Σχέδια για κατάργηση του αγγελιόσημου

Την κατάργηση του ειδικού τέλους στη διαφήμιση εξετάζει η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες. Την ίδια ώρα που ο ΣΕΣΜΕ ζητάει την κατάργηση του αγγελιόσημου, η κυβέρνηση σκέφτεται να ικανοποιήσει το αίτημα της Ένωσης Ιδιωτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας, με την προϋπόθεση πως θα υπάρξει ασφαλιστική δικλίδα υπέρ του κράτους.
Δηλαδή, στην περίπτωση που καταργηθεί το ειδικό τέλος, η κυβέρνηση θα εξετάσει, ύστερα από έναν χρόνο, αν θα αυξηθεί ο τζίρος της τηλεοπτικής αγοράς από διαφημίσεις, όπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι των καναλιών, ώστε τα χρήματα αυτά να δοθούν για επενδύσεις.
Το ειδικό τέλος διαφήμισης αποτελεί ένα πάγιο και μεγάλο έσοδο για το Δημόσιο, καθώς από τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ που ετησίως δίνονται για διαφήμιση στα ΜΜΕ το 30% πηγαίνει απευθείας στο κράτος.
Η κυβέρνηση, λοιπόν, αποδεχόμενη το αίτημα των τηλεοπτικών καναλιών, που επιμένουν πως μειώνεται ο τζίρος τους από τη διαφήμιση εξαιτίας της ύπαρξης πολλών καναλιών αλλά και του ανταγωνισμού από τα άλλα Μέσα, που παρουσιάζουν αύξηση της απορρόφησης από τον διαφημιστικό χώρο, συμφωνεί να χάνει το κράτος κάθε χρόνο γύρω στα 400 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με τα κανάλια αλλά και τα μεγάλα διαφημιστικά γραφεία που μοιράζουν τη διαφήμιση ανά Μέσο, τα λεφτά αυτά θα πάνε άμεσα στα ΜΜΕ, δίνοντας «χείρα βοηθείας» για την επιβίωσή τους.
Εκτός από τον ειδικό φόρο διαφήμισης, στο στόχαστρο μπαίνει για μια ακόμη φορά και το αγγελιόσημο. Το αίτημα διατυπώθηκε εκ νέου από τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Σούπερ Μάρκετ, με το επιχείρημα ότι… επιβαρύνεται ο καταναλωτής.
Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και τα ασφαλιστικά ταμεία που λαμβάνουν από το αγγελιόσημο αντιδρούν έντονα, αλλά το αίτημα κατάργησης δεν βρίσκει σύμφωνους και τους ίδιους τους εκδότες, αφού και αυτοί με τη σειρά τους εξαιτίας της ύπαρξης του αγγελιόσημου δεν πληρώνουν τίποτε για την ασφάλιση των εργαζομένων τους.


Σχολιάστε εδώ