Το εναλλακτικό σενάριο σε περίπτωση αποτυχίας ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής

«Σχετικά με την Ολυμπιακή, βρισκόμαστε σε ένα πάρα πολύ ευαίσθητο στάδιο. Επιχειρούμε την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης, η οποία βεβαίως έχει γίνει κάπως πιο δύσκολη μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αν αυτή η διαδικασία ολοκληρωθεί, έχει καλώς. Αν αυτή η διαδικασία δεν ολοκληρωθεί, η κυβέρνηση έχει εναλλακτικό σχέδιο, το οποίο επεξεργάζεται το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με την Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων. Δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε τίποτα παραπάνω σ’ αυτή την πολύ ευαίσθητη φάση που βρισκόμαστε», δήλωσε ο κ. Αλογοσκούφης στο τηλεοπτικό δίκτυο της ΕΡΤ.


«Βρίσκεται σε εξέλιξη μια ευαίσθητη διαδικασία και όταν ολοκληρωθούν οι επαφές της εταιρείας Lazard με όσους έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον θα υπάρξουν ανακοινώσεις», δήλωσε ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος Ευ. Αντώναρος σε ερώτηση σχετικά με το μέλλον της Ολυμπιακής.

Σε ερώτηση αν κατά τη γνώμη της κυβέρνησης, στην Ελλάδα θα μπορούσε να λειτουργεί ένας μόνο αερομεταφορέας, ο κ.Αντώναρος παρατήρησε ότι «στη χώρα μας επικρατούν οι αρχές της ελεύθερης οικονομίας και απαντήσεις σε αυτού του είδους τις ερωτήσεις δίνει η αγορά».


Απέφυγε, δε, να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τη διάσταση απόψεων που παρατηρείται μεταξύ των συναρμόδιων υπουργών για το διαγωνισμό και το μέλλον της Ολυμπιακής.


Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των Oλυμπιακών Αερογραμμών αναμένεται να ξεκαθαρίσει στις επόμενες 15 ημέρες. Την Πέμπτη ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης ανακοίνωσε ότι ο διαγωνισμός για την Ολυμπιακή θα ολοκληρωθεί εντός τριών εβδομάδων και επιβεβαίωσε την ύπαρξη σχεδίου της κυβέρνησης για την Ολυμπιακή, σε περίπτωση που ναυαγήσει ο διαγωνισμός, το οποίο όμως απέφυγε να αποκαλύψει, σημειώνοντας ότι δεν θέλει να υπονομεύσει στη φάση που βρίσκεται ο διαγωνισμός τις προσπάθειες της κυβέρνησης.


Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Το Βήμα, το τελευταίο, εναλλακτικό, σενάριο έχει τους εξής άξονες:


Oι Oλυμπιακές Αερογραμμές οδηγούνται σε εκκαθάριση έτσι ώστε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μη θεωρεί τη νέα εταιρεία «διάδοχο κατάσταση» και εγείρει απαιτήσεις για την επιστροφή των επιδοτήσεων. Δημιουργείται εξαρχής μια νέα αεροπορική εταιρεία. Στη νέα εταιρεία η κυβέρνηση θέλει να είναι «μεικτή», δηλαδή να βάλουν και το Δημόσιο και ιδιώτες κεφάλαια, αλλά το μάνατζμεντ να παραχωρηθεί στον ιδιώτη επενδυτή.


Μάλιστα προτού προχωρήσει στην εφαρμογή αυτού του σχεδίου θα ζητήσει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να μην υπάρχουν «παρατράγουδα» και νέες προσφυγές. Μεγάλος αριθμός των εργαζομένων θα προέρχεται από τις Oλυμπιακές Αερογραμμές. Για αρκετούς θα υπάρξει η λύση της πρόωρης συνταξιοδότησης ή της μετάταξης.


Ο υπεύθυνος του Τομέα Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Υγείας του ΠΣ του ΠΑΣΟΚ Ευ.Βενιζέλος επέκρινε τις διιστάμενες κυβερνητικές απόψεις για το διαγωνισμό και το μέλλον της Ολυμπιακής.


Τόνισε: «Τα ετερόκλητα σενάρια για την Ολυμπιακή που διοχετεύουν καθημερινά συγκρουόμενοι μεταξύ τους κυβερνητικοί κύκλοι δείχνουν το μέγεθος της σύγχυσης ή ακόμη και της υστεροβουλίας της κυβέρνησης. Αν δεν μπορούν να κάνουν τίποτα άλλο, ας μελετήσουν προσεκτικά και ας αξιοποιήσουν όσα τους είπαμε στη χθεσινή [Πέμπτη] συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής».


Ανήσυχοι παραμένουν οι εργαζόμενοι στην Ολυμπιακή Αεροπορία. Την Παρασκευή πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζατζάκης» του Ηρακλείου Κρήτης, με αίτημα τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και του δημοσίου χαρακτήρα της ΟΑ.


Σχολιάστε εδώ