ΟΤΕ, ΔΕΗ, Εθνική, ΕΛΠΕ να αγοράσουν την Ολυμπιακή!
Δεν είναι δυνατόν να καταργήσουμε το ως τώρα κρατικό μονοπώλιο και στη θέση του να επιτρέψουμε τη δημιουργία ενός ιδιωτικού μονοπωλίου.
Λύση σωτηρίας της Ολυμπιακής Αεροπορίας, με τους έξι κύκλους να παραμένουν εσαεί σε ελληνικά χέρια, υπάρχει και είναι απόλυτα νόμιμη και αποδεκτή από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το «Παρόν» προτείνει στην κυβέρνηση και σε όλα τα πολιτικά κόμματα της χώρας, καθώς και στους κοινωνικούς φορείς, αλλά και στους ίδιους τους εργαζόμενους, να αγορασθεί η Ολυμπιακή από ένα κονσόρτσιουμ αποτελούμενο από τους πρώην κρατικούς οργανισμούς και ήδη νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, ήτοι από τον ΟΤΕ, τη ΔΕΗ, την Εθνική Τράπεζα, τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), την Αγροτική Τράπεζα και όποιον άλλο φορέα δρα στην Ελλάδα, π.χ. την Τράπεζα Πειραιώς, τη Μότορ Όιλ, τη Eurobank. Και στη συνέχεια μπαίνοντας στο χρηματιστήριο μπορούν να πάρουν μετοχές και άλλες επιχειρήσεις και έλληνες επενδυτές.
Η λύση, που ήδη συζητείται με κορυφαίες προσωπικότητες και οικονομολόγους είναι απολύτως ΔΥΝΑΤΗ και ξεκαθαρίζει την κρίσιμη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και απειλούνται κινητοποιήσεις και μεγάλες αντιδράσεις και παράλληλα διασφαλίζει τη διαφάνεια και αποκλείει υποψίες για συμφέροντα, χρηματισμό και συναλλαγή.
Επίσης δεν μπορεί κάποιος από τους προηγούμενους οργανισμούς που αναφέραμε να αρνηθεί να συμμετάσχει, όταν ο ΟΤΕ π.χ. πάει και αγοράζει τον ΟΤΕ Αρμενίας, η Εθνική αγοράζει τράπεζες στην Αλβανία και τα Σκόπια, ή τα ΕΛΠΕ αγοράζουν την ξεψυχισμένη ΠΕΤΡΟΛΑ ή τα σαράβαλα διυλιστήρια στα Σκόπια, η Εμπορική Τράπεζα οικόπεδα στη Σιβηρία κ.λπ.
Ακόμη η λύση που προτείνουμε θα συνδυασθεί με την επιλογή ενός μάνατζμεντ, με πετυχημένους τεχνοκράτες, που δεν θα επιτρέψουν την επιστροφή του παρελθόντος…
Τη λύση αυτή συζητήσαμε ακόμη και με τον έλληνα Επίτροπο κ. Σταύρο Δήμα και τη βρήκε εξαιρετική και απόλυτα βιώσιμη. Και εδώ θα πρέπει να αποκαλύψουμε ότι γι’ άλλη μια φορά η κυβέρνηση δεν αξιοποίησε καθόλου τις προσβάσεις και τις γνώσεις, αλλά και τις προτάσεις του κ. Δήμα που θα μπορούσε να είχε περιορίσει τις πιέσεις του Μπαρόζο.
Και βέβαια θα επαναλάβουμε ότι δεν είναι δυνατόν να διεκδικεί την Ολυμπιακή μια αμερικανική εταιρεία, όπου συμμετέχει ένας… εστιάτορας και να έχει ισχυρότερες οικονομικές δυνατότητες από τις δυνατότητες που έχουν ο ΟΤΕ, τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΗ, η Εθνική Τράπεζα, η Αγροτική, η Μότορ Όιλ, η Eurobank. Με τα μέτρα εξάλλου που έχει ήδη αποφασίσει η κυβέρνηση, για εθελουσία έξοδο και μετάταξη του προσωπικού, μπορεί να περιορισθεί στον αναγκαίο ο απαιτούμενος αριθμός εργαζομένων που χρειάζεται για να λειτουργήσει σε καινούργιες βάσεις ο εθνικός μας αερομεταφορέας.
Σ’ αυτή τη φάση τη νέα προσπάθεια θα πρέπει ΠΡΩΤΑ απ’ όλους να βοηθήσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό, όπως και οι συνδικαλιστές.
Παιχνίδια
Έντονα κυκλοφορεί ότι οι εσπευσμένες εξελίξεις στην Ολυμπιακή είναι αποτέλεσμα των καταγγελιών που έγιναν από… Έλληνες (δυστυχώς οι Εφιάλτες ποτέ τελικά δεν λείπουν από αυτή τη χώρα) εντός της Ολυμπιακής που δίνουν στοιχεία στην Επιτροπή, είτε για τα χρέη στο ΙΚΑ, είτε για επενδύσεις, και οι Γάλλοι λέγεται ότι είχαν συμφωνήσει με τους καταγγέλλοντες (εδώ κυρίως μιλάμε για ανθρώπους της AEGEAN) ότι θα κλείσουν την Ολυμπιακή και ως αντάλλαγμα οι Γάλλοι θα πάρουν παραγγελία για μεγάλο αριθμό αεροπλάνων AIR BUS, όπως κι έγινε… (20 αεροπλάνα παρήγγειλε ξαφνικά η AEGEAN)…
Χάθηκαν ευκαιρίες
Αναζητώντας τα αίτια που οδήγησαν στο κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ψάξαμε και την περίοδο που ήταν αρμόδιος υπουργός ο Τάσος Μαντέλλης. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι ήταν η τελευταία ευκαιρία, με τη συμφωνία για συνεργασία που είχε πετύχει με την BRITISH AIRWAYS, όπου αυτή θα αγόραζε το 20% της Ο.Α., όμως μόλις έφυγε ο Μαντέλης, όλα σταμάτησαν…
Ρωτήσαμε τον κ. Βερελή, που διαδέχθηκε τον Μαντέλλη, και η απάντηση ήταν ότι οι Άγγλοι έκαναν πίσω και με τον ισχυρισμό ότι άλλαξε η διοίκηση δεν υλοποίησαν την όψιον για την αγορά του 20%.
Πέραν αυτού, είναι γεγονός ότι πολλοί είναι εκείνοι που φταίνε για τη χρέωση της Ο.Α. Με πρώτους την κυβέρνηση, τους υπουργούς αλλά και τους διοικούντες, όπως και τους συνδικαλιστές.΅Έτσι για την ιστορία αποκαλύπτουμε ότι για μια ταμπέλα που είχε βάλει η Ο.Α. στα γραφεία της ΟΣΠΑ, επί Μ. Πέρρου, στην Καλλιρόης, η Ο.Α. πλήρωνε 48.000.000 δρχ. τον χρόνο!
Γιατί σιωπούν
Μας κάνει τέλος εντύπωση η απόλυτη σιωπή ορισμένων υπουργών, που είχαν την ευθύνη της Ο.Α. σε κρίσιμες περιόδους, όπως του Θανάση Τσούρα, του Χάρη Καστανίδη, του Τάσου Μαντέλλη, του Θ. Πάγκαλου, αλλά και διοικητών της Ο.Α., όπως του Αλέκου Ακριβάκη, του Τσαγκαράκη, του Καλόφωνου κ.ά.