Διάδρομοι και Ψίθυροι
4Η επιβολή έκτακτου φόρου στα κέρδη των εισηγμένων από την αρχή είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση επιχειρηματιών, αναλυτών και χρηματιστών. Τώρα που ήρθε η ώρα της … πληρωμής κατανοούν όλοι ότι η πραγματικότητα είναι χειρότερη των φόβων τους! Και όσες εταιρείες επιλέγουν να διανέμουν κέρδη με τη μορφή μερίσματος αντί να τα επανεπενδύουν, θα κληθούν να «ματώσουν» οικονομικά, αφού η αλλαγή του φορολογικού πλαισίου τις υποχρεώνει στην καταβολή εταιρικού φόρου 40% στα διανεμόμενα κέρδη. Με δυο λόγια ακόμα και το τελευταίο (;) «ατού» που είχαν αρκετές εισηγμένες, αυτό της καλής μερισματικής απόδοσης, θυσιάζεται στον βωμό της προσπάθειας για «εθνική οικονομική ανάταση»!
4Το τελευταίο διάστημα πολλές εταιρείες επέλεξαν να προσπαθήσουν να αντλήσουν ρευστότητα με τη διαδικασία της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Το πρόβλημα είναι ότι η συγκυρία δεν βοηθά και στην πραγματικότητα οι περισσότερες προσπάθειες «σκοντάφτουν» στο μειωμένο -έως μηδενικό- ενδιαφέρον εκ μέρους των μικροεπενδυτών-μετόχων, το ομοίως ελάχιστο ενδιαφέρον στρατηγικών επενδυτών και την αδυναμία των βασικών μετόχων να στηρίξουν τις εταιρείες τους. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτού είναι η ΙΠΠΟΤΟΥΡ, που δεν έχει καταφέρει καν να υπερψηφίσει την πρόταση για αύξηση κεφαλαίου τις τελευταίες 10 φορές! Πάντως, αυτό το διάστημα «τρέχουν» διαδικασίες αύξησης μετοχικού κεφαλαίου οι Plias, Imperio, Alter, Μηχανική, ΕΛΒΙΕΜΕΚ, Ιπποτούρ, Euromedica και Sciens.
4Τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου δείχνουν πως ο κατασκευαστικός κλάδος βιώνει μια από τις χειρότερες περιόδους του. Μάλιστα δεν λείπουν οι φήμες για αναδιαρθρώσεις στον κλάδο. Όμως μετά την επίσπευση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων που επανέφερε στο προσκήνιο τα σχέδια για επέκταση της Αττικής Οδού και για την κατασκευή μίας ακόμη γραμμής του Μετρό, το σοφότερο είναι να τηρήσουμε όλοι στάση αναμονής…
4Πάντα με επίκεντρο την επίσπευση των αποκρατικοποιήσεων, εντονότατη κινητικότητα παρατηρείται ήδη -και θα συνεχίσει και την επόμενη εβδομάδα- στα «νερά» της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ.
4«Αντίβαρο» στη γενικότερη πτώση των τελευταίων ημερών στάθηκαν τα κέρδη για τα… λιμάνια. ΟΛΠ και ΟΛΘ κινούν το ενδιαφέρον αρκετών…
4Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο: Το ΤΤ δοκίμασε το ιστορικό χαμηλό του μεσοβδόμαδα και οι γνωρίζοντες λένε πως θα επιχειρηθεί «έξοδος» από την πτωτική τροχιά για τον τίτλο.