Η ώρα των ζημιών…
Με ζημιογόνους θυγατρικές ή και μητρικές επιχειρήσεις αποκαλύπτουν πως ο ρόλος τους είναι περισσότερο πολιτικός παρά οτιδήποτε άλλο. Από την κρίση φαίνεται να εξαιρείται το Mega, που ευεργετήθηκε από την πώληση μέρους του μεριδίου στη Multchoice, οι Αττικές Εκδόσεις, που έκαναν τη συμμαχία με τον Μπερλουσκόνι και ακολούθησαν μια πολύ πιο συντηρητική πολιτική με κερδοφόρες εταιρείες, και η «Καθημερινή», η ηγεσία της οποίας είδε την κρίση και επένδυσε τα κεφάλαιά της εκτός ΜΜΕ, στην κερδοφόρο ναυτιλία. Ισορροπημένη, τέλος, είναι και η «Ναυτεμπορική», έχοντας αδιάθετο το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων που πήρε από το ΧΑ και συντηρητικές επιλογές, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως η εφαρμογή των προτύπων δεν επηρεάζει την εικόνα της.
Οι μεγάλες όμως εταιρείες ΜΜΕ αποτελούν και το «βαρόμετρο». Μετά τον ΔΟΛ, ένας ακόμη ισχυρός εκδοτικός όμιλος, ο Πήγασος, εμφανίζει ζημιές στο πρώτο τρίμηνο του 2005.
Πιο συγκεκριμένα, ο όμιλος του Πήγασου έχει ζημιές 2.354.573 ευρώ, από 913.582 το πρώτο τρίμηνο του 2004, και η εταιρεία έχει ζημιές 1.655.208 ευρώ, έναντι 539.929 ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2004. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε στα 36.582.600 ευρώ, από 30.621.764 ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, και ο τζίρος της εταιρείας ανήλθε σε 16.028.563 ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2005, έναντι 14.779.873 την ίδια περίοδο πέρυσι. Η καθαρή θέση της εταιρείας το πρώτο τρίμηνο του 2005 είναι 137.165 ευρώ, από 108.743, και του ομίλου 188.642.498 ευρώ, από 89.944.261 ευρώ.