δικαστικούς. Εξαίρεση ο κ. Ζήσης, για τον οποίο ωστόσο λέγεται ότι η δίωξή του υπακούει σε πολιτικές σκοπιμότητες και… βλέπει με κομματικά «χρώματα»…

Τι προβλέπει η διάταξη

Η διάταξη που είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει θύελλα στη Δικαιοσύνη έχει ως εξής:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 15

1. Στο άρθρο 29 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας προστίθενται παράγραφοι οι 4 και 5 ως εξής:

«4. Για εγκλήματα σχετικά με την υπηρεσία (άρθρα 235 – 263α ΠΚ) καθώς και για τα εγκλήματα που τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2331/1995 (ΦΕΚ 173, Α’), όπως ισχύει, εφόσον έχουν τελεστεί από δικαστικό λειτουργό και τιμωρούνται σε βαθμό κακουργήματος, όπως και για τα συναφή με αυτά κακουργήματα ή πλημμελήματα, ανεξάρτητα από τον τόπο τέλεσής τους, αρμόδιο είναι το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Αθηνών. Η προκαταρκτική εξέταση για τα παραπάνω εγκλήματα διενεργείται από Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο οποίος μπορεί να παραγγέλλει τη διενέργεια ανακριτικών πράξεων από τους κατά τόπο Εισαγγελείς Εφετών ή Πρωτοδικών. Η ποινική δίωξη ασκείται από τον Εισαγγελέα Εφετών Αθηνών, μετά από παραγγελία του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο οποίος διενήργησε την προκαταρκτική εξέταση, χωρίς να εφαρμόζεται στις παραπάνω περιπτώσεις η διάταξη του άρθρου 136 στοιχ. ε’ του Κ.Ποιν.Δικ. Για την ανάκριση των εγκλημάτων αυτών ορίζεται από την Ολομέλεια του Εφετείου Αθηνών ως ανακριτής Πρόεδρος Εφετών ή Εφέτης ο οποίος ολοκληρώνει την ανάκριση, έστω και αν μετά τον ορισμό του προαχθεί. Το ίδιο ισχύει και για τις υποθέσεις για τις οποίες η Ολομέλεια του Εφετείου Αθηνών έχει ήδη ορίσει Εφέτη Ανακριτή. Αν ο δικαστικός λειτουργός υπηρετεί στο Εφετείο ή στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών, μετά την άσκηση της ποινικής δίωξης σε βάρος του για τα παραπάνω εγκλήματα, μετατίθεται αμέσως σε άλλο Εφετείο η Εισαγγελία Εφετών, έως την έκδοση αμετάκλητης απόφασης.

5. Αρμόδιο για την εκδίκαση των εγκλημάτων τα οποία προβλέπονται από τα άρθρα 27 του ν. 2429/1996 και 4 του ν. 3213/2003 είναι το Εφετείο Αθηνών. Για την άσκηση της ποινικής δίωξης αρμόδιος είναι ο Εισαγγελεύς Εφετών Αθηνών, χωρίς να εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 136 στοιχ. ε’ του Κ.Ποιν. Δικ. Για την παραπάνω περίπτωση ισχύει η υποχρεωτική μετάθεση του υπαίτιου δικαστικού λειτουργού σύμφωνα με την παράγραφο 4».


Σχολιάστε εδώ