Υπέρ του Ειρηναίου το Ισραήλ!

Από την πλευρά του Ελληνορθοδόξου Πατριαρχείου κλήθηκαν να παραστούν ο Πατριάρχης Ειρηναίος, συνοδευόμενος από τη νομική σύμβουλό του διδάκτορα της Νομικής κυρία Μιχάλ Σεδέκ και τον καθηγητή της Εκκλησιαστικής Ιστορίας στο ΑΠΘ κ. Αθανάσιο Αγγελόπουλο. Ο τελευταίος, όπως μας ειπώθηκε, ήταν κοινός προσκεκλημένος για τη Διυπουργική τόσο από τον Πατριάρχη όσο και από τον πρόεδρο της Διυπουργικής, υπουργό Ιεροσολύμων Ανέκμπι. Να λεχθεί, επίσης, ότι ο καθηγητής ήταν εκείνος που συνόδευσε τον Πατριάρχη ως σύμβουλός του στην Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη του Φαναριού, τον περασμένο Μάιο.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες από την ισραηλινή και την ελληνική πλευρά διημείφθησαν τα εξής:

Στην αρχή της σύσκεψης ο πρόεδρος της Διυπουργικής προσφώνησε και καλωσόρισε τον Πατριάρχη Ειρηναίο ως Μακαριώτατο Πατριάρχη του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Του υπενθύμισε τη στάση της κυβερνήσεως, όπως αυτή εκφράσθηκε από τον εκπρόσωπο νομικό σύμβουλο του Κράτους στο Ανώτατο Δικαστήριο, ότι δηλαδή το κράτος αναγνωρίζει έναν Πατριάρχη Ιεροσολύμων στο πρόσωπό του, ότι η επιτροπή συγκαλείται σε εφαρμογή της απόφασης του Ανωτάτου Δικαστηρίου για να λάβει διοικητικές αποφάσεις επίλυσης του ζητήματος, σύμφωνα με τα δίκαια του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Ιεροσολύμων και την εφαρμογή της έννομης τάξης του κράτους του Ισραήλ. Οι τελικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης στα τέλη Μαρτίου και πάντως πριν από το Πάσχα των Χριστιανών, που φέτος γιορτάζεται στις 23 Απριλίου, σε σχέση φυσικά και με την αφή του Αγίου Φωτός, το Μέγα Σάββατο, που είναι αρμοδιότητα και αποκλειστικό δικαίωμα του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.

Στη συνέχεια, έδωσε τον λόγο στον Ειρηναίο. Ο Πατριάρχης έκανε εκτενή αναφορά στην κατάσταση που δημιουργήθηκε, στα παράνομα και αντικανονικά αίτια και στη συνωμοσία που εξυφάνθηκε εις βάρος του από πολλές πλευρές και ευχαρίστησε το κράτος του Ισραήλ, γιατί δείχνει μεγάλη ευαισθησία και πίστη στο status quo του Πατριαρχείου. Υπόμνησε ότι οι αντίπαλοί του, με πρώτο τον διεκδικητή και άρπαγα του Θρόνου του, Αρχιεπίσκοπο Θαβωρίου Θεόφιλο, καταστρατηγώντας και περιφρονώντας τον νόμο του Ισραήλ, για να σφετεριστεί τον Θρόνο του, τον υπονομεύουν. Υπενθύμισε ότι ο ίδιος εξελέγη και καταστάθηκε και κανονικά και σεβόμενος τον νόμο και των τριών κυβερνήσεων στη διαδικασία Πατριαρχικής εκλογής. Επέμεινε ιδιαίτερα στους βανδαλισμούς που υπέστησαν ο ίδιος και οι συνεργάτες του από τους καταληψίες του Πατριαρχικού του γραφείου και διαμερίσματος. Επέμεινε, επίσης, και εξήρε τα απαράγραπτα δικαιώματά του ως προς την αφή του Αγίου Φωτός και επέστησε την προσοχή ότι οι Αρμένιοι δεν θα πρέπει να εκμεταλλευτούν τη σημερινή διχαστική κατάσταση στο Πατριαρχείο για την υποκλοπή ή προώθηση δικαιωμάτων που ανήκουν διαχρονικά και κατά τα διεθνή νόμιμα στο Πατριαρχείο του. To status quo είναι αδιαπραγμάτευτο στο σύνολο και στις λεπτομέρειές του. Ζήτησε τη λήψη μέτρων τάξης από το κράτος, ώστε να αποτραπούν τα έκτροπα του παρελθόντος για το Μεγάλο Σάββατο. Γιατί το αντίθετο θα τραυμάτιζε όλον τον χριστιανικό κόσμο, ιδιαίτερα τον Ορθόδοξο και ακόμα πιο συγκεκριμένα τον Ελληνικό κόσμο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, που αυτός κατεξοχήν έχει τις χριστιανικές ρίζες του στον Πανάγιο Τάφο, με την ελληνική Αγιοταφική Αδελφότητα και το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο της.

Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε η νομική σύμβουλος του Ειρηναίου Μιχάλ Σεδέκ, που ανέλυσε λεπτομερώς τα νομικά ζητήματα τόσο από την αμφισβήτηση της Πατριαρχίας Ειρηναίου όσο και από την προβολή κι άλλου Πατριάρχου, του Θεοφίλου.

Τέλος, ο καθηγητής κ. Αγγελόπουλος επεσήμανε εν συντομία τα Δίκαια του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, άσχετα από τις εσωτερικές διαφορές, τη μεγάλη σημασία του γεγονότος του Μεγάλου Σαββάτου και την ανάγκη διαφύλαξης της τάξης ώστε να μην επωφεληθούν από μια ενδεχόμενη αταξία άλλοι παράγοντες εις μείωση των προνομίων του Πατριαρχείου. Κατέθεσε στα Πρακτικά της συνδιάσκεψης τις επιστημονικές μελέτες του, ως προς την ιστορία και την παρούσα κατάσταση του Πατριαρχείου, με επίκεντρο το καθεστώς της αναγνωρίσεως των Πατριαρχών στα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία από τις επιτόπιες πολιτείες, από την οθωμανική περίοδο μέχρι και σήμερα που τρία κράτη (Ιορδανία – Ισραήλ – Παλαιστινιακή Αρχή) εκτείνονται στα όρια δικαιοδοσίας του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, όπως επίσης και τα Δίκαια εγγυήσεως της ελληνικής πολιτείας.

Απ’ ό,τι πληροφορηθήκαμε, έχει κληθεί να παραστεί για την ακρόαση κι ο ίδιος ο Θεόφιλος, σε μια άλλη ημερομηνία, κατά την απόφαση του δικαστηρίου, αφού ήταν αυτός που είχε την πρωτοβουλία προσφυγής σ’ αυτό, διαμαρτυρόμενος για τη μη αναγνώρισή του από το κράτος του Ισραήλ. Εντύπωση, πάντως, έκαναν στον ανταποκριτή μας τα δρακόντεια μέτρα ασφαλείας στην Πρωθυπουργία την ώρα της ακρόασης και η παρουσία στη διάσκεψη τόσο μεγάλου αριθμού συμβούλων και εμπειρογνωμόνων.

Όλα αυτά δείχνουν το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του κράτους του Ισραήλ για το δημιουργηθέν πρόβλημα που προέκυψε από υπαιτιότητα της ελληνικής και μόνο πλευράς με τους άστοχους χειρισμούς του θέματος από την Αθήνα και τους φατριασμούς στους κόλπους της Αγιοταφικής Αδελφότητας, μέρος της οποίας είναι και οι δύο Πατριάρχες, και ο Ειρηναίος και ο Θεόφιλος.

Από την έρευνα που κάναμε προκύπτει ότι το Ισραήλ θα εκμεταλλευτεί την περίπτωση του διχασμού μέσα από τους δύο Πατριάρχες, πρώτον για να δώσει το μήνυμα ότι όλοι όσοι μένουν στην επικράτειά του, πολίτες και θεσμοί, πρέπει να σέβονται τον νόμο. Και ότι μάλλον κατά βάθος προτιμά τον Ειρηναίο, γιατί ο Θεόφιλος, πέραν των παρανομιών ως προς την εκλογική διαδικασία εις βάρος του νόμου του Ισραήλ, έκανε παραχωρήσεις γραπτές, ο ίδιος και μέλη της Συνόδου, στην Ιορδανία και στην Παλαιστινιακή Αρχή, που τις γνωρίζει και τις θεωρεί απαράδεκτες. Στο μεταξύ πολλά μέλη της Αγιοταφικής Αδελφότητας προβληματίζονται τι πρέπει να κάνουν, αφού το Πατριαρχείο κείται στην επικράτεια του Ισραήλ και δεν μπορεί να βρίσκονται σε αντιδικία με το κράτος. Πολλοί ήδη αποκαθιστούν τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πατριάρχη Ειρηναίο. Η αραβική, εξάλλου, εφημερίδα «Αλ Κουτς» των Ιεροσολύμων της 22ας Μαρτίου έχει καταχωρίσει δήλωση διακοσίων περίπου μελών της Αραβικής Ορθόδοξης Κοινότητας Ιεροσολύμων που τάσσονται υπέρ του Ειρηναίου και επιθυμούν την επάνοδό του στον Θρόνο.

Τέλος, η κυβέρνηση της Ιορδανίας όρισε νέα επιτροπή επανεξέτασης της στάσης της στο πρόβλημα, γιατί ο Θεόφιλος δεν προχωράει στην εφαρμογή των συμφωνιών τους!


Σχολιάστε εδώ