Κάθε στιγμή κινδυνεύει να βυθισθεί η Γέφυρα
Όπως δήλωσε ο κ. Σουφλιάς, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων θα διαθέσει 400.000 ευρώ και υποσχέθηκε να χορηγήσει οποιαδήποτε συμπληρωματική πίστωση χρειαστεί για την ολοκλήρωση του έργου.
Κίνδυνος βύθισης της Γέφυρας
Κάθε στιγμή υπάρχει άμεσος κίνδυνος τμηματικής βύθισης, καθίζησης ή κατάρρευσης της Γέφυρας, ενώ η πυκνή και βαριά κυκλοφορία των οχημάτων επιδεινώνει καθημερινά την ήδη βεβαρημένη κατάσταση της ιστορικής Γέφυρας, επισημαίνεται σε ένα έγγραφο – φωτιά του προϊστάμενου του τμήματος Μελετών Μεταβυζαντινών Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού αρχιτέκτονος κ. Ποζιόπουλου, στο οποίο παρατίθενται λίαν ανησυχητικά στοιχεία που βεβαιώνουν ότι η κατάσταση της Γέφυρας είναι οριακή, όταν κάποιοι Κεφαλονίτες απειλούν να ρίξουν τα απαγορευτικά σήματα για να περνούν με τα Ι.Χ. τους για να μη χάσουν τη… βολή τους και ας βουλιάξει η Γέφυρα.
Στο έγγραφό του προς τον δήμαρχο Αργοστολίου, Μάκη Φόρτε ο κ. Ποζιόπουλος είναι κατηγορηματικός ότι η χρήση του μνημείου ως οδογέφυρας είναι ΑΝΕΦΙΚΤΗ, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Θα θέλαμε για μια ακόμη φορά, να επισημάνουμε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη της διακοπής της κυκλοφορίας των οχημάτων από το μνημείο για την προστασία και διάσωση τόσο της ιστορικής γέφυρας όσο και των πολιτών που διέρχονται από αυτή. Γίνεται σαφές ότι η χρήση του μνημείου ως σύγχρονη οδογέφυρα είναι ανέφικτη, γιατί το καθιστά έργο ‘‘υψηλού κινδύνου”, δηλαδή έργο του οποίου η ενδεχόμενη βλάβη μπορεί να έχει βαριές συνέπειες στον άνθρωπο και στο περιβάλλον (π.χ. υψηλές γέφυρες, θαλάσσια έργα κ.λπ.), και που σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία απαιτείται για την προστασία του η εφαρμογή ειδικών διατάξεων».
Στο παραπάνω συμπέρασμα οδήγησαν τα παρακάτω στοιχεία, που προέκυψαν από τις επί τόπου ερευνητικές εργασίες: «Το έδαφος θεμελίωσης του μνημείου είναι πολύ χαμηλής αντοχής και ιδιαίτερα συμπιεστό. Μόλις και μετά βίας ο συντελεστής ασφαλείας της φέρουσας ικανότητας έναντι των αναπτυσσόμενων φορτίων (ίδια βάρη και κινητά) πλησιάζει τη μονάδα ενώ θα έπρεπε να είναι της τάξεως του 3 τουλάχιστον. Τα βάθρα της γέφυρας παρουσιάζουν έντονες υποσκαφές που σε ορισμένες θέσεις ξεπερνούν σε μήκος το 1,5 μ. Ο φορέας της γέφυρας παρουσιάζει πληθώρα ρηγματώσεων και κατά τις τρεις διευθύνσεις, μερικές από τις οποίες έχουν βάθος τουλάχιστον 40 εκ. και πλάτος 15-20 εκ. Το σκυρόδεμα που έχει χρησιμοποιηθεί σε παλαιότερες επισκευαστικές εργασίες είναι έντονα ενανθρακωμένο και αποσαθρωμένο με πολύ χαμηλή θλιπτική αντοχή. Οι αναλύσεις της στατικής και σεισμικής ευστάθειας της γέφυρας αποδεικνύουν ότι η γέφυρα είναι κυριολεκτικά σε ‘‘οριακή κατάσταση”».