Στα 18 εκατ. ευρώ ο τζίρος των μετρήσεων

Καθώς λοιπόν το ζήτημα των μετρήσεων στην τηλεόραση επανέρχεται με τις δηλώσεις Μεϊμαράκη, το «Π» καταγράφει τα οικονομικά δεδομένα του χώρου. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως, όπως και στα ΜΜΕ, η νομοθεσία δεν ανταποκρίνεται στα σύγχρονα δεδομένα. Διαφημιστικές εταιρείες ελέγχουν τις εταιρείες μετρήσεων, μοιράζοντας την κρατική διαφήμιση ή παρέχοντας υπηρεσίες δημοσίων σχέσεων σε πολιτικούς μέσω θυγατρικών εταιρειών…

Η MRB είναι η εταιρεία με τον μεγαλύτερο τζίρο το 2003 (πίνακας 2, σελ.26), καθώς δεν εντοπίσαμε τα οικονομικά της στοιχεία για το 2004. Η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών 4.716.201 ευρώ, έναντι 4.110.743 ευρώ το 2002 και κέρδη προ φόρων 264.942 ευρώ το 2003. Πρωταθλήτρια, όμως, στα κέρδη είναι η AGB Hellas (πίνακας 1, σελ.26). Με τζίρο 3.930.155 ευρώ, αύξησε το 2004 τα προ φόρων κέρδη της από 550.244 ευρώ (το 2003) σε 741.431 ευρώ. Η Focus είναι η τρίτη κατά σειρά εταιρεία σε κέρδη προ φόρων, φτάνοντας τα 315.328 ευρώ το 2004, και ακολουθεί η Opinion με 254.134 ευρώ και η Metron Analysis με 160.605 ευρώ. Η V-PRC είχε τζίρο 1.065.460 ευρώ το 2004, έναντι 811.062 ευρώ το 2003, ενώ η Rass το 2004 αύξησε τον κύκλο εργασιών της στα 468.170 ευρώ, με αυξημένα κέρδη προ φόρων στα 95.258 ευρώ. Η Kappa Research από την πλευρά της το 2003, σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευθέντα ισολογισμό (πίνακας 2), είχε μειωμένο τζίρο το 2003, στα 3 εκατ. ευρώ, από 4,7 εκατ. ευρώ το 2002, αλλά αυξημένα κέρδη, 166.948 ευρώ, έναντι 111.756 ευρώ το 2002.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ο ανταγωνισμός των εταιρειών ανά κλάδο. Στην πολιτική έρευνα, που καταγράφει τις απόψεις του κοινού για διάφορα πολιτικά ή κοινωνικά ζητήματα, συγκρούονται επτά εταιρείες, η MRB, η Opinion, η Metron Analysis, η MW ALCO, η V-PRC, η Rass και η GPO. Στον χώρο του ραδιοφώνου υπάρχει επίσης ανταγωνισμός, μεταξύ της Focus, της ALCO και της Kappa Research, αν και η ΕΙΙΡΑ διενεργεί διαγωνισμό για την ανάδειξη μίας εταιρείας που θα κάνει για λογαριασμό της τη μέτρηση. Στον διαγωνισμό έθεσαν υποψηφιότητα… Αλλά και εκεί η διαφημιστική πίτα είναι μειωμένη.


Σχολιάστε εδώ