«ΤΟΜΠΟΛΑ» με Μπόμπολα

Έτσι λοιπόν μπροστά στους παλικαρισμούς των «νταβατζήδων», η κυβέρνηση εγκατάλειψε όλα όσα έλεγε προεκλογικά περί επανεξέτασης της σκανδαλώδους σύμβασης, περί μεγάλης κλοπής στην κατασκευή, περί σκανδαλώδους και υπερβολικού κόστους στην κατασκευή, περί ζητημάτων διαφάνειας και έντιμης διαχείρισης.

Όλα αυτά ξεχάστηκαν και αντί να επαναδιαπραγματευθεί την πιο ληστρική σύμβαση όλων των εποχών στέλνει τον λογαριασμο στον λαό, για να πληρώνει όλο και μεγαλύτερα διόδια και μαζί και τα «σπασμένα». Εκμεταλλευόμενοι την αδυναμία και την υπαναχώρηση της κυβέρνησης οι μεγαλοεργολάβοι της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ προχώρησαν για μία ακόμη φορά σε νέες προκλητικές αυξήσεις των διοδίων, σε μια στιγμή μάλιστα, όπου σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, είχε εκφράσει την αντίθεσή του στις αυξήσεις αυτές, κάτι που τελικά η κυβέρνηση αγνόησε όπως και η κοινοπραξία η οποία έχει και την ευθύνη τέτοιων αυξήσεων. Όπως φυσικά η κυβέρνηση αγνόησε ακόμη και το γεγονός ότι μέσα σε δύο χρόνια διακυβέρνησης από την ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, η κοινοπραξία Μπόμπολα κ.λπ. έκανε ΤΟΜΠΟΛΑ πετυχαίνοντας αυξήσεις δύο φορές… (από 2 ευρώ που ήταν, όταν η ΝΔ ανέλαβε την διακυβέρνηση της χώρας, έφθασαν στο 2,70 από την 1η Φεβρουαρίου 2006).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της κοινοπραξίας της Αττικής Οδού, η βασική τιμή των διοδίων διαμορφώνεται πλέον από τα 2,5 ευρώ που είναι σήμερα στα 2,70 ευρώ, διευκρινίζοντας μάλιστα ότι «διατηρείται σε επίπεδα χαμηλότερα από τα 3 ευρώ, κατι που προβλέπει η «ληστρική —κατά τον πρωθυπουργό— σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο», λες και οι μεγαλοεργολάβοι της κοινοπραξίας κάνουν χάρη στον ελληνικό λαό γι’ αυτό το θέμα…

Ταυτοχρόνως μάλιστα η κοινοπραξία υπενθυμίζει ότι η τελευταία αναπροσαρμογή έγινε την 1η Σεπτεμβρίου 2004 και ότι οι νέες τιμές καλύπτουν τον πληθωρισμό, την αύξηση του ΦΠΑ, καθώς και τις μακροχρόνιες επιχειρησιακές ανάγκες του έργου, χωρίς όμως ταυτόχρονα να δίνουν λογαριασμό για τα έσοδα της κοινοπραξίας, πού χρησιμοποιούνται, ποια ποσά διατίθενται για τις αποσβέσεις του έργου που συναρτώνται ευθέως με την παράδοσή του και γενικότερα τι ακριβώς συμβαίνει με τη διαχείριση και τα οικονομικά αποτελέσματα μιας αλυσίδας θυγατρικών εταιρειών της κοινοπραξίας που κάνει δύσκολο τον έλεγχό τους. Υπάρχουν ερωτήματα δηλαδή που η κυβέρνηση και ο ίδιος ο πρωθυπουργός είχε θέσει όταν ήταν αντιπολίτευση και τα οποία πρέπει να απαντηθούν, προκειμένου να διατηρηθεί υψηλά η αξιοπιστία του ίδιου του πρωθυπουργού, που σήμερα βρίσκεται στο ναδίρ.

Στο μεταξύ φαίνεται ότι οι μεγαλοεργολάβοι της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ δεν διαθέτουν μόνο μεγάλες και ανοικτές τσέπες, αλλά φροντίζουν να υπάρχουν και στόματα κλειστά, ειδικά στα κόμματα και στα ΜΜΕ, ώστε οι αυξήσεις των διοδίων να περάσουν απαρατήρητες και τα συνεταιράκια να συνεχίσουν να εισπράττουν τεράστια ποσά.

Θα πρέπει λοιπόν να επισημάνουμε ότι τις ανακοινώσεις των αυξήσεων αυτών από την κοινοπραξία της Αττικής Οδού τις ακολούθησε «άκρα του τάφου σιωπή» από την πλευρά των κομμάτων, αλλά και των ΜΜΕ, με εξαίρεση την ανακοίνωση του ΣΥΝ, που χαρακτηρίζει απαράδεκτες τις αυξήσεις, ότι αποτελούν ένα είδος καθημερινής φορολογίας υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων, και ότι οι εταιρείες εισπράττουν μονοπωλιακά μυθώδη ποσά από τις διελεύσεις των οχημάτων… Έτσι λοιπόν οι φορολογούμενοι πολίτες καλούνται εκ νέου να πληρώσουν από την τσέπη τους τις υπερβολικές αυξήσεις των διοδίων της Αττικής Οδού, την ώρα που ο ημερήσιος αριθμός των χρηστών έχει φθάσει σε ασύλληπτους αριθμούς και τα έσοδα της κοινοπραξίας σε ιλιγγιώδη ποσά σε ημερήσια βάση.

Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με στοιχεία που φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα το «ΠΑΡΟΝ», η ημερήσια κίνηση τον περασμένο Δεκέμβριο ήταν περίπου 263.050 ΙΧ, με έσοδα που έφθασαν τα 653.600 ευρώ, δηλαδή 222.714.200 δραχμές, ενώ ολόκληρο τον Δεκέμβριο του 2005 έχουμε 8.170.000 ΙΧ να χρησιμοποιούν την Αττική Οδό και να εισφέρουν στα ταμεία των μεγαλοεργολάβων περίπου 20.270.000 ευρώ, δηλαδή περίπου 6,9 δισ. δρχ. Αν μάλιστα κάνουμε και αναγωγή σε ετήσια βάση, τα έσοδα της Αττικής Οδού υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 83 δισεκατομμύρια δραχμές!

Η κατάσταση αυτή, με την κοινοπραξία να εισπράττει από ένα «χρυσωρυχείο» χωρίς να δίνει λόγο σε κανέναν, χωρίς να υπολογίζει ούτε τον αρμόδιο υπουργό, με μια κυβέρνηση να συμβιβάζεται στη λογική των «νταβατζήδων», φαίνεται να έχει φθάσει στο απροχώρητο, έχει αφήσει τον κόσμο άναυδο και ουσιαστικά έκθετο τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, που σήκωσε τη σημαία κατά της διαπλοκής, κατά των «νταβατζήδων» και μίλησε για «εθνικό εργολάβο», έλεγχο όλων των συμβάσεων και των έργων που μέσω της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ κατευθύνθηκαν σε συγκεκριμένες εταιρείες.

Πάντως, δεν είναι λίγοι οι κυβερνητικοί και οι κομματικοί παράγοντες που είναι ενοχλημένοι από την υπόθεση αυτή των συνεχών αυξήσεων, αλλά και της αδιαφάνειας των οικονομικών της κοινοπραξίας και πιέζουν στην κατεύθυνση να τεθούν επί τάπητος όλα τα ζητήματα της σύμβασης με την Αττική Οδό.

Να υπάρξει δηλαδή αναθεώρηση, ώστε να απαλειφθούν όλοι οι χαριστικοί όροι που περιέχονται σε αυτήν και δίνουν στις κατασκευάστριες εταιρείες «δεσπόζουσα θέση» σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους, καθώς και τη δυνατότητα λόγω των μεγάλων εσόδων να «απαιτούν» την απευθείας ανάθεση της ολοκλήρωσης της Αττικής Οδού και της σύνδεσης της περιφερειακής του Υμηττού μέσω Γλυφάδας με το αεροδρόμιο… φέρνοντας την κυβέρνηση σε εξαιρετικά δύσκολη θέση.

Οι ίδιοι παράγοντες ανέφεραν μάλιστα χαρακτηριστικά ότι μεταξύ των χαριστικών όρων που υπάρχουν στη σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο είναι και η υποχρέωση της Πολιτείας, σε περίπτωση όπου χρειαστεί να κατασκευαστούν σταθμοί του προαστιακού σιδηροδρόμου που βρίσκεται στο μέσον της Αττικής Οδού, να τους αναθέσει στην κατασκευάστρια κοινοπραξία (Μπόμπολας, Ιωάννου, Καλλιτσάντζης κ.λπ.)!

Παράλληλα μάλιστα ζητούν η κυβέρνηση να πάρει πρωτοβουλίες, ώστε να υπάρχει λεπτομερής οικονομικός έλεγχος σε όλες τις εταιρείες της κοινοπραξίας για τις οποίες φαίνεται να υπάρχουν μεγάλα λειτουργικά έξοδα, στα οποία διοχετεύονται μεγάλα ποσά από τα έσοδα, όπως και έλεγχος στα ποσά που τελικά ενθυλακώνουν οι διάφορες εταιρείες της κοινοπραξίας…

Τέλος, να σημειώσουμε ότι το ίδιο χαράτσι έχει αποφασιστεί και για τα διόδια στην Γέφυρα του Ρίου-Αντίρριου (από 10 ευρώ για το ΙΧ θα πάει στα 10,5 ευρώ) από αύριο το πρωί. Και γι’ αυτό το θέμα δεν αρθρώνει κανείς λέξη ως διαμαρτυρία…


Σχολιάστε εδώ