Η Ολυμπιακή Αεροπορία είναι εθνικό κεφάλαιο και πρέπει να παραμείνει κρατικός φορέας
Από τότε δεν έπαψε η Τουρκία να υπονομεύει σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς το καθεστώς του FIR Αθηνών και κάνει ό,τι μπορεί για να αναλάβει ευθύνη έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο, στόχοι που, αν επιτευχθούν, υποσκάπτουν τα θεμέλια της εθνικής μας κυριαρχίας στον χώρο αυτό. Παράλληλα με τις προσπάθειες της Τουρκίας στα διεθνή fora, οι Τούρκοι, με καθημερινές, σχεδόν, παραβιάσεις του εθνικού μας εναέριου χώρου, με οπλισμένα μαχητικά αεροσκάφη τους, εφαρμόζουν πολιτική «κανονιοφόρων», που ασκεί πίεση στην ελληνική πλευρά και ενέχει τον κίνδυνο θερμών επεισοδίων.
Είναι, λοιπόν, φανερό ότι επιβάλλεται η αναδιάρθρωση και ισχυροποίηση της υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της χώρας μας, κυρίως με τη στελέχωσή της με κατάλληλους και επαγγελματικώς επαρκείς υπαλλήλους και προϊσταμένους, ώστε να μπορεί η υπηρεσία να ασκεί ουσιαστικό έλεγχο στις αεροπορικές δραστηριότητες και να αξιολογεί εγκαταστάσεις και επιδόσεις προσωπικού, ιπταμένων και τεχνικών, για να πληρούν διεθνώς τα καθιερωμένα κριτήρια που θα εγγυώνται την ασφάλεια των αεροπορικών συγκοινωνιών. Επιβάλλεται ακόμη να είναι σε θέση η ΥΠΑ, συντονιζόμενη, ως απαιτείται, με τα υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας, να παρίσταται, κατάλληλα προετοιμασμένη, στα διεθνή fora για να προασπίζει τα νόμιμα συμφέροντά μας που υπονομεύονται από την Άγκυρα.
Ως προς τον εθνικό μας αερομεταφορέα, την Ολυμπιακή Αεροπορία, για την οποία χύθηκε πολύς ιδρώτας, ακόμη και αίμα, από το προσωπικό της, για να ξεφύγει από τη βαλκανική της διάσταση και να καταστεί η αεροπορία των πέντε ηπείρων, που αποτελεί γέφυρα ανάμεσα στον Ελληνισμό της διασποράς και το Εθνικό Κέντρο, είμαι από τους παλιούς εκείνους αεροπόρους, που στη δεκαετία του 1950 εκπαιδεύσαμε στο Τατόι εκατοντάδες μονίμους και εφέδρους χειριστές αεροσκαφών, οι οποίοι αφού ξεπλήρωσαν τις υποχρεώσεις προς το κράτος, προσλήφθηκαν από την Ολυμπιακή Αεροπορία και αποτέλεσαν τον πυρήνα γύρω από τον οποίο οικοδομήθηκε η υπερατλαντική Ολυμπιακή, η οποία με τον επαγγελματισμό των ιπταμένων της και του τεχνικού και λοιπού προσωπικού της και την έμφαση στην ασφάλεια των επιβατών της, κατάφερε και απέκτησε διεθνώς τη φήμη μιας από τις πιο αξιόπιστες αεροπορικές εταιρείες.
Δεν είναι μόνον η επίδειξη της σημαίας μας ανά τον κόσμο και η συμβολή του εθνικού μας αερομεταφορέα στην ανάπτυξη του τουρισμού. Είναι πολλαπλή η συνεισφορά της Ολυμπιακής στο έθνος. Με 30 αεροδρόμια αναπτυγμένα σε όλο τον χώρο του Αιγαίου, ο εθνικός μας αερομεταφορέας αποτελεί γέφυρα που συνδέει καθημερινώς τον νησιωτικό μας χώρο με το κέντρο και δίνει το αίσθημα της ασφάλειας στους Αιγαιοπελαγίτες και τη σιγουριά ότι, μαζί με τον ηπειρωτικό μας χώρο, είναι και θα παραμείνουν μια πολιτική, πολιτιστική και οικονομική ενότητα.
Είναι δυνατόν αυτόν τον ρόλο να τον αναθέσουμε σε οποιαδήποτε… ξένη εταιρεία, που όχι μόνον δεν θα ενδιαφέρεται για τη ζωή και το μέλλον του Ελληνισμού του Αιγαίου μέχρι τα απώτατα όριά του, αλλά πιθανόν θα τα υπονομεύει; Απαντούμε αρνητικά.
Πολύτιμη, όπως αντιλαμβάνεσθε, είναι η συνεισφορά του δυναμικού τής Ολυμπιακής σε καταστάσεις ανάγκης και σε περίπτωση επίθεσης κατανοείτε όλοι τη σημασία της.
Ας θυμηθούμε, μόνον, τη σφαγή των 30 καταδρομέων μας που είχαν ως αποστολή να μεταβούν στην Κύπρο τη νύχτα της 20ής Ιουλίου 1974. Δεν έφθασαν ποτέ, γιατί τα Boeings της ιδιωτικής τότε Ολυμπιακής, για λόγους που παραμένουν μέχρι σήμερα ανεξιχνίαστοι, δεν απογειώθηκαν από την Κρήτη.
Απευθύνω, ως έλληνας πολίτης, έκκληση στον πρόεδρο της κυβέρνησης και τους αρχηγούς των ελληνικών πολιτικών κομμάτων να αντιδράσουν στην πώληση της Ολυμπιακής Αεροπορίας και των δραστηριοτήτων της, που αποτελούν ένα σύνολο που χτίσθηκε με τον ιδρώτα και το αίμα των εργαζομένων, σε απίθανους «επενδυτές» που αντιπροσωπεύουν αλλότρια συμφέροντα.
Η Ολυμπιακή Αεροπορία αποτελεί εθνικό κεφάλαιο και πρέπει να παραμείνει κρατικός φορέας για λόγους που δεν ισχύουν σε εταιρείες άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Με καλή διοίκηση και μακριά από μικροκομματικές στοχεύσεις είναι δυνατόν να ξεπερασθούν οι σημερινές δυσκολίες και να καταστεί, ενδεχομένως, μια κερδοφόρα επιχείρηση.
• Το παραπάνω κείμενο έστειλε ο πτέραρχος Νίκος Κουρής στην ημερίδα του ΣΥΝ που έγινε την περασμένη εβδομάδα και είχε αντικείμενο το μέλλον της Ολυμπιακής Αεροπορίας.