«Σύμβουλος του Σημίτη ο Αναστασάκος»

Αναφέρθηκε δε στους νέους μετόχους της εταιρείας, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «τέτοιο νταβατζιλίκι δεν το ‘χω ματαδεί»!

«Η AGB και οι διαφημιστικές εταιρείες καθορίζουν απολύτως το τι θα δει ο κόσμος», υποστηρίζει ο Λ. Λαζόπουλος και ενώ η εισαγγελική έρευνα από την κ. Ελένη Τουλουπάκη συνεχίζεται:

«Έχουν πέσει όλοι στην ιστορία αυτή. Δεν θέλουν να δώσουν ένα τέλος, διότι υπάρχουν πάρα πολλά συμφέροντα».

«Όταν τα συμφέροντα και η διαφημιστική πίτα είναι τεράστια, ειδικά μεταξύ 9 και 11, οι συχνότητες αυτές είναι σίγουρο ότι με έναν τρόπο θα μοιραστούν. Δεν μπορούν να μου δώσουν. Και πολλά μού δίνει στις 9. Σύμφωνα με τα συμφέροντά τους, και πολλά παίρνω σαν ποσοστά», είπε ο Λάκης Λαζόπουλος.

«Εσείς δηλαδή θεωρείτε…» προσπάθησε να ρωτήσει ο δημοσιογράφος.

«Ναι, βεβαίως, πριν καν το πεις», απάντησε ο Λάκης Λαζόπουλος. «Είναι απλά τα πράγματα. Οι διαφημιστικές εταιρείες θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους. Ας την έχουν την AGB. Δεύτερον, το δείγμα δεν το ξέρει κανείς. Θα μου πεις, θα έπρεπε να το ξέρεις; Βεβαίως. Αφού μετριέμαι. Δεν θα μου πεις με τι μέτρο με μετράς; Πώς με μετράς εμένα; Εγώ σαν Λαζόπουλος, που εκπροσωπώ επίσης μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων, δεν θα δεχόμουν ποτέ ένα τέτοιο μηχάνημα μέσα στο σπίτι μου. Άρα εγώ δεν εκπροσωπούμαι ούτε οι ομοίως σκεπτόμενοι με μένα. Πότε στην ιστορία δέχθηκαν άνθρωποι να τους μετρούν με ένα μέτρο που δεν το ξέρουνε;».

Ο Λάκης Λαζόπουλος υπογραμμίζει πως δεν έχει δώσει «καμία εντολή στην AGB να με μετράει και μετρώντας με να βγάζει εκατομμύρια. Δεν έχει πάρει καμία εντολή από μένα. Αυτό το αγνοεί. Και το αγνοεί και η κυβέρνηση. Οι δημιουργοί δεν έχουν δώσει καμία εντολή σε καμία ανώνυμη εταιρεία και η δουλειά τους να κρίνεται από μία ανώνυμη εταιρεία. Κάποιοι φοβούνται να το πουν, διότι πιστεύουν πως αν δεν πάρουν τα νούμερα, θα φύγουν. Πολλοί άνθρωποι σκέφτονται έτσι», συμπληρώνει.

Αναφέρθηκε όμως και στις οδηγίες που υπάρχουν για τα σίριαλ. Για την καθημερινή σειρά που ανέλαβε σε συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής PLD,
«υπήρχε ολόκληρος χάρτης που λέει 7 με 8 ο κόσμος κλαίει. Είναι δύσκολο να αλλάξουμε τη συνήθεια αυτή. Υπάρχει ένας λαός που κλαίει 7 με 8; Και γιατί δεν θέλει να γελάσει 7 με 8; Θέλει να γελάσει 9 με 9.30. Δεν μπορώ να το καταλάβω…».

«Απόλυτα διαπλεκόμενη»

Εδώ και λίγο καιρό η AGB άλλαξε ιδιοκτησία διεθνώς. «Έχω μάθει πως οι Αμερικανοί είναι μέσα. Η διαφημιστική που διαφημίζει, αυτή που πουλάει τον χρόνο στις τηλεοράσεις. Τα πάντα. Δηλαδή αν υπάρχει κάτι που είναι διαπλεκόμενο απόλυτα, είναι μια AGB. Και ο υπουργός κάθεται και το χαζεύει, δεν κάνει τίποτα. Ούτε μια δεύτερη εταιρεία ούτε έναν έλεγχο μέσα ούτε να βάλει μια επιτροπή να παρακολουθεί».

Προφανώς ο δημιουργός αναφέρεται στην πρόσφατη διεθνή μεταβίβαση που πήρε το «πράσινο φως» και από την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η AGB Holding, μητρική της AGB Hellas, πέρασε στην Cavendish Square Holding BV, δηλαδή στον μεγάλο αμερικανικό πολυεθνικό όμιλο WWP.
Στην Ελλάδα ο Όμιλος WWP δραστηριοποιείται μέσω των θυγατρικών του Geo-young & Rubricam Advertising ΑΕ (62%, διαφήμιση), Movielab ΑΕ (66,4%, διαφήμιση), Publicom Ηill & Knowlton ΕΠΕ (66,4% δημόσιες σχέσεις), Red Cell Europe Advertising ΑΕ (66,4%, διαφήμιση), Research International Hellas ΑΕ (100%, έρευνα αγοράς), The Media Edge ΑΕ (62%, αγορά χώρου και χρόνου), WCI Advertising ΑΕ (60,4%, απευθείας προώθηση και μάρκετινγκ) και Pan Mail Advertising (51%, απευθείας προώθηση και μάρκετινγκ). Έχει όμως και μειοψηφική συμμετοχή στις Aspect Advertising ΑΕ (συμμετοχή της WWP 12,25%), Bold Advertising ΑΕ (25%), Mindshare ΑΕ (45,7%), Greek Media Group (11,78%), ΤΑΒ Hellas (44%) και ΤΜΡ Hellas (25%). Με τη σειρά της η AGB Hellas συμμετέχει στις Media Services ΑΒΕΕ (30%), Οργανωτική ΑΕ (80%), AGB Cyprus (60%), AGB Data Research (95,96%) και AGB Bulgaria (100%).

«Τέτοιο νταβατζιλίκι δεν το ‘χω ματαδεί», δήλωσε, λοιπόν, ο Λ. Λαζόπουλος. «Διότι βεβαίως» η AGB «τα ‘χει βρει με διάφορους. Και μέσα στις τηλεοράσεις. Έχει γνωριμίες. Μπορεί ένας άνθρωπος που είναι σύμβουλος του Σημίτη, ο κύριος Αναστασάκος, να θέλει σε μένα, στους “Δέκα μικρούς Μήτσους”, να δώσει ποσοστά;», αναρωτήθηκε. «Από εκεί ξεκίνησε. Από το Mega διαμαρτύρομαι. Τη μικρότερη θεαματικότητα την έδωσε όταν μίλησε ο “Τζίμης” με τον Μίκη Θεοδωράκη, όταν μίλησε εναντίον των Αμερικάνων. (…) Δεν είμαι τόσο βλαξ και επίσης δεν φοβάμαι να πω την άποψή μου και καλά κάνω».

Υπήρξε όμως και μία δεύτερη παρέμβαση δημιουργού, από τη Μιρέλλα Παπαοικονόμου. Η σεναριογράφος πριν από δύο εβδομάδες σε συνέντευξή της στο «TV Guide» είπε πως έχει την αίσθηση ότι η τηλεόραση «έχει γίνει υποχείριο της AGB».

Η κυβέρνηση από την πλευρά της στηρίζει το νομοσχέδιο περί αποφυγής του ανταγωνισμού στα αποτελέσματα των μετρήσεων τηλεθέασης, ακροαματικότητας και κυκλοφοριών. Και προτείνει την ίδρυση μιας εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των ΕΕΔΕ, ΣΔΕ, ΣΕΔΕΑ και εκπροσώπων των αδειούχων ραδιοτηλεοπτικών σταθμών, ελεύθερων και συνδρομητικών, όπως και ιδιοκτητών εφημερίδων και περιοδικών, η οποία θα λύνει τα ζητήματα. Δεν παρεμβαίνει, όμως, στο βάθος του προβλήματος της τηλεθέασης, στο γεγονός δηλαδή πως τα αποτελέσματα των μετρήσεων δεν ελέγχονται από κάποια επιστημονική ανεξάρτητη αρχή.


Σχολιάστε εδώ