«Γαλάζιοι» επιχειρηματίες φεσώνουν τον ΟΛΠ!

Τα πρακτορεία τα οποία φέρονται να χρωστούν και να αρνούνται να πληρώσουν στον ΟΛΠ είναι η SARLIS SA και η εταιρεία DEALMAR, ενώ ευθύνη έχουν και οι εταιρείες που τα δύο πρακτορεία αντιπροσωπεύουν, δηλαδή η SARLIS CONTAINER SERVICES και η CHINA SHIPPING LINE.

Τα πράγματα είναι πολύ σύνθετα και χαρακτηρίζονται πρωτοφανή στην ιστορία του ΟΛΠ, όπου όλοι διερωτώνται ποιος ή ποιοι είναι εκείνοι που έκαναν το σύστημα να μη λειτουργήσει, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν οι υπέρογκες αυτές οφειλές που αφορούν σε αποθηκευτικά δικαιώματα για κοντέινερ.

Απ’ ό,τι μάθαμε, ο ΟΛΠ έχει στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων ένα καθεστώς το οποίο δεν δίνει κανένα περιθώριο για καθυστέρηση πληρωμής δικαιωμάτων και φυσικά είναι αδύνατον να δημιουργηθούν χρέη και να χαθούν χρήματα, αφού τα πρακτορεία πληρώνουν τα δικαιώματα των πλοίων προκαταβολικά ή το αργότερο σε 5 ημέρες.

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, ο ΟΛΠ έχει το δικαίωμα να αρνηθεί την εξυπηρέτηση πλοίων που ανήκουν σε εταιρείες που οφείλουν δικαιώματα στον Οργανισμό, κάτι που βέβαια δεν συνέβη ποτέ, αφού καμία εταιρεία δεν αρνήθηκε ποτέ την πληρωμή δικαιωμάτων, καμία εταιρεία δεν έχει ανοιχτούς λογαριασμούς και γι’ αυτό δεν έχει χάσει ο ΟΛΠ ποτέ λεφτά από δικαιώματα φόρτωσης, εκφόρτωσης και αποθηκευτικά.

Ποιος όμως ή ποιοι είναι εκείνοι που έκαναν το σύστημα να παραλύσει εδώ και δύο χρόνια στην περίπτωση των αδελφών Δήμου και Αλέξη Γιαννόπουλου και του Μιχάλη Σαρλή, που είναι οι επιχειρηματίες των δύο πρακτορείων που εμπλέκονται στο σκάνδαλο;

Από πληροφορίες του «Π», οι οφειλές άρχισαν όταν ακόμη πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ ήταν ο Σωτήρης Θεοφάνης, δηλαδή περί τις αρχές του 2004, ενώ με την εκλογή της Νέας Δημοκρατίας, οι διαδικασίες είσπραξης πάγωσαν και απαγορεύτηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΛΠ να λάβουν αναγκαστικά μέτρα και πολύ περισσότερο να αρνηθούν να εξυπηρετήσουν τα πλοία των δύο οφειλέτιδων εταιρειών που μάλιστα αρνούνταν κατηγορηματικά την πληρωμή των οφειλών τους.

Το θέμα αρχίζει να απασχολεί σοβαρά τους εκπροσώπους των εργαζομένων στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ, που ζητούν από τη διοίκηση να πάρει μέτρα, χωρίς όμως κανείς να συγκινείται από την ανησυχία τους.

Το λιμάνι βοά ότι οι εν λόγω επιχειρηματίες έχουν υψηλή προστασία και στην πράξη χρησιμοποιούν τον ΟΛΠ σαν τράπεζα για να αντεπεξέλθουν στα προβλήματά τους και την κακή οικονομική κατάσταση ιδιαίτερα της εταιρείας ΣΑΡΛΗΣ.

Υπάλληλοι και στελέχη του ΟΛΠ διερωτώνται από πόσο ψηλά έρχεται η εντολή να μη θιγούν τα συμφέροντα των δύο επιχειρηματιών, έστω και αν ο ΟΛΠ κινδυνεύει να χάσει τρία εκατομμύρια ευρώ, πράγμα πολύ πιθανό αν αληθεύουν τα όσα ακούγονται στην αγορά.

Μετά από επανειλημμένες πιέσεις και καταγγελίες και μετά από δύο χρόνια μέσα στα οποία θα μπορούσαν τα χρήματα να εισπραχθούν εν ριπή οφθαλμού, ο ΟΛΠ περιορίζεται στην αποστολή δύο εξώδικων προσκλήσεων για πληρωμή, ενέργεια τελείως αστεία τη στιγμή που θα μπορούσε να εισπράξει τα οφειλόμενα δικαιώματα εφαρμόζοντας τον κανονισμό και αρνούμενος να εξυπηρετήσει τα πλοία των εταιρειών που οφείλουν ανεξάρτητα αν ανήκουν σε «γαλάζιους επιχειρηματίες», όπως κυκλοφορεί στην αγορά, οπότε όλα εξηγούνται. Πλην όμως εκθέτει ανεπανόρθωτα την κυβέρνηση, οπότε θα πρέπει το θέμα να απασχολήσει προσωπικά και τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη.


Σχολιάστε εδώ