Αιφνιδιασμός Καραμανλή για Ολυμπιακή

Σε κάθε περίπτωση πάντως, όλα δείχνουν -και σε αυτό συγκλίνουν και οι τελευταίες πληροφορίες μας- πως οδηγούμαστε στη λύση του δράματος. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες που είχαμε λίγο πριν κλείσουμε την ύλη της εφημερίδας, ίσως σήμερα στη διάρκεια της συνέντευξής του ο Καραμανλής να επιφυλάσσει μια «έκπληξη μεταρρυθμιστικής μορφής» που θα έχει να κάνει με την ανακοίνωση της λύσης για την Ολυμπιακή.

Έτσι κι αλλιώς ο πρωθυπουργός δεν φαίνεται διατεθειμένος να αναμένει την απόφαση της ΕΕ για την εταιρεία. Ενώ για την Τετάρτη έχει κληθεί στο Μαξίμου ο αρμόδιος υπουργός Μιχ. Λιάπης, με θέμα συζήτησης ακριβώς το πρόβλημα της Ολυμπιακής.

Οι τελευταίες πληροφορίες λένε ότι, όπως έχει γράψει «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», θα επιλεγεί τελικά η λύση της εκκαθάρισης εν λειτουργία και στη συνέχεια η δημιουργία νέας εταιρείας από φορείς που δεν θα έχουν σχέση με το κράτος.
Ήδη, κατά τις ίδιες πληροφορίες, έχει ανατεθεί στον δικηγόρο Βάιο Καραγιάννη (έχει θητεύσει στον Οργανισμό Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων) η μελέτη και υποβολή της νομικής θεμελίωσης της λύσης αυτής μέχρι την ημέρα της συνάντησης Καραμανλή – Λιάπη.
Βραχνάς η «μαύρη τρύπα»
και το κόστος εργασίας…
Έτσι κι αλλιώς πάντως, το σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση, εν όψει οποιασδήποτε λύσης τελικά επιλεγεί, είναι ο βραχνάς των τεραστίων ελλειμμάτων και χρεών της εταιρείας, υπολειμμάτων του αμαρτωλού παρελθόντος, της κακοδιαχείρισης πολλών προηγούμενων χρόνων, της τραγικής αποτυχίας των «προγραμμάτων εξυγίανσης» των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. Επίσης, το υψηλότατο κόστος εργασίας και συντήρησης, που έχει ως εταιρεία η Ολυμπιακή σε σύγκριση με τις άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες, κόστος που αποτελεί τροχοπέδη σε κάθε απόπειρα λύσης ή εξυγίανσης.
Αυτά είναι τα «αγκάθια». Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τη συνολική αποτίμηση της πραγματικής κατάστασης της εταιρείας, με στοιχεία που έχουν πάει στον Καραμανλή:
• Η συνολική «μαύρη τρύπα» της Ολυμπιακής υπολογίζεται σε πάνω από 1 τρισ. δραχμές!
• Τα προγράμματα εξυγίανσης των ετών 1994-1997 κόστισαν 545 δισ. δραχμές.
• Αντίστοιχα τα προγράμματα εξυγίανσης των ετών 1998-2000 κόστισαν 378 εκατομμύρια δολάρια.
• Το πρόστιμο με το οποίο απειλείται η Ολυμπιακή απ’ την ΕΕ υπολογίζεται σε πάνω από 500 εκατομμύρια ευρώ.
64.000 ευρώ τον χρόνο!
Αλλά εξίσου απογοητευτικά είναι και τα στοιχεία που αφορούν το κόστος εργασίας στην Ολυμπιακή, καθώς και το κόστος συντήρησης στην Τεχνική Βάση της εταιρείας και τα οποία ουσιαστικά την έχουν καταντήσει μη ανταγωνιστική έναντι των ανταγωνιστριών εταιρειών, αφού η μέση ετήσια επιβάρυνση ανά εργαζόμενο είναι 64.000 ευρώ! Συγκεκριμένα με στοιχεία, τα οποία επίσης περιέχονται σε φακέλους που έχουν πάει προς ενημέρωση του Κ. Καραμανλή:
• Ένας πιλότος της Ολυμπιακής κοστίζει δυόμισι φορές περισσότερο από έναν πιλότο της Aegean.
• Η απόδοση των εργαζομένων περιέργως (;) ανεβαίνει, μάλλον τότε βασικά δουλεύουν στις αργίες, στις γιορτές και γενικά στις μη εργάσιμες ημέρες. Προφανώς επειδή τότε… τρέχουν τα επιδόματα, τα μεγαλύτερα μεροκάματα, οι υπερεργασίες κ.λπ.
• Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται σε έγγραφο ενημέρωσης του πρωθυπουργού: «Το πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει ο υποψήφιος επενδυτής δεν είναι τόσο ο ονομαστικός μισθός όσο το κόστος υπερωριών, αργιών και οι… κοπάνες του προσωπικού. Έτσι το κόστος συντήρησης ενός αεροσκάφους (συνδυασμός εργατοωρών και παραγωγικότητας) καθιστά την Τεχνική Βάση πλέον του 35%-40% ακριβότερη από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές… όπως η Lufthansa στη Γερμανία, η Iberia στην Ισπανία, η Tarom στη Ρουμανία κ.λπ. Η χαμηλή παραγωγικότητα είναι το πρόβλημα της Τεχνικής Βάσης και το γεγονός ότι από τα πέντε τουλάχιστον σωματεία, πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια, κανένα μέλος δεν εργάζεται, όπως επίσης πρώην μέλη από συνήθεια…».
• Ο μέσος όρος μισθού των μηχανικών ανέρχεται στα 3.843 ευρώ τον μήνα. Σύνολο ετήσιων τακτικών αποδοχών, 53.802 ευρώ τον χρόνο. Ετήσιο εργοδοτικό κόστος: 53.802 + 8.904 ΙΚΑ = 62.706 ευρώ κατ’ έτος. Κόστος παραγωγικής εργατοώρας: 62.706 ευρώ / 1.600 ώρες ετησίως = 39,2 ευρώ.
• Οι απαιτούμενες εργατοώρες συντήρησης των αεροσκαφών της Ολυμπιακής ανά ώρα πτήσεως, συγκρινόμενες με εκείνες του ανταγωνισμού και των ειδικών για την ΟΑ μελετών που εκπονήθηκαν από τους κατασκευαστές (Boeing, Airbus), αποκλίνουν από +73% έως και +89% έναντι ανταγωνιστών, όπως επισημαίνεται σε άλλο έγγραφο, στο οποίο επισημαίνεται ακόμα και το εξής:
• Το σημερινό κόστος συντήρησης ανά ώρα πτήσεως έναντι του εκπονηθέντος από τους κατασκευαστές παρουσιάζει αποκλίσεις από +24% έως +77%, ανάλογα με τον τύπο.


Σχολιάστε εδώ