ΚΑΤΩ… στον Πειραιά

• Πολύ ενδιαφέρουσα είναι η πρόταση της παράταξης «Λιμάνι της Αγωνίας» για το κυκλοφοριακό του Πειραιά. Την παρουσίαση της πρότασης έκαναν ο πρόεδρος του συνδυασμού Θοδωρής Δρίτσας, ο σύμβουλος Γιάννης Καρδαράς και ο αρχιτέκτονας, πολεοδόμος και λέκτορας του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας. Η πρόταση συνίσταται στους εξής βασικούς άξονες: α) Στον περιορισμό των ΙΧ, β) στην προτεραιότητα των δικαιωμάτων των πεζών, γ) στην επιλογή συστήματος ρυθμίσεων με ενιαία λογική. Οι εκπρόσωποι του συνδυασμού τόνισαν ότι στόχος δεν πρέπει να είναι να δημιουργηθούν γκαράζ μέσα στην πόλη, αλλά στις βασικές εισόδους της (ΣΕΦ και Λεύκα στη Θηβών) ώστε να αποτραπεί η είσοδος των ΙΧ στο κέντρο. Αυτό, βέβαια, για να επιτευχθεί προϋποθέτει την ύπαρξη άριστου δικτύου αστικών συγκοινωνιών και κυρίως τραμ. Ειδικά για το τραμ το «Λιμάνι της Αγωνίας» προτείνει να επεκταθεί μέχρι το κέντρο του Πειραιά και το λιμάνι. Επίσης, να διακλαδωθεί προς Τζάνειο και Μεταξά. Ο συνδυασμός εκφράζει και την αντίθεσή του στις αντιδρομήσεις στην περιοχή Ευαγγελιστρίας, γιατί θα επιβαρυνθούν υπερβολικά οι πέριξ δρόμοι και η ζωή των κατοίκων θα γίνει προβληματική.

• Εντύπωση προκάλεσαν οι επισημάνσεις του Νίκου Μπελαβίλα. Όπως είπε, σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες, από το 2001 μέχρι σήμερα τα ΙΧ στο Λεκανοπέδιο αυξήθηκαν κατά 1.900.000! Οι δύο μεγάλοι δρόμοι που υποτίθεται ότι θα έλυναν το κυκλοφοριακό στον Πειραιά, η λεωφόρος Κηφισού (προέκταση της εθνικής οδού) και η Ανδρέα Παπανδρέου, στον πρώτο χρόνο της λειτουργίας τους εμφάνισαν ήδη σημεία κορεσμού, παρ’ όλο που ο πληθυσμός του Πειραιά συρρικνώνεται. Ήδη το κυκλοφοριακό στην πόλη είναι χειρότερο απ’ ό,τι το 2001. Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες μελέτες, κατά τις ώρες αιχμής μπαίνουν στον Πειραιά 8.500 ΙΧ και βγαίνουν 6.000. Η αύξηση κατ’ έτος των οχημάτων που μπαινοβγαίνουν στην πόλη υπολογίζεται σε 10%. Όσον αφορά το θέμα των χώρων στάθμευσης, για να παρκάρουν τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης που βρίσκονται κατά τις εργάσιμες ώρες στην πόλη χρειάζονται 760 στρέμματα, με την προϋπόθεση το κάθε ΙΧ να παρκάρει μόνο για μία ώρα. Επίσης, χρειάζονται άλλα 300 στρέμματα για να παρκάρουν τα φορτηγά. Διαφορετικά χρειάζονται 250 χιλιόμετρα δρόμου! Δηλαδή από τον Πειραιά μέχρι τη Λαμία… Άρα τα πάρκινγκ -όσα και να γίνουν- δεν επαρκούν για τα οχήματα που βρίσκονται στον Πειραιά κατά τις ώρες αιχμής.

• Χαρακτηριστική ήταν η επισήμανση του Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος τόνισε πως τον ξενίζει το γεγονός ότι κυκλοφορικές μελέτες έκανε ο δήμος μόνο για το Α’ και το Β’ Διαμέρισμα, τη στιγμή που έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα έχουν τόσο το Δ’ όσο και το Ε’ Διαμέρισμα. Αν νομίζει ο δήμαρχος ότι οι κάτοικοι στα Καμίνια και στην Αγία Σοφία είναι ικανοποιημένοι από το κυκλοφοριακό στην περιοχή τους δεν έχει παρά να πάει ένα πρωί εκεί για να το διαπιστώσει και τότε θα αλλάξει σίγουρα άποψη. Γιατί και οι γειτονιές αυτές έχουν σημαντικά προβλήματα, στα οποία οφείλουμε να σκύψουμε, υπογράμμισε ο κ. Δρίτσας.

• Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι, ο Χ. Αγραπίδης εδώ και τρεις μήνες έχει κάνει επαφή με τον υπουργό Ανάπτυξης Δ. Σιούφα και έχει διασφαλίσει τα αναγκαία κονδύλια για να ασφαλτοστρώσει όλους τους δρόμους στα δύο αυτά Διαμερίσματα και για να κάνει όλες τις αναγκαίες βελτιώσεις σε ό,τι αφορά τις κυκλοφοριακές υποδομές.

• Ανεξάρτητος συνδυασμός από τον χώρο της ΝΔ κυοφορείται και θα εμφανισθεί εντός ολίγου. Επικεφαλής θα είναι υποψήφιος βουλευτής ή και βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Πειραιά και θα συμπεριλαμβάνει τουλάχιστον δύο από τους σημερινούς συμβούλους του Αγραπίδη, τουλάχιστον 12 διαμερισματικούς συμβούλους από όλα τα Διαμερίσματα και κυρίως από το δεύτερο, ενώ είναι πολύ πιθανό να μετέχει στον συνδυασμό αυτόν και ο πρόεδρος του Β’ Διαμερίσματος, Γιάννης Μαστρονικόλας. Δεν αποκλείεται τον συνδυασμό να στηρίξει με δήλωσή του και ο πρώην δήμαρχος Αριστείδης Σκυλίτσης. Ο νέος συνδυασμός θα περιλαμβάνει και πολλά στελέχη της Πειραϊκής Εκκλησίας, τα οποία αν και έχουν βολιδοσκοπηθεί από ανθρώπους του σημερινού δημάρχου, δεν έχουν… ενδώσει.

• Το μαγαζί «Σεργιάνι» που έγινε αιτία να διαρραγούν οι σχέσεις του δημάρχου με τον πρόεδρο του Β’ Διαμερίσματος και πάλι στο επίκεντρο. Όπως είναι γνωστό, οι ένοικοι της πολυκατοικίας (71 άτομα), στο ισόγειο της οποίας βρίσκεται το μαγαζί, διαφωνούσαν με τη λειτουργία τέτοιου είδους καταστήματος (ψαροταβέρνα) στην πολυκατοικία τους, γιατί κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται στον κανονισμό. Το ΔΣ παρ’ όλα αυτά είχε δώσει άδεια λειτουργίας στο μαγαζί, ο ιδιοκτήτης του είχε μηνύσει όσους συμβούλους καταψήφισαν την πρόταση για αδειοδότηση και τον πρόεδρο του Β’ Διαμερίσματος που δεν ήθελε να βρεθεί αντιμέτωπος με τους 71 ενοίκους. Οι τελευταίοι προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη και προχθές το Εφετείο τούς δικαίωσε. Δηλαδή κρίθηκε ότι κακώς λειτουργεί το μαγαζί, κακώς δόθηκε η άδεια κ.λπ. Δικαιώθηκαν συνεπώς όσοι είχαν αντιδράσει στη λειτουργία του μαγαζιού. Και φυσικά μένουν έκθετοι όσοι -παρά τις ενστάσεις και τις αντιρρήσεις- αγωνίστηκαν για να πάρει άδεια. Αλήθεια, όσοι είχαν μηνυθεί από τον καταστηματάρχη επειδή… τόλμησαν και άκουσαν τους κατοίκους, τι πρέπει να του κάνουν τώρα; Ή μήπως θα πρέπει να παρέμβει αυτεπάγγελτα κάποιος εισαγγελέας για να τον τιμωρήσει παραδειγματικά ώστε να… κόψει τον βήχα και σε όλους όσοι έχουν βρει εύκολη τη λύση του δικαστηρίου και προσφεύγουν εκεί για να… τρομοκρατήσουν εκείνους που, ακολουθώντας τη νομιμότητα, πάνε κόντρα στα συμφέροντά τους;

• Όλες σχεδόν τις προσλήψεις που είχε κάνει τις τελευταίες μέρες ο δήμος Πειραιά τις γύρισε πίσω το ΑΣΕΠ ως μη σύννομες. Ούτε ένα… ρουσφέτι δηλαδή δεν μπορεί να κάνει προεκλογικά ο Χ. Αγραπίδης; Πώς μετά θα έχουν κάποιοι την απαίτηση να ξαναπάρει τον δήμο;·

• Πιλοτικό πρόγραμμα βοήθειας για τις μονογονικές οικογένειες ξεκινάει άμεσα ο δήμος Κορυδαλλού. Θα δημιουργηθεί ειδικό κέντρο, στο οποίο θα μπορούν οι γονείς που εργάζονται να αφήνουν το παιδί τους μετά το σχολείο και εκεί θα υπάρχουν δάσκαλοι για να το διαβάζουν στα μαθήματα της επομένης, ειδικοί για να το ψυχαγωγούν, αλλά και μάγειροι για να ετοιμάζουν φαγητό για το μεσημέρι και κολατσιό για το απόγευμα.


Σχολιάστε εδώ