Στο έλεος των παραχαρακτών οι κάτοχοι καρτών της Εθνικής

Τα ανύποπτα θύματα είναι συνήθως κάτοχοι καρτών visa που ταξιδεύουν συχνά στο εξωτερικό για λόγους επαγγελματικούς και είναι υποχρεωμένοι να δίνουν την πιστωτική τους κάρτα (ξενοδοχεία, εστιατόρια), ορισμένες φορές και… υποχρεωτικά για πληρωμές, διότι έτσι συνηθίζεται στις χώρες αυτές. Αποτέλεσμα είναι να βρίσκουν τους μηνιαίους λογαριασμούς τους παραφουσκωμένους με διάφορες «αγορές» και πληρωμές, συνήθως μέχρι εξάντλησης του πιστωτικού τους ορίου, από τον άγνωστο χρήστη σε άλλες χώρες…

Η Εθνική Τράπεζα ορισμένες φορές αναγνωρίζει ότι ο νόμιμος κάτοχος της πιστωτικής κάρτας δεν έχει καμία ευθύνη, σύμπραξη ή συνέργεια στο παράνομο αυτό κύκλωμα, αλλά μέχρι αποδείξεως της μη συμμετοχής του ζει με το άγχος των χρεών από τις μαζικές «αγορές» του και οργίζεται με το μπλέξιμο, άθελά του, σε αυτά τα διεθνή κυκλώματα παραχάραξης πιστωτικών καρτών.

Το ερώτημα είναι γιατί μια σοβαρή και μεγάλη τράπεζα, όπως η Εθνική, δεν εφαρμόζει τα στοιχειώδη προληπτικά μέτρα που ακολουθούν άλλες γνωστές πιστωτικές κάρτες (π.χ. American Express). Στις κάρτες αυτές για κάθε αγορά ο πωλητής (κατάστημα, εστιατόριο κ.λπ.) είναι υποχρεωμένος να ζητά προέγκριση από την εταιρεία που εκδίδει την πιστωτική κάρτα. Εάν υπάρχουν διαδοχικές αγορές ή κάποια μεγάλη χρέωση, η προέγκριση δίδεται αφού προληπτικά διασταυρωθεί ότι ο χρήστης της πιστωτικής είναι και ο νόμιμος κάτοχός της. Ο αρμόδιος για την προέγκριση θέτει ερωτήματα στον χρήστη που αφορούν προσωπικά δεδομένα του (π.χ. ημερομηνία γέννησης, όνομα πατρός, μητρός), τα οποία δεν αναγράφονται στην πιστωτική κάρτα, αλλά τα βλέπει στον ηλεκτρονικό υπολογιστή μπροστά του και εάν ο χρήστης απαντήσει εσφαλμένα, τότε θεωρείται ότι δεν είναι ο νόμιμος κάτοχος της κάρτας και η προέγκριση δεν δίνεται. Ορισμένες φορές μάλιστα ακυρώνεται επιτόπου η κάρτα. Η Εθνική/visa γιατί δεν εφαρμόζει τα προληπτικά και απλά αυτά μέτρα και δέχεται να χρεώνεται εις βάρος ανυποψίαστων πελατών της… ό,τι γουστάρει η ψυχή του κατόχου της κάρτας-«μαϊμού», εις υγείαν των νομίμων κατόχων της κάρτας και της εκδούσας τράπεζας; Υπάρχουν περιπτώσεις χρέωσης ποσού 4.000 ευρώ μέσα σε έξι μόνο ώρες… Αυτός ο παραχαράκτης της πιστωτικής κάρτας έκανε τα ψώνια του μέχρι και τα Χριστούγεννα. Θα τα πληρώσει τελικά ο αγχωμένος κάτοχος της νόμιμης πιστωτικής κάρτας ή θα τα καταβάλει τελικά η Εθνική Τράπεζα, μειώνοντας τα… υπερκέρδη του ισολογισμού της; Να περιμένουμε απάντηση αρμοδίως;

Α. Κ.


Σχολιάστε εδώ