Βυζάντιον

Βλέπω στην τηλεόραση την καινούργια διαφήμιση της εφημερίδας και φτύνω τον κόρφο μου. Βέβαια θα μπορούσε να ήταν και χειρότερα, να έβαζαν τον Στέφανο Ληναίο ως εκφωνητή. Αλλά ποία η θέση μου, έτσι και συμπεριλαμβάνεται στους αναγνώστες μου ο συνταξιούχος με τον υπερμεγέθη μύστακα που διαβεβαιώνει τους τηλεθεατές για την ανεξαρτησία της εφημερίδας; Υποθέτω -και ελπίζω- ότι ο συμπαθής κύριος είναι «πελάτης» της στήλης του εκδότη, ενώ σε μένα βρίσκει καταφύγιο η κυρία που εμφανίζεται τρίτη στη σειρά, με το ταγέρ και τα πολλά υποσχόμενα χείλη, όπως τονίζονται από το κραγιόν. Κυρία μου, συγχαρητήρια για την επιλογή σας, είστε σωστά ενημερωμένη!


Ποιος έγραψε πρώτος ότι η διαμάχη Τριανταφυλλόπουλου – «Ελευθεροτυπίας» θα έχει ως αποτέλεσμα την εμπλοκή της εφορίας και των ελεγκτικών μηχανισμών, όπως και έγινε στην Interamerican; Μήπως ο εκδότης; Μήπως η δεσποινίδα που συντάσσει τη διπλανή στήλη; Όχι. Ο Προκόπιος. Ποιος έγραψε πρώτος ότι η υποψηφιότητα Κακλαμάνη στην Αθήνα οριστικοποιήθηκε και επισήμως πριν από το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Ιαπωνία; Ο Προκόπιος. Είναι και άλλα. Ας είναι. Αν υπήρχε οργάνωση «Το χαμόγελο του αναγνώστη», θα ήμουν επίτιμος πρόεδρος! Αντί, λοιπόν, ο εκδότης να πληρώνει διαφημίσεις, ας κάνει μία ποιοτική έρευνα. Στο Μαξίμου κάνουν σχεδόν κάθε μέρα.


Μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες η εταιρεία MRB διεξήγαγε σχεδόν καθημερινές μετρήσεις της κοινής γνώμης για λογαριασμό του πρωθυπουργού, υπό την επίβλεψη του γνωστού και μη εξαιρετέου επικοινωνιολόγου κ. Λούλη. Μία διαφωνία, όμως, του κ. Λούλη με τον επικεφαλής της εταιρείας κ. Μαύρο οδήγησε σε διακοπή της συνεργασίας. Η νέα εταιρεία που συνεργάζεται με το Μαξίμου είναι πλέον η Rass. Η μέθοδος δεν άλλαξε. Οι αναλυτές κάνουν τακτικές (μερικές φορές και καθημερινές) έρευνες που εστιάζονται σε «focus groups». Για να καταλαβαίνει και ο συνταξιούχος με το μουστάκι, πρόκειται για ολιγομελείς ομάδες πολιτών, το πολύ είκοσι άτομα, που καταθέτουν την άποψή τους για συγκεκριμένα θέματα επικαιρότητας. Οι πολίτες αυτοί δεν γνωρίζουν τον πελάτη της εταιρείας ερευνών. Το έκανε και ο Σημίτης, αλλά ο Καραμανλής το παρακάνει. Τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών είναι και ο κύριος μπούσουλας του πρωθυπουργού. Με απλά λόγια, καθορίζουν βήμα προς βήμα αυτήν τη μοναχική επικοινωνιακή πορεία που έχει χαράξει ο Κ. Καραμανλής. «Άλλο η κυβέρνηση και οι υπουργοί και άλλο ο πρωθυπουργός» είναι το κεντρικό επικοινωνιακό μήνυμα που εκπέμπει το Μαξίμου. Και μέχρι στιγμής το πετυχαίνει. Ένας εκ των εμπλεκομένων στη διαδικασία μού εξηγεί: «Όσο στην Ελλάδα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα η απάντηση στην ερώτηση για την καταλληλότητα ως πρωθυπουργός, ο Καραμανλής θα εκτιμά ότι δεν έχει τα ίδια συμφέροντα με τους υπουργούς του. Πολιτικά και επικοινωνιακά ο πρωθυπουργός βρίσκεται πιο κοντά στον συνταξιούχο παρά στον Αλογοσκούφη». Ε, αφού είναι έτσι, ας παίξει στην επόμενη διαφήμιση της εφημερίδας…


Με την ευκαιρία, μπορώ να ρωτήσω τον υπουργό Επικρατείας τι γίνεται με τον διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου δημοσιότητας που θα εργαστεί για την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό; Μήπως υπάρχει κάποιο πρόβλημα και… ντρέπεται να τα ανακοινώσει;


Αντιθέτως, στο ΠΑΣΟΚ κάνουν εντυπωσιακές ανακοινώσεις, πολιτικά ορθές και στο κλίμα των εορτών. Φρονώ δε ότι η ανάθεση του τομέα Εθελοντισμού στην Άντζελα Γκερέκου είναι η αποθέωση της σημειολογίας. Στο πρόσφατο παρελθόν έχουν εκδηλωθεί ουκ ολίγες ευγενείς πρωτοβουλίες με τους ιθύνοντες να έχουν τελικό προορισμό κάποια μεγάλη πίστα, όπως αυτή όπου ξεδιπλώνει το ταλέντο του ο Τόλης Βοσκόπουλος.


Άλλη πρωτοβουλία που με ενθουσιάζει είναι αυτή του Συνασπισμού για τον γάμο ή την κοινωνική ένωση των ομοφυλοφίλων. Μάλιστα τις εβδομάδες που έχει Τσάμπιονς Λιγκ, η πρωτοβουλία θα απολαμβάνει στήριξης από μεγάλη μερίδα ανδρών, ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού. Διότι είναι εξακριβωμένο ότι καλύτερα θα περάσεις στο σπίτι με τον Μπάμπη παρά μαζί της…Ευτυχώς που αντιδρά η Εκκλησία, διότι έτσι όπως παίρνουν θάρρος ορισμένοι, στο τέλος θα ζητήσουν και θρησκευτική ένωση ομοφυλοφίλων με το γνωστό επικίνδυνο αποτέλεσμα: ο παπάς θα κλέβεται με έναν εκ των γαμπρών… Να το δούμε και λίγο σοβαρά; Άκουγα υφυπουργό να λέει ότι το καλύτερο χριστουγεννιάτικο δώρο που θα μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση προς τον Αρχιεπίσκοπο θα ήταν, όντως, η συζήτηση επί του θέματος. Με το… μαγαζί, δηλαδή την Εκκλησία, κατάμεστο λόγω γιορτών, το άνοιγμα ενός θέματος που βρίσκει αντίθετη την κοινή γνώμη θα δώσει στον Αρχιεπίσκοπο την ευκαιρία να αρθρώσει πύρινο λόγο εκ του ασφαλούς. Και επειδή, μέρες που έρχονται, η ΜΚΟ της Εκκλησίας, η Αλληλεγγύη, όλο και κάποια καλή πράξη θα κάνει, σας προτρέπω να μην κοιτάξετε τον αποδέκτη της βοήθειας, αλλά τον προμηθευτή. Πιο απλά, από πού θα ψωνίσουν οι άγιοι πατέρες για τις γιορτές;


Ο Θεός μη με κάψει, αλλά μη σας παρασύρει σε λανθασμένα συμπεράσματα η δεύτερη επίσκεψη, εντός ολίγων μηνών, του Γιώργου Παπανδρέου στο Άγιον Όρος. Δεν πρόκειται για άνοιγμα προς το χριστεπώνυμο πλήθος, αλλά για παραδοχή της στοιχειώδους λογικής: μόνο ένα θαύμα σώζει την κατάσταση…


Απορώ γιατί ο κ. Κοπελούζος εκδηλώνει ενδιαφέρον για τον «Ελεύθερο Τύπο». Την προηγούμενη Κυριακή όσοι γνωρίζουν ανάγνωση πίσω από τις γραμμές διαπίστωσαν ότι ήδη διαθέτει τουλάχιστον μία εφημερίδα. Μην ξεχάσω να σας πω ότι μετά τις γιορτές θα επισημοποιηθεί η αύξηση του μεριδίου που ελέγχει στο Mega Channel. Σήμερα είναι περίπου στο 7%, το 2006 το ποσοστό θα αποδίδεται με διψήφιο νούμερο… Βάσανα και αυτά…

…Προκόπιος


Σχολιάστε εδώ