Ακόμη να φθάσει στις Τρεις Γέφυρες ο Προαστιακός!

Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο, χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ, συνολικής δαπάνης 670 εκατ. ευρώ, προαποφασίσθηκε να κοπεί σε τρία τμήματα και να μοιρασθεί μεταξύ των μεγαλοεργολάβων! Η συμφωνία «κυρίων» της εργολαβικής Γιάλτας χάλασε με την ακύρωση του διαγωνισμού για το τμήμα Πειραιά – Τρεις Γέφυρες για περιβαλλοντικούς λόγους, μετά την προσφυγή του δήμου Αθηναίων στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Η ΕΡΓΟΣΕ αρνήθηκε να επαναδημοπρατήσει το έργο με ελλιπείς μελέτες και φωτογραφικούς όρους, παρενέβη όμως αυθαίρετα ο κ. Γιαννακός, αφαίρεσε το έργο από την αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ, δημοπράτησε το έργο με «σικέ» διαγωνισμό στον οποίο έδωσε προσφορά μία μόνο κοινοπραξία συμφερόντων Μπόμπολα με έκπτωση λιγότερο από 1% και παράνομα της κατακυρώθηκε το έργο τον Σεπτέμβριο του 2003. Ο κ. Γιαννακός για την αποφυγή ελέγχου της ΕΕ πρότεινε και έγινε αποδεκτό από τους κ. Βερελή – Χριστοδουλάκη το έργο ύψους 350 εκατ. ευρώ, κάπου 115 δισ. δρχ., να περικοπεί από τα συγχρηματοδοτούμενα, και να πληρωθεί εξ ολοκλήρου από εθνικούς πόρους! Η ΝΔ τότε κατήγγειλε το γεγονός. Παρενέβη ο εισαγγελέας, κατέθεσαν βουλευτές, δημοσιογράφοι και στελέχη του ΟΣΕ. Τελικά έγινε παραπομπή Γιαννακού και του τότε ΔΣ του ΟΣΕ για απιστία. Το έργο ως Ολυμπιακό έπρεπε πριν από τους αγώνες τον Αύγουστο να έχει ολοκληρωθεί, για να εξασφαλισθεί αυξημένη κίνηση. Όμως το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε καθυστερημένα, μετά τους αγώνες, τον Νοέμβριο του 2004, το «πράσινο φως» για τη νομιμότητα του ψευτοδιαγωνισμού. Προηγήθηκε ένα άγριο παρασκήνιο με πολλούς παίχτες από τον εργολαβικό κόσμο, στελέχη του ΟΣΕ και καριερίστες δικαστικούς του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο επίσης διερευνά η Δικαιοσύνη. Τον Νοέμβριο του 2004 ο κ. Μπόμπολας δεν διέθετε το πιστοποιητικό διαφάνειας που χορηγεί το ΕΣΡ και συνεπώς δεν μπορούσε να υπογράψει τη σύμβαση η κοινοπραξία του. Η ΝΔ σύμφωνα με τις προεκλογικές της καταγγελίες μπορούσε και έπρεπε να ακυρώσει τον διαγωνισμό και μάλιστα εις βάρος του Μπόμπολα καλώντας τον να υπογράψει αμέσως μόλις εκδόθηκε η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Εδώ ανακύπτουν οι βαρύτατες ευθύνες της κυβερνήσεως.

Έδωσαν εντολή στον εκλεκτό του «συστήματος ΠΑΣΟΚ» κ. Γιαννακό να καλέσει την κοινοπραξία με καθυστέρηση πέντε μηνών στις 26/4/05, τη… Μεγάλη Εβδομάδα, προφανώς για να αποφευχθεί ο δημοσιογραφικός θόρυβος, και υπογράφηκε η σύμβαση! Κατά σύμπτωση (!) μία εβδομάδα πριν, είχε αποκτήσει ο κ. Μπόμπολας το αναγκαίο πιστοποιητικό διαφάνειας του ΕΣΡ και δεν είχε πλέον κώλυμα υπογραφής της σύμβασης!

Όμως η εξέλιξη αυτή προκάλεσε πρόσθετο εισαγγελικό ενδιαφέρον με αποτέλεσμα την επαναφορά του φακέλου για συμπληρωματική έρευνα και οι προς καταλογισμό ευθύνες να είναι πλέον κακουργηματικού χαρακτήρα!

Έχει ενδιαφέρον η πορεία του έργου. Σύμφωνα με τη σύμβαση που υπέγραψε ο κ. Γιαννακός παράνομα και χωρίς εξουσιοδότηση από το νέο ΔΣ του ΟΣΕ, το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί στις 26/12/2005. Επίσης, μέχρι τις 10/10/05 έπρεπε στο τμήμα από τον Σταθμό Λαρίσης μέχρι τις Τρεις Γέφυρες να έχουν ξηλωθεί οι παλιές γραμμές, να στρωθούν νέες, και να γίνει εγκατάσταση σηματοδότησης και ηλεκτροδότησης. Μέχρι στιγμής δεν έγινε ΤΙΠΟΤΕ απολύτως! Το έργο είναι ζήτημα αν θα τελειώσει μετά από τρία χρόνια! Έτσι, ένα καταγγελμένο από την ΝΔ ως «πράσινο σκάνδαλο» έγινε και «γαλάζιο», με ευρύτερες διαστάσεις, οι οποίες αγγίζουν ύποπτες συμπεριφορές δικαστών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και κυβερνητικών στελεχών πρώην και νυν. Η «πιάτσα» ομιλεί για ιστορικό συμβιβασμό ή «εγκάρδια συνεννόηση» της διαπλοκής σε αρμονία των χρωμάτων πράσινου και γαλάζιου.


Σχολιάστε εδώ