Απειλούν αξιωματικούς της Π.Α. με απόταξη!

Οι «κύκλοι» του Πενταγώνου προφανώς δεν έχουν διαβάσει ολόκληρη τη μελέτη, η οποία περιλαμβάνει συγκλονιστικά απόρρητα στοιχεία για τη σύγκριση δύναμης πυρός της ελληνικής με την τουρκική Πολεμική Αεροπορία. Σεβαστήκαμε απόλυτα τη σημασία των στοιχείων αυτών και δεν κάναμε την παραμικρή αναφορά. Κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Όμως, επειδή οι «κύκλοι» το παράκαναν, δημοσιεύουμε μερικά ακόμη σημεία της μελέτης που αποδεικνύουν ότι η ΠΑ είχε συγκεκριμένη και απολύτως τεκμηριωμένη άποψη και εισήγηση: 17 αεροσκάφη για αναπλήρωση απωλειών και προμήθεια -ασφαλώς μέσω διεθνούς διαγωνισμού- αεροσκάφους τέταρτης γενιάς.

Οι επιτελείς που συνέταξαν τη μελέτη, αφού εξηγούν ότι πρέπει να προχωρήσουμε στην προμήθεια μικρού αριθμού αεροσκαφών τρίτης γενιάς και σε εκσυγχρονισμό των F-16 και των Μ.2000, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την τουρκική απειλή έως το 2010, επισημαίνουν:

«Η ισορροπία δυνάμεων εκτιμάται ότι θα διαταραχθεί καθοριστικά το 2015 εφόσον δεν αποκτηθεί από την ΠΑ και αριθμός επιπλέον σύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών, δεδομένης της συμμετοχής της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας στο πρόγραμμα του νέου μαχητικού αεροσκάφους JSF (F-35),για συνολικό αριθμό 150 αεροσκαφών»!

Τι λένε ξεκάθαρα οι ειδικοί; Ότι πρέπει αμέσως και η ελληνική ΠΑ να προχωρήσει στην προμήθεια αεροσκάφους επόμενης γενιάς, αφήνοντας πίσω τα αεροσκάφη τρίτης γενιάς όπως το F-16. Τα συμπεράσματα της μελέτης δεν αφήνουν κανένα περιθώριο στους «κύκλους» του Πενταγώνου, που θέλουν να μας πείσουν ότι τα 150 αεροσκάφη τέταρτης γενιάς -οι Αμερικανοί λένε ότι είναι πέμπτης- που θα συμπαραγάγουν οι Τούρκοι με τις ΗΠΑ, θα αντιμετωπιστούν άνετα από τα 40 F-16. Για να μην έχουν καμία αμφιβολία, παραθέτουμε αυτούσιο ένα ακόμη εδάφιο της μελέτης, απ’ αυτά που λένε ότι παραλείψαμε για να στηρίξουμε δικές μας απόψεις:

«Τέλος, σημειώνονται οι έντονες προσπάθειες της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας στην υλοποίηση των εξοπλιστικών της προγραμμάτων που περιλαμβάνουν, πέραν των ανωτέρω, την αναβάθμιση του τομέα επιχειρήσεων ηλεκτρονικού πολέμου, την αύξηση σύγχρονων όπλων αέρος-αερος και αέρος-εδάφους μεγάλης εμβέλειας τα οποία ενσωματώνονται μέσω τροποποιήσεων /αναβαθμίσεων στα προαναφερθέντα αεροσκάφη, την αύξηση της δυνατότητας νυχτερινών επιχειρήσεων και κυρίως τη συμμετοχή στη φάση ανάπτυξης του νέου μαχητικού αεροσκάφους Joint Strike Fighter (JSF).

Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία θα διατηρεί συνεχές προβάδισμα σε σχέση με την ΠΑ ως προς τη δύναμη και την αποτελεσματικότητά της».

Σʼ΄ αυτό που το Πεντάγωνο, είτε επισήμως είτε μέσω «κύκλων» και διαρροών, δεν απάντησε είναι γιατί η αγορά των 40 F-16 έγινε με τον τρόπο που έγινε. Δηλαδή με απευθείας ανάθεση, χωρίς να υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας της αγοράς και χωρίς να εξεταστεί οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική λύση.

Γιατί ενώ η τουρκική Πολεμική Αεροπορία προετοιμάζεται πυρετωδώς για να ρίξει στο Αιγαίο τα αόρατα -τεχνολογία Στέλθ- JSF, εμείς μένουμε πίσω.

Το αστείο είναι ότι τα JSF θα τα κατασκευάσει η ίδια εταιρεία που σώνει και καλά θέλει να μας πουλήσει όσα F-16 είναι αναγκαία για να κρατήσει τη γραμμή παραγωγής ανοιχτή.

Είναι απορίας άξιο, λοιπόν γιατί η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε αστραπιαία αυτήν την αγορά, χωρίς έστω να δεσμευτεί για τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού στον οποίο θα εξεταστούν όλα τα αεροσκάφη τέταρτης γενιάς που θα μπορούσαμε να προμηθευτούμε. Ευρωπαϊκά και αμερικάνικα.

Γι’ αυτό και κάποιοι υποστηρίζουν ότι και τα υπόλοιπα 40 μαχητικά αεροσκάφη που θα προμηθευτούμε στο μέλλον -απόφαση μετά το 2008- πάλι F-16 θα είναι.

Στην ΠΑ χαρακτηρίζουν αδιανόητο ένα τέτοιο ενδεχόμενο, αφού, όπως λένε, «η αγορά που έγινε τώρα είναι καλοδεχούμενη, αλλά δεν θα σημαίνει τίποτα αν και εμείς δεν προχωρήσουμε σε ποιοτικό άλμα». Μπορεί η απόφαση της κυβέρνησης να ήταν καθαρά πολιτική, αν και παραμένει άγνωστο τι κερδίσαμε ή τι αναμένουμε να κερδίσουμε. Επιχειρησιακά πάντως αυτή τη στιγμή απλώς έχουμε εξασφαλίσει αριθμητική ισοπαλία με τους Τούρκους, αλλά στο μέλλον αναμένονται… πολλά γκολ.

Τι λέει το Πεντάγωνο

Η θέση του υπουργού Άμυνας, στη μελέτη του ΓΕΑ που αποκαλύψαμε, όπως τη διατύπωσαν στο «Π» έγκυροι κύκλοι, είναι η εξής:

Τα αποσπάσματα σχετικής μελέτης του ΓΕΑ που είδαν το φως της δημοσιότητας αποτυπώνουν μέρος μόνον της πραγματικότητας. Η αναφορά σε απαίτηση 17 μόνον αεροσκαφών για κάλυψη απωλειών ανταποκρίνεται στις ανάγκες μόλις μέχρι το 2015, ενώ το Ρ-16 θα παραμείνει σε υπηρεσία πέρα από το 2030. Το σύνολο των αναγκών αποτυπώνεται στην ίδια μελέτη, αλλά τα σχετικά εδάφια παραλείφθηκαν, με αποτέλεσμα η εικόνα που δημιουργείται να είναι αποσπασματική και παραπλανητική.

Επιπροσθέτως, τα αεροσκάφη που θα αποκτηθούν προορίζονται όχι μόνο για την κάλυψη απωλειών παρελθόντων και επομένων ετών, αλλά και για την αντικατάσταση πεπαλαιωμένων μαχητικών διαφόρων ρόλων (αναχαιτίσεως και διώξεως – βομβαρδισμού) τα οποία σύντομα θα τεθούν εκτός υπηρεσίας.

Είναι για τον λόγο αυτό αναγκαίο το αποκτώμενο αεροσκάφος να είναι πολλαπλού ρόλου και να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις κάθε είδους αποστολής.

Είναι συνεπώς προφανές ότι με την αγορά αυτή δεν καλύπτεται η απαίτηση της Πολεμικής Αεροπορίας για ένα μαχητικό αεροσκάφος τέταρτης γενιάς.

Η απόφαση αυτή για το μέλλον της ΠΑ θα ληφθεί σε επόμενη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ, αφού συνυπολογισθούν όλα τα δεδομένα που αφορούν στη μελλοντική διαμόρφωση των απειλών, οι οποίες ήδη αποτελούν αντικείμενο μελετών από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΓΕΑ.

Σχετικά με τη σημερινή κατάσταση, έχει ιδιαίτερη σημασία να αναφερθεί η ανατροπή των δεδομένων των τελευταίων ετών που οδήγησε στην αναθεώρηση των παλαιοτέρων αποφάσεων του ΚΥΣΕΑ.

Ειδικότερα, τόσο το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών F-4E, όσο και αυτό της αναβαθμίσεως των Mirage 2000 και της αποκτήσεως των Mirage 2000-5, καθυστέρησαν υπερβολικά και το αποτέλεσμα που διαμορφώθηκε είναι δυσμενές για την ΠΑ και την επιχειρησιακή της κατάσταση. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που κατέστησε επιτακτική την ανάγκη για άμεση ενίσχυση του αεροπορικού δυναμικού μας με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους.

Τις τελικές αποφάσεις τις εισηγείται το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο προς το ΣΑΓΕ, μετά την έγκριση του οποίου εισάγονται στο ΣΑΜ, όπου και εγκρίνονται πριν εισαχθούν στο ΚΥΣΕΑ, διαδικασία που τηρήθηκε απόλυτα.

Πότε συνεδρίασε;

Έγκυροι στρατιωτικοί κύκλοι σχολιάζοντας την τελευταία παράγραφο έθεταν το ερώτημα πότε το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο συνεδρίασε και αποφάσισε την άμεση αγορά με απευθείας ανάθεση 40 αεροπλάνων και επίσης αν στα πρακτικά του ΚΥΣΕΑ υπάρχει η απόφαση για την αγορά των αεροπλάνων ή απλώς εξουσιοδοτείται ο υπουργός Άμυνας να διερευνήσει την πιθανότητα αγοράς.


Σχολιάστε εδώ