Λιακουνάκος και πάσης Ελλάδος…
Αλλάζει τίποτε στους εξοπλισμούς;
Όχι βεβαίως…
Η κυβέρνηση της ΝΔ, ακολουθούσα επακριβώς τις μεθοδεύσεις του ΠΑΣΟΚ στους εξοπλισμούς, ανήγγειλε αιφνιδίως την προμήθεια 30 μαχητικών F-16 Block 52 μ., καθώς και 333 αρμάτων LEO 1 για τη λεγόμενη ενδιάμεση λύση μέχρι την παραλαβή των καινούργιων LEO A5.
Κόστος των πρώτων 1,1 δισ. ευρώ, των δεύτερων 270 εκατ. ευρώ.
Οι δηλώσεις Παπουτσή, επικεφαλής αμυντικών θεμάτων του ΠΑΣΟΚ, για την ύπαρξη, δήθεν, πολιτικού θέματος προκαλούν τα γέλια…
Το 1999 ο ίδιος ο Σημίτης ανέτρεψε στο ΚΥΣΕΑ πρόταση Άκη – Αντωνετσή (σʼ αυτήν την κατεύθυνση πίεζε τότε και ο Λιακουνάκος) για το F-15 και αποφάσισε την προμήθεια 60 F-16. Έγινε διαγωνισμός τότε; Γίνεται διαγωνισμός όταν υπάρχει ένας κατασκευαστής; Ας μην κοροϊδευόμαστε… Γι’ αυτό λέμε ότι η ΝΔ ακολουθεί τα χνάρια του ΠΑΣΟΚ και το ΠΑΣΟΚ της ΝΔ, στις αμετροέπειες και στη λαϊκίστικη κριτική.
Ποιος αγοράζει τώρα άρματα;
Όσον αφορά τα 333 LEOPARD της ενδιάμεσης λύσης, ήταν απόφαση του Γιάννου. Τα ξέχασαν; Τότε, όμως, το δίδυμο Σπηλιωτόπουλου – Βαρβιτσιώτη έβαλε «κατά ριπάς» κατά της πρότασης αυτής, ακόμη και για την αγορά νέων αρμάτων.
Ρώτησαν: Ποιος αγοράζει τώρα άρματα; Πράγματι, ποιος αγοράζει; Μόνο οι αφελείς ή οι Έλληνες. Οι ίδιοι που αγόραζαν τα TOR-M1, τις ΣΟΥΖΑΝΕΣ, τα TRQ-36 και άλλα αμφιλεγόμενα. Μα, λένε, 270 εκατ. ευρώ τι είναι για 333 άρματα; Πάρε κόσμε! Μπιρ παρά…. Ναι, αλλά «το μυστικό» σε αυτές τις υποθέσεις βρίσκεται αλλού: Στον πακτωλό των ανταλλακτικών των επομένων ετών. Αυτά δεν τα λένε…
Ο θάνατος του Γιουροφάιτερ
Η αγορά των F-16 σημαίνει την οριστική καταδίκη των Γιουροφάιτερ, τέλειωσε το γλυκό… Στα πέντε προσεχή χρόνια δεν θα αγορασθεί άλλο αεροπλάνο. Το 2010, όμως, θα είναι έτοιμο το αμερικανικό F35, JSF… E, τότε θα πάμε προς τα εκεί, γιατί θα είναι πιο σύγχρονο.
Αντιδράσεις
Ο διευθύνων σύμβουλος της EADS (κατασκευάστρια εταιρεία του Γιουροφάιτερ) δήλωσε ότι οι αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ δεν εμποδίζουν κάτι σχετικό με την προμήθεια του EUROF από την Ελλάδα. Αίσθηση και πολλά ερωτηματικά προκαλεί το επιθετικό και σε οξείς τόνους ρεπορτάζ της «Ελευθεροτυπίας» (20/7) με τίτλο «40 σαράβαλα αέρος-αέρος…» και το κύριο άρθρο της εφημερίδας, με τα οποία επιχειρήθηκε να τιναχθεί στον αέρα η ποιότητα των F-16.
Οι «Financial Times» (20/7) εξάλλου έγραφαν: «Η απόφαση της αγοράς των F-16 από την ελληνική κυβέρνηση δίνει ένα δυνατό χτύπημα (heavy blow) στα 4 κράτη που αποτελούν το κονσόρτιουμ του Γιουροφάιτερ που υπελόγιζαν την Ελλάδα σαν άμεσο πελάτη…».
Ο Άκης δηλώνει: «Η αγορά είναι περιττή και άχρηστη», λησμονώντας τη σαβούρα των υλικών με τα οποία είχε φορτώσει τις Ένοπλες Δυνάμεις επί θητείας του.
Ασφαλώς η εξαγγελία της προμήθειας από το ΚΥΣΕΑ της ΝΔ δεν είναι το άνθος της διαφάνειας. Δεν δικαιολογήθηκε πλήρως και δεν δόθηκαν στοιχεία για τους κινητήρες, τον οπλισμό, τα ηλεκτρονικά, όπου, παρασκηνιακά, θα γίνει μεγάλο παζάρι.
Η απόφαση για τα F-16 δεν προέκυψε, φυσικά, από τη σύσκεψη του ΚΥΣΕΑ. Είχε συμφωνηθεί στο τελευταίο ταξίδι του Καραμανλή στις ΗΠΑ. Εκεί του δόθηκε και ως ένα άτυπο πακέτο αντισταθμιστικών η επισκευή 5.000 αμερικανικών βαρέων οχημάτων του αμερικανικού στρατού, που δρουν στον Κόλπο, σε ελληνικά εργοστάσια, που οι άνθρωποι του παρασκηνίου θέλουν να τη χαλάσουν.
Η υπόθεση αυτή είναι το «στοίχημα» για τον Σπηλιωτόπουλο που, αν αφήσει τα κυκλώματα να τη χαλάσουν, θα του στοιχίσει.
Έχουμε και λέμε λοιπόν:
• Αγορά F-16. Συμφωνία διακρατική. Ποιος επωφελείται; Ο Θωμάς Λιακουνάκος (θα πουλήσει το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS).
• Αγορά 333 αρμάτων (διακρατική). Ποιος επωφελείται (μακροπρόθεσμα); Ο Θ. Λιακουνάκος. Ανταλλακτικά.
• Αγορά TOMA MARDER (διακρατική). Πάλι ο Θ. Λιακουνάκος για ανταλλακτικά.
Αλλάζει τίποτα; Όχι, βέβαια.