Στην ουρά των F-16

Αν δεν συνέβαινε το τρομερό δυστύχημα του κυπριακού BOEING, η ηρεμία και βυθιότητα του Αυγούστου θα ταρασσόταν ελαφρά μόνο με τέσσερις ειδησούλες.

Η πρώτη είναι ότι μάθαμε τον μεθεπόμενο αρχηγό του ΠΑΣΟΚ. Είναι ο Ανδρέας Παπανδρέου Β΄, γιος του Γιωργάκη, που ο τελευταίος τον λανσάρισε στο Άγιο Όρος («ΝΕΑ» 22/08). Έτσι εξασφαλίστηκε το μέλλον της δυναστείας και του τόπου. Ανδρέας – Σημίτης – Γιωργάκης – Άγνωστος – Ανδρέας Βʼ. Ησυχάσαμε…

Η άλλη, ελάσσονος σημασίας, είναι ότι, όπως κυκλοφόρησε χωρίς να διαψευσθεί, η κ. Γαβαθά, η υπάλληλος της Βουλής που απολύθηκε, είχε διορισθεί εκεί με παρέμβαση του κ. Βλάση Καμπούρογλου, γνωστού μεγαλομεσάζοντος οπλικών συστημάτων και, αφιλοκερδώς, φίλου πολλών ΠΑΣΟΚων. Ο πατέρας της, απόστρατος αξιωματικός, στέλεχος κι αυτός του ΠΑΣΟΚ, ήταν διευθύνων σύμβουλος και συνεταίρος στην εταιρεία HITECH DEFENSE του Ομίλου Καμπούρογλου, η οποία ανέλαβε, στο πλαίσιο των αντισταθμιστικών των F-16 το 1985, τη μηχανοργάνωση του ΝΙΜΤΣ σε εξωφρενική τιμή και τελικά τα παράτησε αφού είχε ήδη εισπράξει αρκετά. Ο κ. Βλ. Καμπούρογλου τότε είχε κριθεί persona non grata από το ΥΕΘΑ, πράγμα που δεν τον εμπόδισε λίγους μήνες αργότερα να φιλοδωρηθεί από το ΥΕΘΑ με τα αντισταθμιστικά των TOR-MΙ. Στη συνέχεια ο κ. Γαβαθάς «παραχωρήθηκε» σε αντιπροσωπεία ελικοπτέρων (αυτή που πούλησε με έναν περίεργο διαγωνισμό τα μοιραία ελικόπτερα AUGUSTA στο ΕΚΑΒ) από την οποία, όπως λεγόταν, η εταιρεία HITECH έλαβε τα αντισταθμιστικά. Ω, τι κόσμος μπαμπά, θα έλεγε ένας μη μεμυημένος στον ωραίο αυτόν κόσμο της διαπλοκής…

Η τρίτη μας ήλθε από τη Γερμανία: Στη φυλακή οδηγήθηκε ο πρώην υφυπουργός Εθνικής Αμύνης της γερμανικής κυβέρνησης, επί Κολ, Χόλγερ Πφαλς (τι όνομα κι αυτό…), για διαφθορά, αφού παραδέχθηκε ότι δωροδοκήθηκε από έμπορο όπλων από προμήθεια τεθωρακισμένων στη Σαουδική Αραβία. Ποινή; 2 χρόνια και 3 μήνες κάθειρξη, για δωροληψία 2 εκατ. ευρώ και φοροδιαφυγή (αυτά πάνε μαζί). Τι φτηνιάρηδες αυτοί οι Γερμανοί! 27 μήνες φυλακή στον εντιμότατο κ. Πφαλς για δύο ψωροεκατομμύρια! Αυτό το ανεπαρκέστατο ποσόν δεν έφτανε εδώ για μια δεξίωση 5.000 ατόμων που έκανε ένας εντελώς ξεσαλωμένος υφυπουργός επί Σημίτη, για να εορτάσει τα γενέθλια της συζύγου του. Ούτε ακόμη για να πληρωθούν οι μπομπονιέρες γάμου άλλου συγχρόνου του. Αίσχος! Δεν προστατεύουν τους υπουργούς τους αυτοί οι Γερμαναράδες. Αφήστε που εδώ το αδίκημα θα είχε παραγραφεί με βάση σχετικό άρθρο του Συντάγματος.

Η τέταρτη αναφέρεται στην πρόσφατη απόφαση του ΚΥΣΕΑ για την, εν κρυπτώ και απαραβύστω, προμήθεια των μαχητικών F-16. Ας τη δούμε μέσω μιας αναδρομής για να ευθυμήσουμε λίγο, αφού μας περιμένει μαύρος χειμώνας…

Για να μην επαναλαμβάνουμε τα ίδια, δηλ. τις φωνές του Παπουτσή, εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, περί σκανδάλου, τις ανταπαντήσεις του Σπηλιωτόπουλου περί νομιμότατης ενέργειας, φθάσαμε στη φοβερή, όντως, συνεδρίαση της Επιτροπής Άμυνας της Βουλής (28.07.05), η οποία θύμιζε οπερέτα!

Είδαμε έναν Άκη ωρυόμενο να επιτίθεται δριμύτατα κατά του Σπήλιου. «Η κυβέρνηση» είπε, κάνοντας θεατρικές χειρονομίες, «επέλεξε τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης και όχι του διεθνούς διαγωνισμού, όπως πράξαμε εμείς στο παρελθόν. Επιπλέον, η παραδοχή του υπουργού Άμυνας ότι η διαδικασία και ο τρόπος διαπραγμάτευσης που επέλεξε σήμερα, είναι ακριβώς ο ίδιος με τις διαδικασίες που ακολουθήσαμε εμείς ως κυβέρνηση και αποκλείουν τη λειτουργία μεσαζόντων -όπως δηλαδή στο παρελθόν- καταρρίπτει τους κατά καιρούς ισχυρισμούς του ίδιου περί μεσαζόντων και αποκαλύπτει το μέγεθος των κατασκευασμένων ψεμάτων στα οποία στηρίχθηκαν διάφορες κατηγορίες εναντίον μας στο παρελθόν. Υπό το βάρος της αλήθειας αυτής και της πραγματικότητας, ο κ. Σπηλιωτόπουλος αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι δεν υπήρχαν μεσάζοντες επί ΠΑΣΟΚ σε προμήθειες ΕΔ («ΝΕΑ» 29.07.05).

Εδώ πρέπει να θαυμάσει κανείς τη δεξιοτεχνία του Άκη και από την άλλη μεριά την έλλειψη στοιχειώδους μνήμης του Σπήλιου.

To πώς γίνονταν οι προμήθειες μαχητικών θα το δούμε αναλυτικά σε προσεχές φύλλο μας για τα MIRAGE. Μέθοδος που πρέπει να διδάσκεται σε σεμινάρια μιζαδόρων. Θα το βλέπαμε καλύτερα αν η τραγική Επιτροπή Τραγάκη έκανε τη δουλειά της και αν η κ. πρόεδρος της Βουλής δεν είχε κυριολεκτικά «πνίξει» τον φάκελο της προμήθειας των πυροβόλων SUZANA που της είχε στείλει ο εισαγγελέας του Άρειου Πάγου εδώ και 4 μήνες. Το είπαμε από οκταμήνου: Συμπαιγνία, πλακάκια, όλοι μια παρέα είμαστε…

Αλλά, όπως σας υποσχεθήκαμε στην αρχή, για να ευθυμήσετε, θα κάνουμε μια αναδρομή στην προμήθεια των 50 F-16 του 1999, που έγινε επί Άκη. Τότε υπεύθυνος της ΝΔ για την Άμυνα και τους Εξοπλισμούς ήταν ο κ. Σπηλιωτόπουλος, ο οποίος θα πρέπει να θυμάται καλά, πολύ καλά, τι έγινε τότε…

To 1999, λοιπόν, ο Ακης, παντοδύναμος ΥΕΘΑ, με την ομάδα του προωθούσε δύο στόχους: F-15 της BOEING (Λιακουνάκος) και τα MIRAGE, που θα μιλήσουμε γι’ αυτά άλλη φορά. Ποια ήταν η ομάδα του; Σμπώκος (γ. γρ. Εξοπλισμών), Κάντας (αναπληρωτής), Αντωνετσής (Α/ΓΕΑ), Ανδριωτάκης και πιο πίσω μεγάλος δημοσιογραφοπαράγοντας, που χρόνια «έπαιζε» στο πλευρό βαρόνου εξοπλισμών.

Για να μην επαναλαμβάνουμε τα τετριμμένα, ο Σημίτης, προς θλίψη της παρέας, «έκοψε» τα F-15, γιατί τον ενημέρωσε μεγάλη ξένη πολιτική προσωπικότητα του εξωτερικού και για την υψηλή υπερκοστολόγηση των F-15, αλλά και την ακαταλληλότητά τους (έκτοτε δεν ξανακούσθηκαν, σταμάτησε η γραμμή παραγωγής). Το ΚΥΣΕΑ (Απρ. ’99) αποφάσισε την προμήθεια 50 F-16, με απευθείας ανάθεση στην LOCKHEED μέσω FMS με τα μισά λεφτά από αυτά που θα αγόραζε 30 F-15 του Θ.Λ…. Ήταν η μόνη φορά στο ΚΥΣΕΑ, που ο Σημίτης αντέδρασε. Όλες τις άλλες ήταν απλός θεατής. Άτολμος, εθελοτυφλών και στρουθοκαμηλίζων. Όταν ένας πρωθυπουργός έχει «νεφρά», κανένας υπουργός δεν μπορεί να σηκώσει κεφάλι. Τον Σημίτη τον είχαν βάλει στο περιθώριο πολλοί: Άκης, Γιάννος, Βάσω, Λαλιώτης, Βερελής, Βενιζέλος κ.ά. Του αρκούσε η πρωθυπουργική πολυθρόνα…

Για τα F-16, λοιπόν, ο Άκης προώθησε διακρατική συμφωνία (LOA GR-D-SNX) μόνο για τα αεροσκάφη (STANDARD CONFIGURATION). Τους κινητήρες, τον οπλισμό και το σύστημα αυτοπροστασίας (ΣΑ), που στοιχίζουν πολύ χρήμα, τα άφησε απ’ έξω.

Δήλωσε τότε: «Θα το δω αργότερα αυτό το θέμα, προσωπικά, με το επιτελείο μου». Προσωπικά χειρίστηκε, με τον Ανδριωτάκη, και το θέμα της αγοράς 15 νέων MIRAGE και τον εκσυγχρονισμό άλλων 10, που χρηματοδοτήθηκαν με την ίδια απόφαση του ΚΥΣΕΑ (Απρ. ’99). Δημιουργήθηκαν παρεξηγήσεις στην παρέα, οι οποίες αργότερα έγιναν ρήξεις. Γιατί, θα το δούμε πιο κάτω.

Σύμφωνα με τη σύμβαση (LOA), τα πρώτα μαχητικά θα άρχιζαν να παραδίδονται τον Σεπτέμβριο του 2002 και, είναι ευνόητο, ότι έπρεπε να είναι ετοιμοπόλεμα, δηλ. να φέρουν, εκτός των άλλων, οπλισμό, ΣΑ, κινητήρες. Περνούσαν οι μήνες και ο Άκης δεν αποφάσιζε, φέρνοντας σε κατάσταση νευρικής κρίσης τον τέως φίλο του Λιακουνάκο που αντιπροσωπεύει την RAYTHEON, αυτή που είχε εφοδιάσει τα προηγούμενα F-16 με το Σύστημα Αυτοπροστασίας (Σ.Α.) ΑΣΠΙΣ. Φυσικό θα ήταν, αφού προηγούνταν σκληρές διαπραγματεύσεις και έλεγχος τιμών, να γίνει συζήτηση με την εταιρεία αυτή. Το ΓΕΑ, τον Δεκέμβριο του 1999, προκηρύσσει διεθνή διαγωνισμό για ΣΑ. Τον Φεβρουάριο του 2000 υποβάλλονται τρεις προσφορές, οι οποίες, με απόφαση του Ανώτ. Αερ. Συμβουλίου (Φ2835/ΑΠ847117/2000) βαθμολογούνται ως εξής:

ΑΣΠΙΣ (RAYTHEON) 97,11% (135 εκατ. δολ.)
ICMS (THOMSON) 87,61% (155 εκατ. δολ.)
ASPS (ELISRA) 59,23% (143 εκατ. δολ.)

Το έγγραφο της Πολεμικής Αεροπορίας επισημαίνει επίσης ότι, ανεξάρτητα από τη βαθμολογία, κρίνει τα δύο τελευταία συστήματα ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ για τα F-16. Προτείνει την έναρξη απευθείας διαπραγματεύσεων με την RAYTHEON και επίσπευση των διαδικασιών, γιατί ήδη τα μαχητικά συναρμολογούνται. Εν τω μεταξύ, ο Άκης είχε μείνει με μόνο «στενό» συνεργάτη τον Κάντα, που ανέλαβε ως γ. δ/ντής Εξοπλισμών, αφού ο Σμπώκος παραιτήθηκε (για να είναι υποψήφιος βουλευτής) και ο Α/ΓΕΑ Αντωνετσής αποστρατεύθηκε. Οι Άκης – Κάντας είχαν όμως άλλο πρόγραμμα. Έβαλαν τον «κατεπείγοντα», κατά την Πολεμική Αεροπορία, φάκελο στο ψυγείο. Το θέμα έκανε έξαλλο τον Λιακουνάκο, που τα Χριστούγεννα-Πρωτοχρονιά 2000-2001 έκανε διακοπές οικογενειακά με τον Ψυχάρη στο περίφημο και πανάκριβο χιονοδρομικό κέντρο της Γαλλίας, Κουρσεβέλ. Στόχος των συζητήσεων ο «άπιστος» Άκης. Εν τω μεταξύ, για να μη χάνουμε καιρό, ο Άκης περνούσε, μέσω Κάντα, δεκάδες προγράμματα εξοπλισμών, μεταξύ των οποίων και οι διαβόητες SUZANES, που περιμένουν να δουν φως κλεισμένες ερμητικά σε κάποιο συρτάρι της Βουλής. Εν τω μεταξύ, στις 12 Δεκεμβρίου του 2000, το «ΒΗΜΑ» δημοσίευσε το παρακάτω «γδαρτικό» σχόλιο για τον Άκη: «Φτάνουν πια οι θυσίες του λαού, διατρανώνει από την άνεση της υπουργικής πολυθρόνας του Άκη. Τι να υποθέσω; Μήττως δεν καταλαβαίνει;». Παρακάτω ερωτάται αν έχει φιλοδοξίες. Απαντά: «Κατά τον Γκράμσι, όποιος δεν έχει φιλοδοξίες είναι επικίνδυνος ή ανόητος…. Όσον αφορά πάντως τη σχέση φιλοδοξίας και κινδύνου, ας έχει υπόψη του και κάτι που είπε ο αυτοκράτωρ Γάλβας, όταν του κατήγγειλαν τις οικονομικές ατασθαλίες κάποιου επάρχου: ʽʽΚανένας δεν είναι περισσότερο ακίνδυνος από εκείνον που η φιλοδοξία του είναι να γεμίζει την κοιλιά του…ʼʼ». Ο Σημίτης, βέβαια, δεν ήξερε ποτέ τι είπε ο Γάλβας και έτρεμε και τη σκιά του Άκη, φοβούμενος μήπως τον ανατρέψει.

Στις 8 Ιουλίου του 2000 ανακοινώθηκε αιφνιδίως από τον Κάντα ότι ο διαγωνισμός για το ΣΑ ακυρώνεται, χωρίς καμία αιτιολόγηση. Μετά 6 ημέρες, την ημέρα της εθνικής γιορτής της Γαλλίας, ανακοινώθηκε ότι το ΣΑ ανατίθεται στην ΕΑΒ, η οποία μαζί με την ELISRA (της οποίας το σύστημα είχε χαρακτηρισθεί ακατάλληλο κι επικίνδυνο!), θα κατασκεύαζαν ένα νέο «σύγχρονο σύστημα» κ.λπ. κ.λπ. Απεκαλύφθησαν πλήρως οι προθέσεις του Άκη. Ήθελε η προμήθεια, παρά τη γνώμη της ΠΑ, να πάει στην ELISRA. Ασφάλεια πτήσεων, καταλληλότητα συστήματος κ.λπ., τα έγραψε στα παλαιότερα των υποδημάτων του. Η ΕΑΒ, βέβαια, χωρίς καμία εμπειρία σε συστήματα αυτοπροστασίας, πώς «ξύπνησε» 14 μήνες μετά την παραγγελία των μαχητικών; Κάποιος, ασφαλώς, της υπαγόρευσε να ξυπνήσει τότε. Η υπόθεση καθυστερεί ακόμη 8 μήνες, η LOCKHEED διαμαρτυρόταν ότι δεν μπορεί να προχωρήσει τη συναρμολόγηση και τον Μάρτη του 2001 υποβάλλεται μια προσφορά χωρίς οικονομικά στοιχεία και με 70% ελλείψεις στα τεχνικά! Φιάσκο. Στις 24.04.01 γίνεται ευρεία συζήτηση στη Βουλή για το θέμα, κατά την οποία ο Σπηλιωτόπουλος, κύριος αγορητής, δηλώνει επί λέξει: «Το θέμα του συστήματος αυτοπροστασίας των F-16 είναι μέγα σκάνδαλο…» (βλ. Πρακτικά ΝΑ σελ. 221). Πώς το ξεχνάει σήμερα;

Στο φύλλο του «Π» της 21 Αυγ. γράψαμε ότι όταν ο Ράλλης είδε να ψιλοσυζητάνε Αβέρωφ – Ψυχάρης στο περιστύλιο της Βουλής, κατάλαβε ότι τελείωνε. Στις αρχές Ιανουαρίου κάποιοι λένε ότι είδαν τον Ψυχάρη να ψιλοκουβεντιάζει με τον Σημίτη, οπότε κατάλαβαν ότι ο Άκης τερματίζει και ετοίμαζαν τον Γιάννο για διάδοχο. Αυτό το πληροφορήθηκε ο Άκης και έσπευδε, με άγχος, να τελειώσει ό,τι μπορούσε να τελειώσει.

Στις 08.11.01 υποβάλλεται σκληρή επερώτηση στον ΥΕΘΑ από ομάδα βουλευτών της ΝΔ (Βαρβιτσιώτης, Σπηλιωτόπουλος, Λυμπερακίδης, Καμμένος, Φλωρίνης, Κορτσάρης, Στυλιανίδης) για το σύστημα αυτοπροστασίας, όπου μιλούν για «υπονόμευση» της άμυνας. Και αυτήν την ξέχασε ο Σπηλιωτόπουλος και τα άλλα παλικαράκια. Ακολουθεί ερώτηση-καταπέλτης (2872/15.11.01) του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Σπυριούνη, στην οποία το ΥΕΘΑ δεν απαντά! Ας συνεχίσουμε, όμως, το ιστορικό που το αφήσαμε στη μέση. Η επιτροπή αξιολόγησης που εξέταζε την πρόταση (πρόεδρος Υπτχος Μουρελάτος) βρήκε το προτεινόμενο σύστημα διάτρητο σε 11 τομείς! Έξαλλος ο Άκης γιατί οι της επιτροπής δεν «συμμορφώνονται προς τας υποδείξεις» εκδίδει, κατευθείαν από το Γραφείο του γεν. δ/ντή της ΓΔΕ (δηλ. του αξιότιμου κ. Καντά) την πρωτοφανή διαταγή Φ 600/16/520028/19 Οκτ. 2001 (δηλ. λίγες ημέρες πριν «αναδομηθεί») σύμφωνα με την οποία ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ, ως υπέρτατος Πτέραρχος, να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης, με το σύστημα να γίνεται αποδεκτό ανεξάρτητα από τις αποκλίσεις από τις προδιαγραφές! Το πρωτοφανές αυτό έγγραφο-βόμβα ΔΕΝ ΚΟΙΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ στο ΓΕΑ για να μην αντιδράσουν οι αεροπόροι στους οποίους φορτώνει σύστημα που είχε χαρακτηρισθεί ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ. Ο πρόεδρος της επιτροπής εξαφανίζεται, κυριολεκτικά, για να μην παραλάβει αυτή τη διαταγή-αίσχος και ματαίως ψάχνει ο Κάντας να τον βρει. Ο Άκης γίνεται ακόμη πιο έξαλλος γιατί δεν «προκάνει», ο Τύπος κραυγάζει για το σκάνδαλο, αλλά σε λίγες ημέρες αναδομείται. Έρχεται ο Γιάννος, χαράς πανηγύρια. Η «τάξη» επανέρχεται. Η παρεούλα ανασυντάσσεται. Καλείται αμέσως ο Λιακουνάκος και του δίνεται η παραγγελία για το ΣΑ χωρίς πολλά πολλά και με χοντρές τιμές -242 εκατ. δολ.(!) έναντι των 135 εκατ. της αρχικής προσφοράς. Ακολουθεί καταιγισμός αναθέσεων στην ΑΧΧΟΝ του κ. Θ.Λ. (άρματα, εκσυγχρονισμός ΧΩΚ, αεροπλάνα-ραντάρ, Απάτσι, ελικόπτερα ΝΗ-90 κ.λπ. κ.λπ.). Ο Άκης, για την άριστη δράση του στο ΥΕΘΑ, προήχθη σε υπουργό Ανάπτυξης (πετρέλαια!) και ο Κάντας εξελέγη λέκτορας καθηγητής Οικονομίας της Άμυνας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, χώρο ιδιαίτερης επιρροής του Άκη. Ω, τι κόσμος μπαμπά, και πάλι… Το «ΠΟΝΤΙΚΙ» του Κ. Παπαϊωάννου σχολιάζει (30.05.02): «Έδρα Οικονομίας της Άμυνας ιδρύθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης! Καλό είναι οι φοιτητές να περνάνε για το ντοκτορά τους από τη ΓΔΕ για να μαθαίνουν κόλπα υπερκοστολόγησης, πρωτογενείς μεθόδους αξιολόγησης εξοπλισμών, μεθόδους προμήθειας άχρηστου υλικού και περί μιζών».

Αφήσαμε τελευταίο το θέμα των κινητήρων των F-16, το οποίο, κι αυτό, «τακτοποιήθηκε» από το δίδυμο Άκη – Καντά. (Σημειωτέον ότι ο τελευταίος ήταν πρώην αεροπόρος και γνώριζε καλά τα πράγματα.) Τα ήδη υπάρχοντα στην ΠΑ μαχητικά F-16 έφεραν κινητήρες GENERAL ELECTRIC. Οι υποδομές, οι εμπειρίες των πιλότων, η εκπαίδευση των μηχανικών, απαντούσαν μόνο σ’ αυτόν τον τύπο κινητήρα. Η ΠΑ ζητούσε να τοποθετήσει, ουσιαστικά, τους κινητήρες GE στα νέα F-16. Ο Άκης όμως άρχισε τα σούρτα-φέρτα και με άλλες εταιρείες. Ορθόν, αν ήθελε να πιέσει την GE. Παρά τις αντιρρήσεις της ΠΑ και τη σφοδρή επίθεση του Τύπου, ο Άκης ανακοίνωσε την επιλογή των κινητήρων PRATT-WHITNEY (οι οποίοι, ωστόσο, τελικά απεδείχθησαν πολύ καλοί). Δεν είναι ανάγκη να εξηγήσουμε γιατί… Ο Σπηλιωτόπουλος πάλι έκανε δριμεία ερώτηση στη Βουλή.

Όλη αυτήν τη φαιδρή ιστορία, αυτήν την παραβίαση και παράβαση κάθε λογικής, την «αγιοποίησε» στη Βουλή ο Σπήλιος! Όπως αγιοποίησε την αγορά των TQR-MΙ με εκείνη τη δήλωσή του στη Μόσχα.
Αρχίζουμε να πιστεύουμε ότι τον αδικούμε. Κακώς μιλήσαμε για ανεπάρκεια. Μάλλον πρόκειται για πονηρή σκοπιμότητα. «Τα ξεχνάω όλα Άκη, ΠΑΣΟΚοι. Κάντε τώρα πως δεν βλέπετε τα δικά μου. Είπαμε, συνάδελφοι είμαστε…». Έτσι η ιστορία επαναλαμβάνεται.

Θα συμφωνούσαμε με τις διαδικασίες (καίτοι η σύμβαση είναι νεοαποικιακή, όπως αποκαλύφθηκε με την κοινοποίηση της LOR-LETTER OF REQUEST = Εκδήλωση ανάγκης), αν:

1. Γίνονταν σκληρές διαπραγματεύσεις απευθείας με την RAYTHEON και όχι με τα σαΐνια, τους «γητευτές αγρίων ζώων» του Λιακουνάκου. Έλεος πια… Οι ενδείξεις μέχρι τώρα οδηγούν στο δεύτερο. Λέγεται ότι άλλη εταιρεία στις ΗΠΑ παράγει άλλο σύστημα, ανταγωνιστικό του ΑΣΠΙΣ.

2. Γινόταν καθαρός διαγωνισμός για τους κινητήρες. Αμφότεροι, GENERAL ELECTRIC και PRATT-WHITNEY είναι καλοί και δοκιμασμένοι. Τώρα υπάρχουν και για τους δύο υποδομές, χάριν της μεγαλοψυχίας και του πατριωτισμού του Άκη. Καθαρά πράγματα. Πίεση και στρίμωγμα του ανταγωνιστού, ώστε να δοθούν οι καλύτερες τιμές και τα υψηλότερα ανταλλάγματα. Και εδώ, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, πέφτει πολύ παρασκήνιο. Λέγεται ότι άνθρωποι του Θ.Λ. προσφέρουν τις «καλές τους υπηρεσίες» στις εταιρείες κινητήρων για προώθηση του αντικειμένου μέσω των επιρροών τους… Έχουν πείρα! Για να δούμε…

3. Ξεκαθαριζόταν από τώρα η αγορά του οπλισμού, οπότε θα γινόταν έλεγχος των τιμών και, κυρίως, της πρόθεσης των ΗΠΑ να μας τον χορηγήσουν. Τώρα όλα είναι μετέωρα και θα καταλήξουμε στο τέλος να φυλάμε κατουρημένες ποδιές για να μας δώσουν όπλα και σε τιμές ανεξέλεγκτες! Ευτυχία των προμηθευτών!

4. Καθοριζόταν σαφώς και συγκεκριμένα τα αντισταθμιστικά (στον τομέα αυτό γίνονται οι μεγαλύτερες απάτες, τα λεγόμενα ΑΩ). Είναι βέβαιο ότι στο τέλος θα εισπράξουμε ΑΩ νούλες και θα οικονομήσουν οι επιτήδειοι που καραδοκούν. Ας μας πει κάποιος ποια ήταν τα ΑΩ για το προηγούμενο σύστημα αυτοπροστασίας και σε ποιο ποσοστό έχουν ικανοποιηθεί. Περιμένουμε…

5. Είχε τηρηθεί ενήμερος ο πλέον αρμόδιος, ο γ.γ. Εξοπλισμών Γ. Ζορμπάς. Γιατί τον αγνοούν; Τον φοβούνται;

6. Υπήρχε στοιχειώδης τεκμηρίωση σκοπιμότητας της αγοράς από το ΓΕΑ και δεν γινόταν πονηρά η «σαλαμοποίηση» της παραγγελίας (40+10).

7. Δίνονταν έστω 10 βίδες για κατασκευή στην πενομένη ΕΑΒ. Συμπαραγωγή ΜΗΔΕΝ!


Σχολιάστε εδώ