Απόλυτη σιωπή για το σκάνδαλο της αγοράς των πυροβόλων SUZANA με διακομματική, «πατριωτική» συναίνεση!

Το κείμενο κατέληγε ως εξής: «Μήπως τα σχέδια προβλέπουν να βγουν όλα μέλι-γάλα και να συνεχιστεί το καθεστώς της αρπαγής;»

Αυτά λέγαμε και βγήκαμε 100% αληθινοί! Σήμερα φαίνεται ότι το «Π» δικαιώθηκε πλήρως στις προβλέψεις του. Η πολυδιαφημισμένη «κάθαρση» του Καραμανλή αποδείχθηκε μύθος. Τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής, εντεύθεν κακείθεν, δεν επέτρεψαν, απαγόρευσαν να διωχθεί ομότεχνός τους για κλοπή δημοσίου χρήματος.

Με το «πνίξιμο» της υπόθεσης επετεύχθη να παύσει, περαιτέρω, κάθε άλλη κίνηση προώθησης των ανακριτικών φακέλων που βρίσκονται στα χέρια των ανακριτών. Επιπλέον, η κίνηση αυτή έδωσε την ευκαιρία στους πρωταγωνιστές των σκανδάλων να προβαίνουν σε ιταμές και προκλητικές δηλώσεις, να δίνουν συνεντεύξεις και να ενθαρρύνουν με τον τρόπο τους τους νεότερους σε νέες αρπαχτές. Είχε εξασφαλιστεί το ακαταδίωκτο της συντεχνίας…

Θα έλθουμε όμως σε ένα χειροπιαστό και κραυγαλέο θέμα που ακολούθησε και το οποίο δείχνει το μεγαλείο της συναινετικής γραμμής όχι μόνο της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και των αριστερών κομμάτων τους Βουλής. Συγκινητική ομοφωνία! Γιατί για το συγκεκριμένο θέμα και το ΚΚΕ και ο ΣΥΝ θα έπρεπε να έχουν ξεσηκώσει τον κόσμο.

Ένας από τους φακέλους που έστειλε ο Ζορμπάς, και καλά έκανε, στους ανακριτές ήταν αυτός της προμήθειας των σλοβακικών πυροβόλων SUZANA. Πρόκειται, όπως λέγεται ευρέως, περί οπλικού συστήματος το οποίο οι επιτροπές αξιολόγησαν ως εντελώς Ακατάλληλο. Εν τούτοις, ο Άκης, ως υπουργός Εθνικής Άμυνας, έδωσε εντολή να αγορασθούν και στη συνέχεια, μετά την άρνηση του τότε Α/ΓΕΣ Στρατηγού Κων. Παναγιωτάκη να τα παραλάβει για τον Ελληνικό Στρατό, τα έστειλαν στην Κύπρο ως δώρο.

Ο φάκελος ανατέθηκε στον ανακριτή κ. Αθανασίου (στον ίδιο που χειρίστηκε τα TOR-Μ1), ο οποίος προηγουμένως είχε δεχθεί μια επίθεση από τον Βενιζέλο για να αποθαρρυνθεί στην εκτέλεση του έργου του. Ο ανακριτής μετά από μακρά επεξεργασία, εξέταση στοιχείων και μαρτύρων εξέδωσε πόρισμα, πολύ «καυτό», το οποίο υπέβαλε στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Λινό, με το οποίο αποδίδει πιθανότητα ευθύνης στην τότε πολιτική ηγεσία του ΥΕΘΑ και συνιστά διερεύνηση του θέματος από τη Βουλή. Ο κ. Λινός έστειλε τον φάκελο του 10-5-05 στη Βουλή για τη συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής. Ας δούμε τι γράφει αυτό το πόρισμα:

«Είναι ʽʽκοινό τοις πάσι” ότι η παράδοση ενός οπλικού συστήματος από τον προμηθευτή στον αγοραστή προϋποθέτει προηγούμενη παραγγελία του δεύτερου προς τον πρώτο. Και η παραγγελία με τη σειρά της προϋποθέτει συμφωνία των δύο μερών. Στην προκείμενη όμως περίπτωση τίποτα απ’ όλα αυτά δεν συνέβη, εφόσον η μεν κατακυρωτική διαταγή, η οποία προέβλεπε την υπογραφή της κυρίας σύμβασης και της σύμβασης για τα αντισταθμιστικά ωφελήματα από τον Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών, στη σλοβακική εταιρεία Merss ZΤS DUBNICA, η οποία εκπροσωπείται από την KEPAMETAL (μοναδικό συμβαλλόμενο του κατασκευαστή για τις πωλήσεις στο εξωτερικό) υπογράφηκε από τον τότε ΥΕΘΑ κ. Απόστολο-Αθανάσιο Τσοχατζόπουλο 9 μήνες αργότερα, δηλαδή στις 14 Απριλίου 2000, η δε κυρία σύμβαση (023A/00) υπογράφηκε από τον Αναπληρωτή Γενικό Δντή της ΓΔΕ, κ. Αντώνιο Κάντα, στις 18 Μαΐου 2000, δηλαδή 10 μήνες αργότερα.

Εξ όλων αυτών λοιπόν συνάγεται ότι η εταιρεία ΚΕΡΑΜΕΤΑL προχώρησε στην παραπάνω ενέργειά της, θεωρώντας βεβαία την προς αυτήν ανάθεση της επίμαχης προμήθειας και έχοντας προηγουμένως εξασφαλίσει όλες εκείνες τις απαραίτητες εγγυήσεις και διαβεβαιώσεις προς την κατεύθυνση αυτή.

Η εκτίμηση δε αυτή, εμμέσως πλην σαφώς, ενισχύεται και από την ίδια την εταιρεία ΚΕΡΑΜΕΤΑL, η οποία στην ως άνω επιστολή της ισχυρίζεται ότι προχώρησε στην παραπάνω ενέργειά της βασιζόμενη κυρίως στην από 27 Φεβρουαρίου ’98 Συμφωνία Συνεργασίας στο Στρατιωτικό Πεδίο μεταξύ του ελληνικού υπουργείου Εθνικής Άμυνας και υπουργείου Άμυνας της Σλοβακίας και στην πολύ καλή αμοιβαία σχέση μεταξύ Ελλάδας – Σλοβακίας. Βεβαίως θα μπορούσε να αντιτάξει κανείς ότι όσα σημειώνονται στην παραπάνω επιστολή ίσως να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Ωστόσο, ο ισχυρισμός αυτός δεν μπορεί να ευσταθήσει, εφόσον είναι αυτονόητο ότι σε μια τέτοια περίπτωση οπωσδήποτε θα είχε υπάρξει επίσημη αντίδραση από το ΥΕΘΑ. Από κανένα όμως αποδεικτικό στοιχείο δεν προέκυψε κάτι τέτοιο. Αντίθετα, αυτό που αναμφίβολα προέκυψε ήταν ότι η επίμαχη αυτή επιστολή χρησιμοποιήθηκε και μάλιστα αποτέλεσε μοχλό αφόρητης πίεσης της βούλησης του θεσμικού οργάνου του ΓΕΣ (ΣΑΣΠ), το οποίο οδηγήθηκε με τον τρόπο αυτόν στη λήψη θετικής γνωμοδότησης για την επίμαχη προμήθεια των οβιδοβόλων SUΖΑΝΑ, γνωμοδοτώντας την 29 Σεπτεμβρίου ’99 ότι τα οβιδοβόλα SUΖΑΝΑ δεν κρίνονται κατάλληλα να εισαχθούν στον Ελληνικό Στρατό, αλλά αντιθέτως κρίνονται κατάλληλα να διατεθούν στον Κυπριακό Στρατό.

Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, εκτιμώ ότι στην περίπτωση της προμήθειας των πυροβόλων SUΖΑΝΑ συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 4 παρ. 2 του Ν. 3126/2003 περί Ποινικής Ευθύνης των υπουργών.

Ως εκ τούτου, θα πρέπει τα στοιχεία που αφορούν την υπόθεση αυτή να διαβιβαστούν στη Βουλή των Ελλήνων, δεδομένου ότι, σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 4 του ίδιου ως άνω Νόμου, σε καμιά περίπτωση δεν μου επιτρέπεται να αξιολογήσω τα στοιχεία που έχουν σχέση με ενδεχόμενη ποινική ευθύνη Υπουργών».

Την Κυριακή 5-6-05 το «ΠΑΡΟΝ» δημοσίευσε εκτεταμένο ρεπορτάζ στο οποίο τονιζόταν η σπουδαιότητα της υπόθεσης και υπογράμμιζε την ανάγκη ταχύτατης διαλεύκανσης της υπόθεσης από τη Βουλή, ώστε να μάθει ο ελληνικός λαός για ποιον λόγο διετέθησαν 20,5 δισ. δρχ. για την αγορά ενός αχρήστου υλικού. Έκτοτε η υπόθεση ετάφη… Ουδείς ενδιαφέρθηκε.

Το «Π» στις 13/4/05 δημοσίευσε επικριτικό σχόλιο για την κ. πρόεδρο της Βουλής, με το οποίο την ελέγχαμε, γιατί κρατάει τον φάκελο κλειδωμένο στο γραφείο της. Το σχόλιο, όπως αποδείχθηκε, ήταν άδικο. Γιατί η κ. πρόεδρος αντέδρασε αμέσως και μας πληροφόρησε ότι η ίδια έκανε το καθήκον της και ανακοίνωσε το κείμενο του πορίσματος στη Βουλή. Από εκεί και πέρα, κατά την κ. πρόεδρο (φαίνεται ότι έτσι είναι), έπρεπε να ενεργοποιηθούν οι διαδικασίες του άρθρου 86 (παρ. 3) του Συντάγματος. Ας δούμε τι λέει το άρθρο αυτό:

«Αν στο πλαίσιο άλλης ανάκρισης, προανάκρισης ή προκαταρκτικής εξέτασης (σ.σ. Η περίπτωσή μας) προκύψουν στοιχεία, τα οποία σχετίζονται με πολιτικά πρόσωπα και αδικήματα της προηγούμενης παραγράφου, αυτά διαβιβάζονται αμελλητί στη Βουλή απ’ αυτόν που ενεργεί την εξέταση.

Πρόταση άσκησης δίωξης υποβάλλεται από τριάντα τουλάχιστον βουλευτές. Η Βουλή, με απόφαση που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, συγκροτεί ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης…».

Εδώ, λοιπόν, βρισκόμαστε προ της διακομματικής συναίνεσης για ενταφιασμό του θέματος. Έχουμε ένα πόρισμα που αφήνει υπόνοιες για κλοπή του δημοσίου χρήματος και αφορά υπουργό του κόμματος της αντιπολίτευσης. Βαρύτατη, σοβαρότατη και ασήκωτη κατηγορία. Τι έπρεπε να γίνει; Ο ίδιος ο πρώην υπουργός να χαλάσει το σύμπαν και να ζητήσει συγκρότηση επιτροπής. Πέραν απ’ αυτό ο πρόεδρος και τα όργανα του ΠΑΣΟΚ έπρεπε με τη σειρά τους να ζητήσουν επιμόνως το ίδιο. Το κόμμα βάλλεται, λερώνεται, κατηγορείται. Ουδεμία συγκίνηση από κανέναν. Η παχυδερμία στο αποκορύφωμά της. Πού είναι οι υπερπατριώτες Βενιζέλος, Λοβέρδος, Καρχιμάκης, Καστανίδης, που ωρύονται για τη διαφάνεια, όταν επιχειρείται η κατασυκοφάντηση του κόμματος;

Και ερχόμαστε στους κυνηγούς κεφαλών της ΝΔ, τους κραυγάζοντες για σκάνδαλα και διαφάνεια. Αυτούς που έστειλαν τον φάκελο στον ανακριτή. Με πρώτο τον νυν υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Σπηλιωτόπουλο που είχε υποβάλει δεκάδες ερωτήσεις, ως αντιπολιτευόμενος, στη Βουλή για τα SUΖΑΝΑ. Ουδεμία συγκίνηση κι αυτοί. Πνίξιμο…

Αλλά η κυβέρνηση της ΝΔ διαπράττει κάτι πολύ χειρότερο από ό,τι ο κ. Τσοχατζόπουλος που έκανε την αρχική προμήθεια του ακατάλληλου υλικού. Προβλέπεται στο νέο ΕΜΠΑΕ (αρ. κατ. 83) προμήθεια 12 νέων πυροβόλων SUΖΑΝΑ έναντι του αυξημένου τώρα ποσού των 34 δισ. Συγχαρητήρια, κύριοι! Η κραιπάλη συνεχίζεται!

Συμπεράσματα:

1. Η αδιαφάνεια και η παροχή ασύλου σε πάντα κοινοβουλευτικό που κάνει αρπαχτές έγινε πλέον αρχή και δόγμα των πατέρων και μανάδων του έθνους.

2. Επιβεβαιώνεται ότι η μίζα είναι ο κινητήριος μοχλός των εξοπλισμών. Όπως δήλωσε πρόσφατα ο διάσημος μελετητής του διεθνούς εμπορίου των όπλων Joe Roeber («Ελευθεροτυπία», 15-11-05), «το κόστος της διαφθοράς αναφέρεται σε δύο παραμέτρους. Στην άμεση μίζα που καταβάλλει ο πωλητής, η οποία ενίοτε ξεπερνά το 15%, αλλά και στο κόστος της αγοράς ολοκλήρου του οπλικού συστήματος, το οποίο πιθανώς δεν θα αγοραζόταν αν δεν υπήρχε το κίνητρο της μίζας.

3. Επιβεβαιώνεται πλήρως αυτό που καταγγέλλεται από τον κ. Χ. Γιανναρά στην «Καθημερινή» (8 Ιανουαρίου ’06). «Η αποτυχία της κυβέρνησης τεκμαίρεται από την πασιφανή αναντιστοιχία προεκλογικών επαγγελιών και κυβερνητικής ασυνέπειας στις επαγγελίες. Δηλώνεται επίσης η αποτυχία, από τη σκανδαλώδη ατολμία της Κυβέρνησης, την αυτοπαγίδευσή της σε φυτική (εντελώς) διαχειριστική τακτική… Δίδεται εικόνα Κυβέρνησης και Κράτους που στελεχώνονται από ανθρώπους δυσεξήγητης ανικανότητας ως φανερά απροετοίμαστης για το έργο που διεκδίκησαν και ανέλαβαν…». Μήπως η τελευταία παράγραφος σας θυμίζει κανέναν υπουργό;

4. Όσον αφορά αντισταθμιστικά ωφελήματα (ΑΩ) των SUZΑΝΑ, σημειώνεται ότι ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαπραγματεύσεων της ΓΔΕ/ΥΕΘΑ κατέλαβε, μετά την αποστρατεία του, τη θέση του διευθυντή της εταιρείας με την οποία διαπραγματευόταν. Ζήτω το Έθνος!


Σχολιάστε εδώ