Πλημμυρίζει και πάλι την Αθήνα με 10.000 θέσεις παρκομέτρων
ΑΥΡΙΟ λοιπόν ένα από τα σοβαρά θέματα με τα οποία θα ασχοληθεί το δημοτικό συμβούλιο είναι και το θέμα των παρκομέτρων, όπου όπως φαίνεται θα ληφθούν σοβαρές αποφάσεις για τις περιοχές όπου θα εγκατασταθεί το σύστημα, η τιμολογιακή πολιτική, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει ο διαγωνισμός για την ανάθεση της εγκατάστασης και λειτουργίας του συστήματος από ιδιώτη…
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ εκτιμήσεις δείχνουν ότι μετά από μήνες διαβουλεύσεις επί διαβουλεύσεων, τις οποίες έκανε ο Σκυλακάκης με διαπαραταξιακή επιτροπή, στην οποία πρόεδρος είναι η Μυτιληναίου, λίγο πριν φύγει από τον δήμο η Ντόρα (και αυτό είναι κάτι που αποτελεί κοινή πεποίθηση), θα πλημμυρίσει την Αθήνα με παρκόμετρα, δημιουργώντας σε πρώτη φάση περίπου 10.000 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο και στις γύρω περιοχές, ενώ ταυτόχρονα η ίδια επιτροπή ζητάει να γίνει νέα μελέτη, προκειμένου να επεκταθεί το σύστημα ακόμη περισσότερο, σε ολόκληρο τον δήμο…
ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ αυτό, όπως είναι γνωστό, έχει απασχολήσει την εφημερίδα μας πολλές φορές και έχουμε γράψει και για την απαράδεκτη συμπεριφορά της δημάρχου, του Σκυλακάκη και του Ακριτίδη, που κατά καιρούς έβγαιναν σε διάφορα κανάλια, αλλά και εφημερίδες, και προσπαθούσαν να δημιουργήσουν τετελεσμένα ως προς την τεχνολογία που θα επιλεγεί και η οποία -κατά τη γνώμη τους και όχι κατά τη γνώμη των ειδικών- θα έπρεπε να είναι ένα πολύπλοκο σύστημα…
ΕΙΧΑΜΕ ακόμη γράψει και για την επίθεση που δεχόταν ο Άρης Σταθάκης, που είναι δημοτικός σύμβουλος και βουλευτής της ΝΔ και ένας άνθρωπος που είναι γνώστης αυτών των θεμάτων… Είχαμε γράψει για τον τρόπο με τον οποίο η δημοτική αρχή προσπάθησε να μην μπει ο Σταθάκης στη Διαπαραταξιακή επιτροπή(!!!) από την αρχή, προφανώς για να μην τους χαλάσει τη σούπα με τα φθηνά και απλά… Είναι φανερό ότι παρά τις προειδοποιήσεις του Σταθάκη καιρό τώρα έχει γίνει η επιλογή συστήματος «ακριβού και πολύπλοκου»…
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, από την εισήγηση που έχει ήδη κατατεθεί, φαίνεται ότι με τρόπο που δείχνει είτε άγνοια είτε ανικανότητα, είτε σκοπιμότητα, προσπαθούν να κάνουν υποτίθεται έναν διαγωνισμό για να δώσουν το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης, προσπαθώντας να ξεφύγουν από την αυξημένη πλειοψηφία που απαιτείται από τον νόμο… Κάνουν δηλαδή το ίδιο κόλπο που πήγε να κάνει ο Αβραμόπουλος και έσπασε τα μούτρα του, αφού μετά από λίγο καιρό η απόφαση ακυρώθηκε, το σύστημα κατέρρευσε και ο ιδιώτης κέρδισε αγωγή κατά του δήμου και θα πρέπει σε λίγο να πάρει 150.000.000 δραχμές αποζημίωση…
ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ οι προτάσεις του Άρη Σταθάκη, που είναι βουλευτής της ΝΔ, ο πλέον ειδικός στα θέματα αυτά και ταυτόχρονα είναι δημοτικός σύμβουλος για «φθηνό και εύχρηστο» σύστημα, που θα λειτουργεί με την ευθύνη του δήμου… Θα λέγαμε μάλιστα ότι η πρόταση της Διαπαραταξιακής για μικτό σύστημα είναι ένα ακόμη κόλπο και τούτο γιατί αφού τη διαχείριση και την εκτύπωση των καρτών θα την έχει ιδιώτης είναι φανερό ότι θα μπορεί να στραγγαλίσει την μία ή την άλλη μέθοδο πληρωμής από την οποία θεωρεί ότι δεν έχει μεγάλο ποσοστιαίο κέρδος….και βεβαίως δεν είναι μόνο αυτά, πολλά έχουμε να παρατηρήσουμε…
ΤΩΡΑ, ως προς την εισήγηση, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι επισημαίνεται ότι η επαναφορά του συστήματος αποτελεί επείγουσα ανάγκη, η οποία θα βελτιώσει ουσιαστικά όχι μόνο τις απαράδεκτες συνθήκες στάθμευσης, αλλά και την κυκλοφορία της πόλης…
Ο ΔΗΜΟΣ -όπως αναγράφεται στην εισήγηση- «θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα σε μια “Γενική Μελέτη Στάθμευσης” που θα καλύψει ολόκληρο τον δήμο! Από τη μελέτη αυτή θα προκύψει ένα γενικό σχέδιο και πρόγραμμα συστηματικής και πλήρους αντιμετώπισης του προβλήματος της στάθμευσης». Δηλαδή θα πρέπει να περιμένουν να μην μείνει ούτε μέτρο στον δήμο που δεν θα το πληρώνουμε ως χώρο στάθμευσης …
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ του ιδιώτη που θα εγκαταστήσει και θα λειτουργήσει το σύστημα, περίτεχνα στην εισήγηση αναφέρεται ότι η παρούσα φάση είναι πιλοτική! και θα υλοποιηθεί από ανάδοχο… Η εισήγηση λοιπόν προβλέπει ότι ο ανάδοχος θα εγκαταστήσει, σύμφωνα με σχέδια και προδιαγραφές του δήμου που θα του παραδοθούν, την υποδομή που απαιτείται για τη λειτουργία του συστήματος της ελεγχόμενης στάθμευσης (οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση). Επίσης θα εγκαταστήσει κέντρο τηλεφωνικής εξυπηρέτησης σταθμεύσεων και διαχείρισης του συστήματος και θα προμηθεύσει τις σύγχρονες φορητές συσκευές επισήμανσης και καταγραφής των παράνομα σταθμευμένων αυτοκινήτων, που θα έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν ασύρματα με το κέντρο του συστήματος.
Ο ΙΔΙΩΤΗΣ θα παράγει το υλικό πληρωμής του τέλους στάθμευσης, δηλαδή ξυστές και τηλεφωνικές κάρτες, θα έχει την ευθύνη διανομής των καρτών τελών στάθμευσης στα σημεία πώλησης, θα είναι υπεύθυνος για την πληροφόρηση του κοινού και για την προβολή του συστήματος! και ακόμη θα συντηρεί την υποδομή του συστήματος… Και όλα αυτά η δημοτική αρχή δεν τα λέει παραχώρηση σε ιδιώτη, αλλά ανάθεση!!! Για όλα αυτά δεν ζητάει αυξημένη πλειοψηφία, αλλά θέλουν να κάνουν το κόλπο που έκανε και ο Αβραμό…
Η ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ του συστήματος, καθώς και η διαχείριση των κλήσεων για τις παραβάσεις στάθμευσης στην περιοχή εφαρμογής του συστήματος, τόσο στις θέσεις της ελεγχόμενης όσο και της παράνομης που είναι κοντά και επηρεάζει τη λειτουργία της ελεγχόμενης στάθμευσης θα γίνεται από τον δήμο, σύμφωνα με την εισήγηση.
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ της αμοιβής του ιδιώτη η εισήγηση προβλέπει ότι θα αμείβεται με ποσοστό επί των εισπράξεων μόνο από τα τέλη στάθμευσης που θα καταβάλλουν οι επισκέπτες (μη κάτοικοι της περιοχής) και όχι από τα πρόστιμα, γεγονός που σημαίνει ότι θα υπάρχει διάρκεια της σύμβασης, η οποία μάλιστα νομίζουμε ότι θα είναι και πολυετής. Μάλιστα προβλέπεται ότι το ποσοστό αυτό θα προσφερθεί από τους διαγωνιζόμενους και θα αποτελέσει το κύριο κριτήριο επιλογής. Εξετάζεται και ο καθορισμός ενός σταθερού ετήσιου ποσού ανεξαρτήτως από το παραπάνω ποσοστό, χωρίς να αναφέρεται η διάρκεια.
Ο ΑΡΙΘΜΟΣ των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης θα είναι της τάξης των 5.000 κατά την έναρξη εφαρμογής του συστήματος και θα αυξηθεί κατά 4.000 περίπου θέσεις σε διάστημα ενός έτους περίπου. Οι περιοχές που θα εφαρμοστεί το σύστημα σύντομα είναι το εμπορικό τρίγωνο, η περιοχή Ψυρρή, η Πλάκα, και το Κολωνάκι και οι θέσεις αυτές θα ανέρχονται περίπου σε 5.000… Μέσα σε ένα χρόνο θα μπουν και οι υπόλοιπες 4.000 θέσεις που θα καλύπτουν τις περιοχές του Θησείου, του Μεγάρου Μουσικής, και του Γηπέδου του Παναθηναϊκού…
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ προβλέπεται να λειτουργεί ως εξής: Οι θέσεις κατοίκων και οι μικτές ολόκληρο το 24ωρο όλες τις μέρες, ενώ οι θέσεις των επισκεπτών θα λειτουργούν από Δευτέρα ως Παρασκευή από 09.00 έως 21.00 και τα Σάββατα από 09.00 έως 16.00 και δεν θα λειτουργούν τις Κυριακές και τις αργίες…
ΤΩΡΑ ως προς την τιμολογιακή πολιτική προτείνεται από τη Διαπαραταξιακή ότι η μέγιστη επιτρεπόμενη διάρκεια στάθμευσης είναι τρεις ώρες… Θα υπάρχει χαμηλό τέλος για την πρώτη και δεύτερη ώρα στάθμευσης και η πρόταση είναι: 1 ευρώ ανά ώρα… Το τέλος στάθμευσης για την τρίτη ώρα θα είναι υψηλό: ενδεικτική πρόταση 4,00 ευρώ… το ετήσιο τέλος στάθμευσης κατοίκων ανά όχημα θα είναι χαμηλό (ενδεικτική πρόταση 20 ευρώ), ενώ εξετάζεται ο καθορισμός υψηλότερων τελών για τα επιπλέον του ενός αυτοκίνητα σε κάθε νοικοκυριό.
ΤΡΟΠΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ: Θα γίνεται με δύο τρόπους… Ο ένας τρόπος θα είναι με ξυστή κάρτα που ο χρήστης θα μπορεί να αγοράζει από τα περίπτερα και άλλα καταστήματα και θα διατίθενται κάρτες της μίας ώρας και των τριών ωρών, σε τιμές 1 και 6 ευρώ αντίστοιχα, ο άλλος τρόπος θα είναι με τηλεφωνική επικοινωνία με το κέντρο διαχείρισης που θα εγκαταστήσει και θα λειτουργεί ο ανάδοχος… Η χρέωση μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας θα γίνεται ανά λεπτό σύμφωνα με το τιμολόγιο της συγκεκριμένης ώρας στάθμευσης… Θα υπάρχει δηλαδή πλήρης εξάρτηση του δήμου από τον ιδιώτη…
ΤΕΛΟΣ να σημειώσουμε ότι, όπως προκύπτει από την εισήγηση, ο δήμος θα χρεωθεί τη νομική κάλυψη κυρίως σημείων που έχουν αμφισβητηθεί στο παρελθόν, ενώ θα εξασφαλίζει και τη συστηματική και πλήρη αστυνόμευση των περιοχών όπου θα εφαρμοστεί το σύστημα και των γειτονικών περιοχών που το επηρεάζουν.
ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΑ θέματα φέρνει αύριο στο δημοτικό συμβούλιο η δημοτική αρχή, δείχνοντας για μια ακόμη φορά τη βιασύνη και την αγωνία της να κλείσει διάφορα θέματα και επιβεβαιώνοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι εδώ και μερικούς μήνες η δήμαρχος ετοιμάζεται να μεταπηδήσει στην κεντρική πολιτική σκηνή όταν ο πρωθυπουργός θα κάνει ανασχηματισμό…
ΕΤΣΙ, το δημοτικό συμβούλιο αναμένεται να συνεδριάσει αύριο, Δευτέρα 30 Μαΐου 2005, στις 2.00 το μεσημέρι, όπως πάντα, και αυτή τη φορά προβλέπω ότι θα γίνει σχετικός χαμός, αφού θα έρθουν θέματα όπως της ανακύκλωσης και των παρκομέτρων, για τα οποία η δημοτική αρχή φαίνεται να μην έχει ξεκαθαρισμένες αρχές και στόχους…
ΕΧΟΥΜΕ, λοιπόν, και λέμε. Πρώτο είναι το θέμα που αφορά την αξιολόγηση της εφαρμογής των Πιλοτικών Προγραμμάτων Ανακύκλωσης Αποβλήτων Συσκευασίας και Εντύπου Χαρτιού… στον δήμο… Και να σας πούμε την αλήθεια, είμαστε περίεργοι να δούμε τι έχουν βγάλει… αν και έχουμε υπαινιχθεί πού θέλουν να δώσουν την εφαρμογή του προγράμματος αυτού…
ΑΜΕΣΩΣ μετά έχουμε δύο θέματα για τα οποία θα γίνει σφαγή… Το ένα είναι η έγκριση του πρακτικού αξιολόγησης που αφορά την κυκλοφοριακή μελέτη καταγραφής και εφαρμογής συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης σε περιοχές του δήμου Αθηναίων, και στη συνέχεια έχουμε τη «συζήτηση και λήψη απόφασης για τις προτεινόμενες αρχές εφαρμογής του συστήματος οργανωμένης στάθμευσης που θα εφαρμοστούν από τον ανάδοχο μελετητή», όπου κάτι μου λέει ότι θα γίνει χαμός, γιατί είναι γνωστές οι θέσεις του Άρη Σταθάκη, δημοτικού συμβούλου και βουλευτή της ΝΔ, ο οποίος προτείνει το πιο απλό, το πιο φθηνό και το πιο εύχρηστο σύστημα, τις κάρτες από το περίπτερο… Και, κατά τη γνώμη μας, έχει απόλυτο δίκιο… Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού…
ΠΕΡΙΕΡΓΟ μας φαίνεται το υπ’ αρ. 6 θέμα που έρχεται στο δημοτικό συμβούλιο…και φοβούμαστε ότι πρόκειται περί παρανομίας καραμπινάτης… Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνουμε γιατί τέτοια βία να μεταβιβαστούν, και μάλιστα παράνομα, τα πνευματικά δικαιώματα του έργου του τουριστικού οδηγού «Διαδρομή στην ιστορία της Αθήνας» από τον δήμο Αθηναίων στη νεοσύστατη δημοτική επιχείρηση Οργανισμός Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα προβλέπεται η ανάθεση στον οργανισμό αυτό… της τοποθέτησης τοποσήμων κατά μήκος των διαδρομών, όπως περιγράφονται στη συγκεκριμένη έκδοση…
ΚΑΛΑ, όλοι αυτοί οι φωστήρες που είχαν αυτή την ιδέα δεν ξέρουν ότι ο οργανισμός αυτός είναι μια αστική μη κερδοσκοπική επιχείρηση, στην οποία συμμετέχουν και ιδιώτες, και ότι δεν θεωρείται δημοτική επιχείρηση; Μπορεί ο Παυλόπουλος να έδωσε τη δυνατότητα να ιδρύουν οι δήμοι αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες, όμως νομικά αυτήν τη στιγμή δεν μπορεί ο δήμος να παραχωρήσει πνευματικά δικαιώματα… Και κάτι άλλο, όλη αυτή την ιστορία της τοποθέτησης από τον Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης των τοποσήμων, ποιος θα την πληρώσει; Ποιος θα πληρώσει το κόστος;
ΠΑΝΤΩΣ, η συνέχεια αναμένεται ενδιαφέρουσα, γιατί θα έχουμε και μια πρώτη γεύση από ορισμένα οικονομικά στοιχεία του 2004… που είναι και η χρονιά της Ολυμπιάδας… Δηλαδή, τα θέματα 9 και 10 είναι ο προέλεγχος ισολογισμού και αποτελεσμάτων χρήσεως 2004, καθώς και ο «προέλεγχος απολογισμού οικονομικού έτους 2004». Τι λέτε λοιπόν, δεν θα έχει ενδιαφέρον; Θα φανεί και το στίγμα κάθε παράταξης απέναντι στη διαχείριση της Ντόρας σ’ αυτήν την περίοδο…
ΑΠΟΡΙΕΣ πάντως, και μάλιστα σοβαρές, θα πρέπει να έχουν οι δημοτικοί σύμβουλοι και για το θέμα 12, στο οποίο διαβάζουμε ότι ο δήμος θέλει να αναθέσει απευθείας στην Αναπτυξιακή Εταιρεία έργο για την εκτέλεση λογιστικών εργασιών, δαπάνης περίπου 45.000 ευρώ… Απορούμε ειλικρινά με την ανάθεση αυτή… Δηλαδή, αν ο δήμος δεν μπορεί να κάνει πλέον τις λογιστικές εργασίες που χρειάζονται, μας συγχωρείτε, είναι σε πλήρη διάλυση…
ΚΑΙ, εν πάση περιπτώσει, η Αναπτυξιακή Εταιρεία, απ’ όσο ξέρουμε, δεν έχει οργανωμένο λογιστήριο, για να μην πούμε ότι δεν έχει καθόλου… Άρα τη δουλειά αυτή θα την αναθέσει εκτός δήμου, σε κάποιους ιδιώτες… και μάλιστα, εξ όσων καταλαβαίνουμε, χωρίς διαγωνισμό, κάτι που δεν μπορεί να κάνει η αρμόδια υπηρεσία του δήμου, γιατί θα πέσει στην τσιμπίδα των εντελλομένων και του Ελεγκτικού Συνεδρίου…
ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ εκεί στη δημοτική αρχή να είναι έντιμοι και ειλικρινείς, ας παραδεχθούν τουλάχιστον στους δημοτικούς συμβούλους ότι όλη αυτή η ιστορία γίνεται προκειμένου να μην πραγματοποιηθεί διαγωνισμός… ή να δοθεί ο διαγωνισμός «συστημένος»….