ΚΑΤΩ… στον ΠΕΙΡΑΙΑ
Είναι η πρώτη φορά που αυτή του Πειραιά παίρνει τέτοια διάκριση, η οποία σημαίνει ότι τα νερά είναι καθαρά και ότι η παραλία είναι επαρκώς οργανωμένη. Να σημειώσουμε, εξάλλου, ότι εδώ και χρόνια δεν θυμόμαστε να έχει καθαρά νερά ο Πειραιάς. Από το 1969 και εντεύθεν, που άρχισε να «νεκρώνει» ο Σαρωνικός, οι παραλίες της πόλης έγιναν αφιλόξενες για τους λουόμενους και επικίνδυνες, αφού τα νερά ήταν μολυσμένα. Πριν από το 1969 οι ακτές του Πειραιά ήταν… όνειρο. Ακόμα και στα βράχια της Πειραϊκής, δίπλα από το λιμάνι, τα νερά ήταν πεντακάθαρα και στα δέκα μέτρα έβλεπε κανείς τον βυθό! Ας μην ξεχνάμε δε ότι το Νέο Φάληρο ήταν η πιο αριστοκρατική πλαζ της παλιάς Αθήνας. Μέχρι το 1965 στη χρυσαφένια αμμουδιά που υπήρχε μέχρι το Δέλτα, στο σημείο όπου έχει κατασκευαστεί σήμερα το ΣΕΦ, μάθαιναν μπάνιο στην κατακάθαρη θάλασσα όλα τα παιδιά της Αθήνας και του Πειραιά. Σήμερα η θάλασσα του Πειραιά, με την αναμφισβήτητη συμβολή της Ψυττάλειας, έχει αρχίσει να καθαρίζει. Και ειδικά στα Βοτσαλάκια, όπου το κύμα «σουρώνει» στον νοτιά, τα νερά έφθασαν σε σημείο να θεωρούνται κορυφαίας ποιότητας! Αυτό αποτελεί σίγουρα επίτευγμα για τον Πειραιά, όπως και το ότι η παραλία είναι άριστα οργανωμένη και παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους πολίτες. Δικαιολογημένα, λοιπόν, ο δήμαρχος στην τελετή έπαρσης της Γαλάζιας Σημαίας είπε ότι ο Πειραιάς μπήκε σε μια νέα εποχή. Την εποχή της ποιότητας του παραλιακού μετώπου.
•· Δεν είναι, όμως, εξίσου ευχάριστα με το παραλιακό τα νέα από το εσωτερικό μέτωπο του Πειραιά. Δηλαδή από το μέτωπο της καθημερινότητας. Γιατί η πόλη ασφυκτιά από το κυκλοφοριακό, ενώ ο κόσμος ειδικά στο Βʼ Διαμέρισμα περιμένει με… τρόμο τι θα του… ξημερώσει τον Σεπτέμβρη, καθώς τον Αύγουστο έχουν προγραμματιστεί οι κυκλοφοριακές αλχημείες που κάποιοι τις λένε… ρυθμίσεις! Όπως μας έλεγαν τις τελευταίες μέρες επαγγελματίες της Ελ. Βενιζέλου, είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να γίνουν οι λεγόμενες «ρυθμίσεις» τον Αύγουστο που θα λείπει ο κόσμος. Γιατί όταν γυρίσουν από τις διακοπές τους, όσοι πάνε τέλος πάντων, θα ακολουθούν τις κατευθύνσεις που γνωρίζουν ή έχουν συνηθίσει τόσα χρόνια και θα είναι… παράταιροι σαν να έχουν έρθει για πρώτη φορά στην πόλη. Τα μέτρα, όπως μας είπαν, θα έπρεπε να εφαρμοσθούν -έστω και δοκιμαστικά- άμεσα για να μπορέσουν να τα εμπεδώσουν οι κάτοικοι μέχρι τον Σεπτέμβρη. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι οι επαγγελματίες και οι κάτοικοι του Βʼ΄ Διαμερίσματος είναι ευχαριστημένοι από τις εξελίξεις. Κάθε άλλο. Όπως μας έλεγαν μάλιστα κάποιοι, είναι τόσο απογοητευμένοι ορισμένοι επιχειρηματίες στην Ελ. Βενιζέλου που σκέφτονται να εγκαταλείψουν τον Πειραιά, όπως έκαναν και πολλοί άλλοι από άλλες συνοικίες στο παρελθόν, όταν αντιμετώπισαν τέτοιο πρόβλημα. Έτσι, όμως, οι ρυθμίσεις μάλλον θα… απορρυθμίσουν τον Πειραιά και σίγουρα κάτι τέτοιο δεν το θέλει κανένας…
• Ακόμα δεν… ανέλαβε καλά καλά τα καθήκοντά του στο Συμβούλιο Πρόληψης Εγκληματικότητας υπό τη νέα του σύνθεση, με πρόεδρο τον αντιδήμαρχο Γιώργο Δαβάκη, και έχει να επιδείξει σημαντικότατο έργο. Εκτός από την ημερίδα στον ΟΛΠ, που έγινε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Δημοκρατίας «Κ. Καραμανλής», και τις συνεχείς παρεμβάσεις του κατά τής κάθε είδους παραβατικότητας, όρισε επιτροπές και στα πέντε Διαμερίσματα που έχει ο δήμος για να βρίσκεται πιο κοντά στα προβλήματα και τις συνθήκες που δημιουργούν την «υποδομή» για την τέλεση εγκληματικών πράξεων. Οι επικεφαλής δε των επιτροπών αυτών θα παρίστανται σε κάθε συνεδρίαση του Συμβουλίου και θα αναφέρουν τις διαπιστώσεις τους, ώστε να λαμβάνονται οι πλέον ενδεδειγμένες αποφάσεις για την πρόληψη της εγκληματικότητας.
• Πολύ ορθή ήταν η πρωτοβουλία του Νομάρχη Πειραιά να βρεθεί στην Τροιζηνία για να συζητήσει για τα … νερά της επαρχίας και το μέλλον των καλλιεργειών. Όμως πρέπει να εξετάσει με πολύ προσοχή το ζήτημα. Γιατί είναι ζήτημα ζωής και θανάτου μιας ολόκληρης πεδιάδας με υψηλές στρεμματικές αποδόσεις. Από ρεπορτάζ και έρευνα στην επαρχία Τροιζηνίας προκύπτει ότι για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην πεδιάδα έχει μεγάλη ευθύνη η VEB. Γιατί χρόνια τώρα γίνεται ανεξέλεγκτη εμπορία μεγάλων ποσοτήτων νερού με την ανοχή της VEB και την κάλυψή της. Από πολύ παλιότερα έχουν γίνει κινητοποιήσεις, έχουν γίνει διαμαρτυρίες και καταγγελίες αλλά στην ουσία δεν έχουν ληφθεί μέτρα. Στην Τροιζηνία, οι αγρότες μιλάνε για διαμαρτυρίες και κινητοποιήσεις στις οποίες οι αρμόδιες υπηρεσίες στήριζαν πολύ παλιότερα τους υπευθύνους τoυ εγκλήματος. Γι’ αυτό ο κ. Νομάρχης είναι σκόπιμο να πάρει και την άποψη του ΙΓΜΕ. Άλλωστε για την επαρχία Τροιζηνίας το ΙΓΜΕ έχει συντάξει τεχνικές μελέτες οι οποίες μάλλον δεν λαμβάνονται υπόψη. Από την επίσκεψη του Νομάρχη και την συγκέντρωση πρέπει να προκύψει επί τέλους κάποιο καλό. Και κυρίως να απαντηθεί ποιοι, πόσα χρόνια, αισχροκερδούν με την εμπορία νερού. Και το πρώτο ερώτημα που πρέπει να θέσει ο Νομάρχης στην VEB είναι με ποια ηλεκτροδότηση λειτουργεί το σύστημα μεταφοράς και εμπορίας νερού. Μήπως η ηλεκτροδότηση είναι αγροτική και δεν πρέπει με αυτήν να γίνεται εμπορία;