Υπάρχουν λύσεις για τον Μαλιακό
«Κύριε Διευθυντά,
Τον τελευταίο καιρό, δικαιολογημένα, αρχές και κοινή γνώμη ασχολούνται με τα προβλήματα που προκύπτουν από την κυκλοφοριακή συμφόρηση στο ”πέταλο του Μαλιακού”.
Η λύση κατά τα δημοσιεύματα ευρίσκεται στη διεύρυνση του πλάτους αλλά και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών (όπως ακτίνες καμπυλότητας, κλίσεις κ.λπ.) της υφισταμένης οδού.
Μια τέτοια λύση γρήγορα θα ξεπεραστεί από την αλματώδη αύξηση των οχημάτων αλλά και την κυκλική γεωγραφική μορφή της περιοχής.
Είναι απορίας άξιον ότι και αυτή τη φορά δεν επιδιώκεται η λύση μέσω και διασποράς-απορρόφησης της κυκλοφορίας και από άλλους άξονες. Αποφασίζεται ένα έργο χωρίς τη μελέτη και έρευνα της προέλευσης προορισμού των διερχομένων οχημάτων. Από πού προέρχονται και πού κατευθύνονται τα διερχόμενα τo πέταλο οχήματα; Μια τέτοια έρευνα θα έδινε το ποσοστό των οχημάτων που προέρχονται από τη Β. και Β.Α. Ελλάδα και κατευθύνονται προς την κεντρική, τη δυτική Πελοπόννησο και την Αιτωλοακαρνανία. Το ποσοστό είναι μεγάλο και η λύση για τα οχήματα αυτά είναι ο άξονας Λαμία – Άμφισσα – Αντίρριο, που αποσυμφορεί την κυκλοφορία στο πέταλο και επιπλέον προσφέρει μείωση της διαδρομής στο ήμισυ, αλλά προπαντός προσφέρει ανάπτυξη της Κεντρικής Στερεάς Ελλάδας, η οποία σήμερα είναι σε απομόνωση.
Μια τέτοια μελέτη είναι απαραίτητη τώρα που αναπτύσσονται τα οδικά δίκτυα. Μην ξεχνάμε ότι στοιχειωδώς ικανοποιητική επικοινωνία μεταξύ ανατολικής και δυτικής Ελλάδας δεν υπάρχει, πλην της παλαιάς οδού Τρικάλων – Ιωαννίνων (Κατάρα) και της κατασκευαζομένης Εγνατίας. Η Θεσσαλία,η Φθιώτιδα, η Φωκίδα, η Ήπειρος και η Αιτωλοακαρνανία δεν επικοινωνούν μεταξύ τους. Δρόμος από Καρδίτσα ή Τρίκαλα προς Άρτα ή Πρέβεζα δεν υπάρχει ακόμη.
Η μελέτη προέλευσης-προορισμού θα αποδείκνυε ακόμη την ορθότητα χρησιμοποίησης της Εύβοιας τόσο για μετάβαση από Θεσσαλία και βορρά προς το κέντρο (κυρίως για τουριστικές διαδρομές και ελαφρές μεταφορές) όσο και για μετάβαση προς τα νησιά του Αιγαίου μέσω των λιμένων Μαντουδίου-Κύμης-Καρύστου.
Ο Φίλιππος Βʼ΄ και οι Ενετοί μάς δίδαξαν ότι η φυσική πύλη της χώρας προς το Αιγαίο είναι η Εύβοια.
Η παράκαμψη του Μαλιακού μέσω της Εύβοιας με ferry boat στη Γλύφα και μειώνει την απόσταση κατά 90 χλμ. και επιπρόσθετα είναι ελκυστική τουριστικώς. Από την άλλη πλευρά η χρήση των λιμανιών Κύμης-Καρύστου-Μαντουδίου για τις Κυκλάδες και το Β.Α. Αιγαίο μειώνει τον χρόνο των θαλασσινών ταξιδιών στο ήμισυ και απαλλάσσει το αττικό λεκανοπέδιο από σημαντικό κυκλοφοριακό φόρτο και ρύπανση.
Το οδικό δίκτυο, βάσει της οποιασδήποτε ανάπτυξης, χρειάζεται ευρύτερη θεώρηση…