Κάτω στον Πειραιά

Άλλωστε, πριν από λίγες μέρες και η νομαρχία είχε απορρίψει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, που ουσιαστικά καθιστούσε απαγορευτική την όποια σκέψη εκτέλεσης του έργου, αφού ο νόμος προβλέπει σαφώς ότι για να γίνει κάποιο έργο θα πρέπει να υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Να σημειώσουμε, πάντως, ότι και η διαδικασία που επελέγη για να συζητηθεί το θέμα ήταν κουραστική, αφού μετά την εισήγηση του δημάρχου και του αρμόδιου για το θέμα αντιδημάρχου ο λόγος δόθηκε σε είκοσι περίπου εκπροσώπους φορέων και σωματείων με αποτέλεσμα οι αιρετοί να μιλήσουν γύρω στα… μεσάνυχτα! Στην εισήγησή του ο δήμαρχος Χρήστος Αγραπίδης τόνισε ότι η δημοτική αρχή θέλει το τραμ στον Πειραιά, αλλά όχι με τη χάραξη που προτείνει η ΤΡΑΜ ΑΕ, γιατί η συγκεκριμένη χάραξη υποβαθμίζει την πόλη και καταστρέφει τον κοινωνικό της ιστό. Ο αντιδήμαρχος Χ. Μπουγάς τόνισε ότι είναι συνολικά αντίθετος με τη λειτουργία του τραμ, γιατί ο Πειραιάς, όπως είναι δομημένος, δεν αντέχει το μέσο αυτό. Ο πρόεδρος του νομαρχιακού συμβουλίου Γ. Τσιρίδης υπογράμμισε ότι η νομαρχία έχει ταυτόσημες απόψεις με τον δήμο, γι’ αυτό έχει ταχθεί εναντίον της χάραξης. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΜ ΑΕ Σοφοκλής Ψυλλιανός επισήμανε ότι η χάραξη των γραμμών έγινε από ειδικευμένους επιστήμονες και μάλιστα σε συνεργασία με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, γιατί στόχος είναι το τραμ να λειτουργεί συμπληρωματικά του μετρό. Τόνισε επίσης ότι αυτά που ακούγονται για δήθεν κατατμήσεις πεζοδρομίων είναι αστειότητες, γιατί το τραμ όπου πηγαίνει μειώνει τους ρύπους, αποσυμφορεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα και προκαλεί ανάπτυξη. Γι’ αυτό εξέφρασε την έκπληξή του για την πολεμική που γίνεται στο τραμ. Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Μανώλης Μπεντενιώτης τόνισε ότι η δημοτική αρχή ευθύνεται για τη λάθος χάραξη των γραμμών, που είναι απορριπτέα, αφού οξύνει τα προβλήματα αντί να τα επιλύει.

Από το 2003 -αποκάλυψε- το υπουργείο Μεταφορών είχε ζητήσει την άποψη του δήμου για το τραμ, αλλά ακόμη απάντηση δεν έχει πάρει. Ο πολιτευτής του ΠΑΣΟΚ στην Αʼ΄ Πειραιά Δημ. Καρύδης, που μίλησε στη συνέχεια, υπογράμμισε ότι το τραμ έπρεπε να είχε γίνει αιτία για να έρθουν στην επιφάνεια και να επιλυθούν χρονίζοντα προβλήματα του Πειραιά, όπως οι γραμμές του ΗΣΑΠ που χωρίζουν την πόλη στα δύο και πρέπει να υπογειοποιηθούν. Επίσης τόνισε ότι για τόσο σημαντικά θέματα ίσως θα έπρεπε να γίνονται και τοπικά δημοψηφίσματα. Δεν μπορεί να λαμβάνονται τέτοιες αποφάσεις από 20 ή 50 άτομα, είπε χαρακτηριστικά… Ο επικεφαλής του συνδυασμού «Λιμάνι της Αγωνίας» Θοδωρής Δρίτσας τόνισε ότι είναι υπέρ του τραμ, γιατί είναι το πιο ήπιο μέσο συγκοινωνίας, φιλικό με το περιβάλλον και εξασφαλίζει ταχύτητα και συνέπεια στις μεταφορές. Όμως, συνέχισε, θα έπρεπε να γίνει κατ’ αντιπαράσταση συζήτηση και όχι μονόλογος για να αναπτύξουν οι διάφορες πλευρές τα επιχειρήματά τους και να υπάρχει και ο αντίλογος. Δεν πρέπει να μας φοβίζει το καινούργιο. Γι’ αυτό πρέπει να πούμε «ναι» στο τραμ. Να υιοθετήσουμε την ήπια λύση συγκοινωνίας για την πόλη.

• Υπέρ της διεξαγωγής δημοψηφίσματος τάχθηκε ο σύμβουλος της πλειοψηφίας Κυριάκος Σιγαλάκος, ενώ ο Γ. Βουτσινάς τόνισε ότι μέχρι τώρα οι επενδύσεις που προτείνονταν για τον Πειραιά ήταν για να αποκομίσουν ίδιον όφελος οι επενδυτές (όπως π.χ. τα οικόπεδα ΧΡΩΠΕΙ, η μαρίνα Ζέας κ.λπ.). Και συνέχισε: «Αν το τραμ μπορεί να λειτουργήσει ως ατμομηχανή ανάπτυξης για τον Πειραιά, καλώς να έρθει. Διαφορετικά δεν αντέχει τίποτα περισσότερο η πόλη». Ο ίδιος σύμβουλος ζήτησε επίσης να γίνει διάλογος με την ΤΡΑΜ ΑΕ για να διαπιστωθεί τι αντισταθμιστικά οφέλη είναι διατεθειμένη να δώσει για να φέρει το τραμ στην πόλη. Όλα είναι θέμα διαπραγμάτευσης, κατέληξε, γιατί στην εποχή μας όλα βασίζονται στο δούναι και λαβείν. Τέλος, ο σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Δημήτρης Βρόντος αποκάλυψε ότι ο εξαντλητικός διάλογος που είπε ο δήμαρχος ότι προηγήθηκε της συζήτησης στο ΔΣ δεν ήταν και τόσο… εξαντλητικός, γιατί το Εργατικό Κέντρο Πειραιά μόλις στις 20 Γενάρη είχε ειδοποιηθεί για να πάρει θέση. Και ζήτησε να γίνει κοινή μελέτη για την επέκταση του τραμ όχι μόνο στον Πειραιά αλλά και στους όμορους δήμους. Άρα η θέση του ΕΚΠ δεν ήταν κατά της έλευσης του τραμ, όπως ακούστηκε, επισήμανε ο Δ. Βρόντος, αλλά υπέρ! Είπε ακόμη ότι στις 4/12/2004 το ΕΚΠ είχε διοργανώσει ημερίδα για τις συγκοινωνίες και ο σύμβουλος του δημάρχου κ. Τσιμαράκης είχε ταχθεί υπέρ της προέκτασης των γραμμών του τραμ μέχρι το λιμάνι! «Τι άλλαξε από τότε μέχρι σήμερα και έχουμε τέτοια μεταστροφή της στάσης του δήμου;» διερωτήθηκε.

• Όταν άρχισε την ομιλία του ο Θ. Δρίτσας, ο δήμαρχος κατέβηκε από το έδρανό του και πήγε να βγει από την αίθουσα. Τότε ο ομιλητής τού είπε: «Μιλήσατε για εξαντλητικό διάλογο, μας εξαντλήσατε τόση ώρα, αλλά όταν παίρνουμε τον λόγο… φεύγετε». Για να πάρει την… πληρωμένη απάντηση από τον Χ. Αγραπίδη: «Ξέρετε, και ο δήμαρχος είναι άνθρωπος. Έχει κι αυτός τις ανθρώπινες ανάγκες του. Κι αν δεν με πιστεύετε, ελάτε να πάμε μαζί εκεί που πάω!». Βέβαια το ακροατήριο ξέσπασε σε γέλια, τα οποία ήταν μάλλον απαραίτητα για να αποφορτιστεί η ατμόσφαιρα.

• Σε κάποια στιγμή της συζήτησης για το τραμ εμφανίστηκαν και πήραν τον λόγο κάποιοι εκπρόσωποι φορέων που δεν ανέφεραν ούτε πόσα άτομα εκπροσωπούν ούτε αν είχαν απόφαση κάποιου οργάνου του φορέα τους για να τον εκπροσωπήσουν στο ΔΣ. Ορισμένοι μάλιστα από αυτούς δεν είχαν ειρμό και έλεγαν πράγματα που είτε δεν έστεκαν είτε δεν είχαν σχέση με το αντικείμενο. Οι σύμβουλοι και το ακροατήριο δυσανασχέτησαν και έγινε η σχετική φασαρία. Ο πρόεδρος προσπαθούσε να επιβάλει την τάξη, λέγοντας ότι έχουν δικαίωμα οι πολίτες να λένε την άποψή τους στο συμβούλιο. Τότε ο Θ. Δρίτσας παρενέβη και είπε «βεβαίως πρέπει να μιλάνε όλοι, κύριε πρόεδρε, αλλά να ξέρουν και τι λένε!»…

• Πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ο πρόεδρος της ΔΗΡΑΠ και γνωστός συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ, Τάκης Καλογερόγιαννης, ανακοίνωσε ότι το Κανάλι 1 ακούγεται πλέον σε όλο τον κόσμο, γιατί η προηγούμενη πρόεδρός του, η Ελένη Γκάτσου, είχε κάνει τις σχετικές ενέργειες για την ένταξή του σε δορυφορική πλατφόρμα. Μάλιστα έδωσε δημοσίως συγχαρητήρια στην προκάτοχό του. Κατά την άποψή μας τα πιο πολλά συγχαρητήρια ανήκουν στον ίδιο, γιατί ελάχιστοι παράγοντες της πολιτικής μας ζωής έχουν το θάρρος αλλά και το πολιτικό ήθος να παραδέχονται, να αναδεικνύουν και να επαινούν κατορθώματα προκατόχων τους. Γι’ αυτό τα χειροκροτήματα που ακούστηκαν στην αίθουσα δεν γνωρίζουμε σε ποιον ανήκαν…

• Έκανε πάλι το… θαύμα του το Υπηρεσιακό Συμβούλιο του δήμου. Έκανε προϊσταμένους τμημάτων υπαλλήλους με β΄ βαθμό, τη στιγμή που υπήρχαν τουλάχιστον… τριάντα άλλοι υπάλληλοι με α΄ βαθμό, οι οποίοι παρέμειναν στάσιμοι! Παρ’ όλο που ο νόμος λέει ξεκάθαρα ότι προάγεται υπάλληλος β΄ βαθμού μόνο όταν δεν υπάρχουν αντίστοιχοι στον α΄ βαθμό. Το γεγονός κατήγγειλε με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Μονίμων και Αορίστου Χρόνου Υπαλλήλων του δήμου, του οποίου πρόεδρος είναι ο έμπειρος συνδικαλιστής Γιάννης Γκάτσος, ο οποίος επί σειρά ετών εκπροσωπεί τους εργαζομένους στον δήμο και ήταν από τους λίγους έντιμους που είχαν το θάρρος να καταγγείλουν τις ατασθαλίες του Λογοθέτη στον δήμο. Η ανακοίνωση κάνει λόγο για απαράδεκτη και επικίνδυνη λειτουργία του Υπηρεσιακού Συμβουλίου και καταλήγει: «Όσα από τα μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου αισθάνονται ότι δεν μπορούν να αντισταθούν στις όποιες πιέσεις που δήθεν δέχονται, υπάρχει και ο άλλος τρόπος της αξιοπρέπειας και της υπευθυνότητας, που είναι η παραίτηση, γιατί στις δημοκρατίες δεν υπάρχουν αδιέξοδα».


Σχολιάστε εδώ