Σκάει μέγα σκάνδαλο στο Αττικό Μετρό!
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν καταγγελίες που έχουν φθάσει μέχρι το γραφείο του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά, η μεθόδευση που ακολουθείται είναι να επιτευχθεί έκπτωση μόνο 4% με το κόλπο της προεπιλογής. Έτσι αποκλείονται εταιρείες οι οποίες υποτίθεται ότι είναι… επιρρεπείς σε μεγάλες εκπτώσεις (και κρίνονται επικίνδυνες) και θα επιλεγούν του κλαμπ, που τα βρίσκουν μεταξύ τους… Με το κόλπο όμως αυτό η έκπτωση δεν θα είναι μεγαλύτερη του 4%. Δηλαδή ουσιαστικά δεν θα κάνουν καμία έκπτωση και θα πάρουν σχεδόν ολόκληρο το «πακέτο» των 850.000.000 ευρώ!
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες μας αν ο διαγωνισμός δεν γινόταν με τη μεθόδευση της προεπιλογής, δηλαδή αν γινόταν ελεύθερα η έκπτωση θα έφθανε μέχρι και 35-40%! Σ’ αυτή την περίπτωση όμως το κέρδος που θα είχε το Δημόσιο θα ξεπερνούσε τα 250 εκατ. ευρώ! Το ερώτημα από δω και πέρα είναι: Θα πέσει στην… παγίδα των διαπλεκόμενων εργολάβων το ΥΠΕΧΩΔΕ και θα κάνει τον διαγωνισμό με προεπιλογή ή θα είναι ελεύθερος; Γιατί αν επιλέξει την πρώτη περίπτωση, θα χάσει το Δημόσιο γύρω στα 250 εκατ. ευρώ. Έχει αυτή τη στιγμή η πολιτεία την… πολυτέλεια να… πετάξει τόσα χρήματα; Ή μήπως θα προτιμήσει με τα χρήματα αυτά αντί να αυξήσει τις συντάξεις πείνας κάποιων ταμείων να φουσκώσει ακόμα περισσότερο τους λογαριασμούς των διαπλεκόμενων μεγαλοεργολάβων;
Έτσι, όμως, θα πάνε στράφι όλες οι φιλότιμες ομολογουμένως προσπάθειες της κυβέρνησης για να «χτυπήσει» τη διαπλοκή και να κόψει τον «βήχα» στα μεγάλα συμφέροντα που λυμαίνονται έργα ανάλογου βεληνεκούς μ’ αυτό του Μετρό.
Η ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ έχει εν προκειμένω το μαχαίρι και το καρπούζι. Στο χέρι της είναι να αποδείξει ότι εξακολουθεί να πολεμάει τη διαπλοκή και να κλείνει τις… διόδους και τα παράθυρα απ’ όπου θα μπορούσαν να «ξαναχτυπήσουν» στα μεγάλα έργα οι διαπλεκόμενοι. Ο νόμος που καταργεί τον μαθηματικό τύπο που ψήφισε πριν από ενάμιση χρόνο η Βουλή με πρωτοβουλία του ΥΠΕΧΩΔΕ δημιούργησε την ελπίδα ότι θα ξεφύγουμε από τέτοιες αρρωστημένες καταστάσεις. Όμως φαίνεται ότι η διαπλοκή στη χώρα μας είναι Λερναία Ύδρα. Κι εκεί όπου νομίζουμε ότι εξοντώθηκε, ξαναζωντανεύει!
Γι’ αυτό λέμε ότι εν προκειμένω είναι τεράστια η ευθύνη του υπουργού Δημοσίων Έργων.