Οριστικά κλειστή η Γέφυρα

Ανεξαρτήτως του κλίματος που επικράτησε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η απόφαση να σχηματιστεί μία επιτροπή αποτελούμενη από τον νομάρχη, τον δήμαρχο, εκπροσώπους του Νομαρχιακού Συμβουλίου και τον βουλευτή, η οποία θα συναντηθεί με την ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού και συγκεκριμένα με τον γενικό γραμματέα κ. Κ. Ζαχόπουλο, που είναι και πρόεδρος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, είναι ένα βήμα ουσιαστικό, γιατί τουλάχιστον θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις χωρίς τους διάφορους ενδιάμεσους, που παίζουν το δικό τους παιγνίδι.

Θα σημειώναμε μάλιστα ότι στην ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού, εξαιτίας της διαστρέβλωσης των απόψεων που έχουν εκφραστεί, κυρίως από τον εκπρόσωπο της Νομαρχίας, υπάρχει μια δυσπιστία, η οποία μάλιστα οδήγησε τον γενικό γραμματέα στην απόφαση να ζητηθούν και εγγράφως οι απόψεις των διαφόρων παραγόντων και κοινωνικών φορέων, προκειμένου να αποτραπεί η παραπληροφόρηση, αφού διαπιστώθηκε ότι άλλα συζητούνται στην Αθήνα και άλλα μεταφέρονται στην Κεφαλονιά.

Στο μεταξύ η γέφυρα συνεχίζει να είναι κλειστή, και όπως πληροφορούμεθα θα συνεχίσει να παραμένει κλειστή, σύμφωνα με τις αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού που έχει και την ευθύνη να πάρει οριστικές αποφάσεις και να προστατεύσει το σημαντικό αυτό μνημείο, λόγω της μεγάλης επικινδυνότητας που υπάρχει ακόμη και κατά τη διάρκεια των έργων του περιφερειακού δρόμου του Κούταβου και τις ρυθμίσεις που προβλέπονται από τη μελέτη.

Κύκλοι του υπουργείου μας έλεγαν ότι πράγματι χάθηκε πολύτιμος χρόνος για την προστασία της γέφυρας, όμως όλοι είναι αποφασισμένοι να κερδίσουν τον χαμένο χρόνο και να δώσουν τη μάχη για τη διάσωση και την αποκατάστασή της. Μάλιστα υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου μας έλεγε ότι αν δεν υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις, θα γίνει μια μεγάλη προσπάθεια ώστε το έργο της αποκατάστασης να ενταχθεί στο Γʼ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο και να χρηματοδοτηθεί.

Στο μεταξύ το θέμα άρχισε να προκαλεί το ενδιαφέρον του αθηναϊκού Τύπου και έτσι διαβάσαμε δημοσιεύματα για την ανάγκη λήψης μέτρων για τη διάσωση της γέφυρας στις 30/8/2005 στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» και στον «ΑΔΕΣΜΕΥΤΟ ΤΥΠΟ» του Δημήτρη Ρίζου…

Στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» ο δημοσιογράφος Μιχάλης Ν. Κατσίγερας σημειώνει ότι «η διατήρηση των μνημείων μιας χώρας δεν είναι υπόθεση μόνο των εντοπίων, αλλά και των αρμοδίων αρχών του κράτους, το οποίο υποτίθεται ότι μπορεί, όταν θέλει, να επιβάλει τους νόμους του» και επικρίνει το γεγονός ότι «φαίνεται πως, τέσσερα χρόνια τώρα, η επιβολή του νόμου -διότι περί αυτού πρόκειται- δεν είναι δυνατή στην Κεφαλονιά».

Στον «ΑΔΕΣΜΕΥΤΟ ΤΥΠΟ» του Ρίζου με τίτλο «Επικίνδυνη γέφυρα στο Αργοστόλι», σημειώνεται ότι «επιτακτική πλέον είναι η ανάγκη εκπόνησης έργων στερέωσης και αποκατάστασης της ιστορικής γέφυρας του Ντε Μποσέ του Αργοστολίου της Κεφαλονιάς καθώς όχι μόνο κινδυνεύει κυριολεκτικά να εκλείψει ένα κομμάτι της ιστορίας του νησιού αλλά ελλοχεύουν και σημαντικοί κίνδυνοι για όσους πεισματικά τη χρησιμοποιούν».

Σε άλλο σημείο του άρθρου, που αναφέρεται στις αντιδράσεις που υπάρχουν για το κλείσιμο, επισημαίνεται ότι «αυτό που αποτελεί έκπληξη είναι η αδικαιολόγητη αντίδραση κατοίκων της περιοχής που ενίστανται στα έργα που προγραμματίζονται, προτιμώντας, παρά τον κίνδυνο κατάρρευσης της γέφυρας, να διέρχονται αυτής προκειμένου να κερδίσουν μερικά λεπτά δρόμο».

Περίπατος στη γέφυρα

Πάντως όσο περνάνε οι μέρες και όσο οι κάτοικοι του Αργοστολιού, αλλά και της διασποράς, συνειδητοποιούν του κινδύνους που υπάρχουν να χαθεί το τελευταίο μνημείο που άφησε χωρίς να το καταστρέψει πλήρως ο Εγκέλαδος, έχουν αρχίσει να κινητοποιούνται και να οργανώνονται εκφράζονται τη θέληση τους να βοηθήσουν στην εκστρατεία της διάσωσης και της αποκατάστασής της.

Ετσι, την ημέρα της συνεδρίασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου, την περασμένη Τετάρτη, μια πρωτοβουλία πολιτών για τη διάσωση της γέφυρας οργάνωσε περίπατο πάνω στη Γέφυρα δείχνοντας έτσι την ανάγκη να κλείσει στα αυτοκίνητα και να αποτραπούν δυσάρεστες καταστάσεις. Ταυτόχρονα άρχισε στο Αργοστόλι με πρωτοβουλία κατοίκων να κυκλοφορεί ψήφισμα για το οποίο συγκεντρώνονται υπογραφές.

Τέλος θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το κλείσιμο της γέφυρας υποστηρίζει και ο πρώην νομάρχης Κεφαλονιάς Ηλίας Μπεριάτος, που είναι καθηγητής Χωροταξίας αλλά και πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Πολεοδόμων και Χωροτακτών. Σε δήλωσή του σημειώνει ότι «τυχόν επαναχρησιμοποίηση της γέφυρας για διέλευση μηχανοκίνητων οχημάτων θα αποτελέσει όχι μόνον ιστορικό (πολιτικό) έγκλημα αλλά και ένα ιστορικό (πολιτικό) λάθος! Πρέπει όλοι να καταλάβουν καλά -επισημαίνει- ότι, από εδώ και πέρα, σε κάθε περίπτωση η Γέφυρα θα είναι κλειστή για τα αυτοκίνητα. Οποιαδήποτε μελλοντική διευθέτηση θα πρέπει να ξεκινά με αυτό ως δεδομένο». ΅Μάλιστα, όπως επισημαίνει στην ίδια δήλωση «η οριστική λύση έχει ήδη δοθεί από την δεκαετία του ’80 και δεν είναι άλλη από την εφαρμογή του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) που έγινε με τη γνωστή Επιχείρηση Πολεοδομικής Ανασυγκρότησης του Αντώνη Τρίτση, που προβλέπει όχι μόνο την πεζοδρόμηση της Γέφυρας αλλά και τη διάνοιξη – κατασκευή δύο νέων παρακαμπτήριων αξόνων, σημαντικών για την κυκλοφορία της ευρύτερης περιοχής, πίσω από το λόφο του Κούταβου και το λόφο του Δράπανου».



Η διαστρέβλωση

Εν όψει του Νομαρχιακού Συμβουλίου, τη μία μέρα συναντήθηκε με στελέχη του υπουργείου Πολιτισμού ως εκπρόσωπος του νομάρχη (όπως ο ίδιος δήλωσε) ο κ. Βαγγέλης Ματσούκης και συζήτησε το θέμα της Γέφυρας και τις προτάσεις του υπουργείου Πολιτισμού. Την επομένη ο βουλευτής του νησιού κ. Πέτρος Αλιβιζάτος για τον ίδιο λόγο είχε συνάντηση με τα στελέχη αυτά, που ήταν εξουσιοδοτημένα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου…

Στο υπουργείο Πολιτισμού πάντως είναι έξαλλοι με τον εκπρόσωπο του νομάρχη, όχι μόνο γιατί μετέφερε γραπτώς (χωρίς να πρωτοκολλήσει το σημείωμα) στον νομάρχη τις προσωπικές του απόψεις για το ζήτημα, αλλά και γιατί διαστρέβλωσε και όσα του είπαν… έτσι που δεν είχαν καμία σχέση με αυτά που συζητήθηκαν. Ούτε ζωγραφιστό δεν θέλουν να τον βλέπουν σε όλα τα επίπεδα… Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού κ. Ζαχόπουλο και στον οποίο θέσαμε τους ισχυρισμούς του Ματσούκη ότι η Γέφυρα θα ανοίξει, η αντίδρασή του ήταν οργισμένη, λέγοντάς μας: «Το υπουργείο Πολιτισμού μιλάει μόνο εγγράφως». Που σημαίνει ότι παραμένει στο έγγραφο που έχει στείλει και στο οποίο επισημαίνεται ότι αν δεν απαγορευθεί η κυκλοφορία αυτοκινήτων, η Γέφυρα θα βυθισθεί…
Τ’ ακούς Βαγγέλη;


Σχολιάστε εδώ