Μη φοβάστε την ΕΡΤ, δεν θα γίνει εμπορική!
Ο πρόεδρός της Χρήστος Παναγόπουλος, που δέχθηκε καταιγιστικές ερωτήσεις για την εκπομπή ριάλιτι της Άννας Δρούζα, παραδέχθηκε πρώτον ότι υπάρχει πλαφόν τηλεθέασης στο συμβόλαιό της, αδειάζοντας κανονικά την παρουσιάστρια, η οποία λίγες μέρες πριν στη «Ραδιοτηλεόραση», το επίσημο περιοδικό της ΕΡΤ, αλλά και σε άλλη της συνέντευξη, είπε πως δεν υπάρχει!
Όσο για το κόστος, ο κ. Παναγόπουλος έδωσε το ποσό των 11. 672 ευρώ ημερησίως και ο Γ. Χουλιάρας το χαρακτήρισε και μικρό. Οι οικονομικές υπηρεσίες της ΕΡΤ όμως άλλο ποσό έχουν στα χαρτιά τους, εκτός αν πρόκειται για μικτά ή καθαρά!
Η ιδεολογία πάντως υπεράσπισης της εκπομπής της, ότι δηλαδή η ΕΡΤ δεν απευθύνεται μόνο στην ελίτ και ότι πρέπει να έχει λάιτ προγράμματα που θέλει ο κόσμος ανοίγει τον δρόμο ακόμη και σε ριάλιτι. Εμμέσως το παραδέχθηκαν και οι γενικοί διευθυντές.
Εντύπωση έκανε το μήνυμα που έστειλε ο πρόεδρος της ΕΡΤ στα ιδιωτικά κανάλια. «Δεν θέλουμε να είμαστε εμπορικοί, αλλά ανταγωνιστικοί». Για τους γνωρίζοντες τα πράγματα η αναφορά είναι κάτι παραπάνω από σαφής.
Είναι σαν να λέει, δεν θέλουμε διαφήμιση, δεν θα σας πάρουμε μερίδιο από την αγορά, τα νούμερά μας θέλουμε μόνο να βελτιώσουμε. Τα όσα είπαν οι γενικοί διευθυντές, με εξαίρεση το νέο πρόγραμμα που ήταν πολύ συγκεκριμένο, ήταν γενικόλογες αναφορές. Και μόνο μετά από πολλές ερωτήσεις παραδέχθηκαν ότι σε πολλά συμβόλαια «αστέρων», που πήρε η ΕΡΤ δίνοντάς τους υψηλές αμοιβές, μπήκε όρος για ποσοστό τηλεθέασης άνω του μέσου όρου του κάθε καναλιού. Δηλαδή οι εκπομπές στη ΝΕΤ άνω του 10% και της ΕΤ-1 άνω του 3,5%.
Έγινε επίσης φανερό ότι παρά τις διακηρύξεις οι παραγωγές δίνονται πάλι εκτός της κρατικής τηλεόρασης σε εξωτερικές εταιρείες. Ο κ. Παναγόπουλος δήλωσε ότι «θα παραιτηθεί αν δεν πιάσει τον στόχο του», όπως αυτός καταγράφεται στο επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο οι αναγνώστες του «Π» γνωρίζουν, γιατί η στήλη το έφερε από το περασμένο καλοκαίρι στη δημοσιότητα.
Επίσημη παραδοχή υπήρξε και για το κόστος του Κυπέλλου Ελλάδος που στοιχίζει στην ΕΡΤ 2,6 εκατομμύρια ευρώ. Φυσικά δεν υπάρχει απάντηση γιατί η ΕΡΤ δεν ενδιαφέρθηκε να κατέβει μόνη της στον διαγωνισμό της ΕΠΟ και να πάρει τα δικαιώματα, αλλά τα πήρε από τη Stadium, που έδωσε τα περισσότερα λεφτά από τα άλλα υποψήφια κανάλια, σαν να γνώριζε εκ των προτέρων ότι θα βρει την ΕΡΤ και θα τα δώσει σε αυτήν.